Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:50:25 GMT

جشن گل گاوزبان، در ارتفاعات رامسر+تصاویر

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۳۴۷۸۳

چهارمین جشنواره گل گاوزبان در ارتفاعات رامسر برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ حسین سروری که پایه گذار اصلی جشنواره ها و هفته فرهنگی در رامسر است در چهارمین جشنواره ملی گل گاو زبان افزود: مهم ترین عامل توسعه یافتگی و دست یابی به توسعه پایدار توجه ویژه به فرهنگ، هنر، آموزش و علم آموزی است.

وی تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته جهان الگوی بزرگی به شمار می روند و در حوزه های آموزشی و فرهنگی بدون توجه به فرهنگ و شاخص های فرهنگی به توسعه پایدار و رشد قابل ملاحظه نخواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروری گفت: اگر بخواهیم در حوزه سیاسی اجتماعی و اقتصادی به موفقیت دست پیدا کنیم باید رویکرد فرهنگی داشته باشیم و نگاه مسئولان فرهنگی باشد.

بخشدار مرکزی تهران افزود: صنعت گردشگری امروزه به عنوان پیشگام توسعه پایدار در دنیا در کنار فناوری و صنایع پاک باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آداب و رسوم و خرده فرهنگها و هنجارهای بومی محلی تا آنجا که می توانیم در قالب فعالیت های گردشگری به استان های مختلف و جهانیان بشناسانیم که رمز موفقیت و توسعه یافتگی است.

سروری اظهار کرد: برنامه ریزان و مدیران رامسر تلاش کنند تا از ابزارهای هنری و فرهنگی در جهت توسعه صنعت گردشگری و توریسم این شهر استفاده شود.

وی شهر رامسر را دارای تمام زیبایی ها و مردمان مهمان نواز دانست و گفت: ظرفیت های گردشگری باعث پیشرفت این شهر در توسعه اقتصادی و اشتغال زایی است.

بخشدار مرکزی تهران با اشاره به اینکه سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است، افزود: باید تلاش کنیم پیوند کشاورزی و توریست همزمان به وجود آمده و از ظرفیت های کشاورزی و تولیدات و تنوع آن استفاده شود.

سروری تصریح کرد: سطح زیر کشت گل گاو زبان در رامسر ۲۰۰ هکتار است که باعث اشتغال زایی ۱۱۰۰ نفر شده است از این رو باید از ظرفیت اشتغال زایی این محصول بی نظیر استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این جشنواره اظهار کرد: ایجاد جشنواره گل گاو زبان باعث شناخت ظرفیت های بزرگ کشاورزی منطقه است.

مهدی گلچوب گفت: امروزه باید گل گاو زبان را در سطح جهان معرفی کنیم و استان مازندران با تولید بیش از ۱۱۰۰ تن انواع گیاهان داروئی نقش برجسته ای را در سطح ملی به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه دیر به قابلیت بالا در تولید و اشتغال توجه شده و نتوانستیم همه جنبه ها و قابلیت های آن را معرفی کنیم؛ برگزاری این جشنواره قابلیت ها و پتانسیل های بالقوه را در جای جای استان مازندران پدیدار و معرفی می کند تا در تولید و اشتغال نقش اساسی ایفا کند.

گلچوب افزود: گیاهان داروئی و گل گاو زبان خواص درمانی و عوارض کمتری دارد و با مد نظر قرار دادن آن می توان گام های موثری برداشت.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۶ که از سوی مقام رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده پنج بسته حمایتی در راستای توسعه تولید و اشتغال به استان مازندران تعلق گرفت که کشاورزی سهم بزرگی را به خود اختصاص داده و دهیاران و شوراهای اسلامی با ارائه طرح و پروژه جهت احیای پتانسیل ها کمک کنند تا با بسته های حمایتی زمینه تولید و اشتغال را فراهم کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور