Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@06:41:52 GMT

بدهی عجیب ۳۳ میلیاردی کارخانجات مخابراتی به مخابرات

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۳۴۶۸۷

در حالی که همیشه در مبادلات اقتصادی تولیدکننده از خریدار طلب دارد، کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان فروشنده به مخابرات ۳۳ میلیارد تومان بدهکار است چنانکه به گفته معاون شرکت، مخابرات همواره ۵۰ درصد مبلغ خرید را به کارخانه می‌پردازد.

خبرگزاری فارس: در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده منتهی به پایان اسفند 95 شرکت مخابرات ایران مبلغ 1318 میلیارد ریال اقلام راکد و سنواتی دیده می‌شود که شرکت بابت آن 315 میلیارد ریال ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مالی و امور مجامع شرکت‌های تابعه شرکت مخابرات ایران در مجمع این شرکت در توضیح مبلغ اقلام راکد و سنواتی از بدهی کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان یکی از بندهای تشکیل‌دهنده بدهی 131 میلیارد تومانی خبر داد.

کمال بیگدلی گفت: مخابرات 33 میلیارد تومان از کارخانجات مخابراتی طلب دارد.

وی ادامه داد: در گذشته مبلغ طلبکاری 7 میلیارد تومان بود که به رقم فعلی افزایش یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر مخابرات همواره هر میزان خریدی که از کارخانجات مخابراتی ایران دارد، مبلغ 50 درصد آن را می‌پردازد و مابقی را بابت طلبکاری منظور می‌کند، اما با این شرایط نیز این تولیدکننده نمی‌تواند حقوق کارگران خود را بدهد و کارخانجات مخابراتی چاره‌ای جز این ندارند.

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در سال 48 با مشارکت وزارت پست و تلگـراف و تلفن وقت به نسبت 30 درصد، بانک توسعه صنعتی به نسبت 30 درصد و شرکت زیمنس آلمـان به نسبت 40 درصد برای تولید تجهیزات مورد نیاز شبکه مخابراتی کشور با ظرفیت اسمی سالیانه 45 هزار خط تلفن EMD و 60 هزار دسـتگاه تلفن رومیزی به صورت شرکت سهامی خاص به بهره برداری رسید.

در گذر زمان با اعمال تغییراتی در سهامداری و نوع تولیدات این کارخانه، زمانی به بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی مراکز تلفن ثابت و سیار کشور تبدیل شد و حتی به کشورهای آسیایی از جمله ویتنام، قرقیزستان، افغانستان و تاجیکستان صادر داشت.

1670 نفر نیروی انسانی تا پایان سال 81 در این مجموعه مشغول بودند و بیش از 80 درصد از سوئیچ‌های ثابت منصوبه و بیش از 20 درصد سوئیچ‌های سیار کشور را تولید و نصب کردند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟

ایتنا - استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.
استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا، افرادی که از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند اغلب از چیزی که آن را «تلفن صامت» توصیف می‌کنند، یعنی یک تلفن سنتی یا با قابلیت‌های کمتر (نسبت به گوشی‌های هوشمند) استفاده می‌کنند.

تحقیقات جدید دانشگاه آلتو نشان می‌دهد که چرا برخی افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند و عواقب این رها کردن چیست.

این تحقیق بر اساس مصاحبه با شرکت‌کنندگانی بود که تصمیم گرفتند گوشی‌های هوشمند خود را کنار بگذارند یا هرگز صاحب آن نبودند، و نشان داد که این تصمیم می‌تواند زندگی روزمره را دشوارتر کند، گزینه‌ها را محدود کند و گاهی اوقات خطرات را افزایش دهد.

پروفسور جان لیندکویست، رئیس گروه علوم کامپیوتر، گفت: «تلفن‌های صامت اختصاصی ممکن است گران‌قیمت باشند و برخی از شرکت‌کنندگان اروپایی گوشی‌هایی را از آفریقا سفارش دادند که در بازار محلی موجود نبود.» در جوامع، انواع ترفندها باید ابداع می‌شد تا زندگی بدون گوشی هوشمند ممکن شود."

 

این تحقیق نشان داد که همه شرکت کنندگان در این تحقیق از محیط هایی هستند که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود، در حالی که دلایل امتناع آنها متفاوت است، در حالی که برخی از شرکت کنندگان گفتند که می‌خواستند از حواس‌پرتی اجتناب ناپذیر ناشی از گوشی‌های هوشمند دوری کنند، برخی دیگر نیز می‌خواستند از نظارت بر فعالیت آنلاین در امان باشند.

برای والدین کودکان زیر سن قانونی، دلایل اصلی کنار گذاشتن گوشی هوشمند، تمایل به دور نگه داشتن فرزندانشان از رسانه‌های اجتماعی و دوری از وسوسه گوشی هوشمندی بود که باعث می‌شد زمان کمتری را با فرزندانشان سپری کنند.

امتناع از داشتن گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد انواع نقصان‌ها در زندگی روزمره مردم شده است، از مشکل در یافتن یک تلفن قدرتمند "صامت"، خرید آسان، بروز مشکل در برخورد با احراز هویت دو مرحله‌ای، برآورده کردن انتظارات کارفرمایان تا دسترسی به کارکنان در خارج از ساعات کاری، و... از سوی دیگر، عملی بودن زندگی بدون گوشی‌های هوشمند، به دانش فنی یا انعطاف پذیری در برخورد با دوستان و خانواده نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش ؛ شماره‌ام رند نیست اما... | روی کمرم طرح یک گل خالکوبی کرده ام!
  • ماجرای سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش
  • تلفن ثابت ۴ هزار مشترک در زنجان وصل شد
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده