Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:38:47 GMT

افزایش عملیات کانتینری در بندر شهید باهنر

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۳۵۵۲۳

افزایش عملیات کانتینری در بندر شهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری ۵۱۳ TEU کانتینر در فروردین ماه سال ۹۶ و همچنین رونق چشمگیر آن در این بندر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس وبه نقل ازروابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی با تشریح گزارش عملکرد یک ماهه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر تابعه آن اظهار داشت: از آغاز سال تا ابتدای اردیبهشت ماه جاری، بالغ بر 77 هزار و 560 تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که از این میزان 41 هزار و 183 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 36 هزار و 377 هزار تن به محموله‌های نفتی اختصاص داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در مدت مذکور، بیش از 28 هزار و 874 تن کالاهای غیر نفتی و 334 تن کالای نفتی از بندر شهید باهنر، صادر و 5 هزار و 810 تن کالای غیر نفتی وارد این بندر شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت بیش از 4 هزار تن کالا از طریق این بندر خبر داد و افزود: در مدت یاد شده، کابوتاژ یک هزار و 884 تن کالا به انجام رسید که افزایش 171 درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

محسنی از تخلیه و بارگیری 513 TEU کانتینر در این بندر در یک‌ماهه نخست امسال سخن به میان آورد و با اشاره به رونق چشمگیر این بخش از فعالیت های بندری گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (18 TEU کانتینر) افزایش 2 هزار و 750 درصدی داشته است.

وی افزود: 180 فروند شناور در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن پهلو گرفتند که 38 فروند بالای هزار تن و 142 فروند زیر هزار تن ظرفیت داشته‌اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان با اعلام آمار مسافری، عنوان داشت: در یک ماه نخست سال جاری، ترابری 464 هزار و 151 نفر مسافر از طریق بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز که تحت مدیریت این اداره است، صورت گرفت.

انتهای پیام/

R7872/P1384/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

طبق اعلام مقاومت اسلامی عراق، حیفا با یک فروند موشک پیشرفته «الأرقب» مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

این بیانیه آورده است: این عملیات در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم غزه و پاسخ به جنایاتی انجام شده که رژیم غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می‌شود.

مقاومت اسلامی عراق بر ادامه عملیات خود برای درهم کوبیدن مواضع دشمنان تاکید کرده است.

کد خبر 6096732

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد