Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمپور گفت: آقای نوبخت با توجه به اینکه عدالت یکی از بارز‌ترین اصول اداره کشور می‌باشد و در همین راستا طبق شاخصه‌های تعیین شده باید هفت درصد از اعتبارات عمرانی شامل استان فارس گردد متاسفانه در دولت های گذشته کمتر از سه درصد شامل استان فارس شده و در دولت یازدهم نزدیک به 3.8 واگذار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فیروزنا: کوروش کرم‌پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد در نطق میان دستور مجلس با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس و حضور حماسی مردم ایران در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: برنده اصلی این حماسه بزرگ ملت فهیم و رشید ایران هستند که من به آنها تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس حضور گسترده مردم را سرمایه بزرگ برای اعتلای نظام بر شمرد و تاکید کرد: انتخاب مجدد آقای روحانی را تبریک می‌گویم و اعلام می‌کنم آمادگی دارم که برای خدمت به مردم در کنار دولت تدبیر و امید باشم. این نماینده مجلس خطاب به روحانی گفت: نرخ بیکاری در کشور بسیار نگران‌کننده است و در بین استان‌های کشور نرخ بیکاری استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است و در میان شهرستان‌های استان فارس بیکاری حوزه انتخابیه اینجانب به مراتب بالاتر است. وی با بیان اینکه نرخ باسوادی استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است اظهار داشت: منطقه حوزه انتخابیه اینجانب دارای منابع و فرصت‌های بی‌شماری است که با نرخ بیکاری به هیچ وجه تناسب ندارد. کرم‌پور حقیقی با تاکید بر ضرورت توجه و برنامه‌ریزی بیشتر اظهار داشت: این حوزه علاوه بر این موارد تامین اعتبار بیشتری را می‌طلبد زیرا که دارای چندین میدان گازی شناسایی شده، ثبت شده و دارای توجیه اقتصادی است که متاسفانه توسعه نیافته است. عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه این منطقه با بزرگترین میدان گازی جهان تنها 160 کیلومتر فاصله دارد و دومین میدان گازی داخل کشور را دارد اظهار داشت: متاسفانه مردم حوزه انتخابیه من را غیربومی می‌خوانند و از به کارگیری جلوگیری به عمل می‌آورند. وی با بیان اینکه این منطقه دارای سه سد بزرگ با مجموعه گنجایش بیش از 1.5 میلیارد متر مکعب ذخیره آب دارد خاطرنشان کرد: این منطقه دارای بهترین زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و باغات شناخته شده در کشور است و از لحاظ قدمت دیرینه، دارای آثار تاریخی بی‌شمار است و بخش عظیمی از عشایر محروم در این منطقه جا گرفته‌اند که در گذشته دارای دامدارای فوق العاده و صنایع دستی بی‌نظیر بوده‌اند. کرم‌پور حقیقی با بیان اینکه دولت های مختلف همواره وعده طرح ویژه‌ای برای این منطقه را داده‌اند اظهار داشت: متاسفانه هنوز محقق نشده و جالب است که این امر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است. وی در ادامه سخنگوی دولت را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقای نوبخت با توجه به اینکه عدالت یکی از بارز‌ترین اصول اداره کشور می‌باشد و در همین راستا طبق شاخصه‌های تعیین شده باید هفت درصد از اعتبارات عمرانی شامل استان فارس گردد متاسفانه در دولت های گذشته کمتر از سه درصد شامل استان فارس شده و در دولت یازدهم نزدیک به 3.8 واگذار شده است. وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در اجرای عدالت ضمن رعایت هفت درصد اعتبارات عمرانی به استان فارس تعلق بگیرد و نسبت به حقوق مردم این استان اقدام شایسته صورت بگیرد. کرم‌پور حقیقی با ابراز تاسف از عملکرد وزیران نفت و راه و شهرسازی گفت: متاسفانه بعد از چهار دهه اولویت اصلی حوزه انتخابیه این جانب همچنان مربوط به زیرساخت جاده‌ای و سلامت است و بیشترین قربانی جاده‌ای در استان فارس مربوط به این حوزه است. عضو کمیسیون انرژی با درخواست از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اقدامی عاجل برای رسیدگی به وضعیت جاده‌های فارس گفت: جاده های عسلویه، تیرزآباد از جمله جاده‌های مهم استان هستند که باید به آنها رسیدگی شود. وی خطاب به وزیر نیرو ادامه داد:‌سد سلمان فارسی قیر و کارزین با توجه به اینکه دارای بیش از 900 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد متاسفانه ساکنین شهرستان قیر و کارزین از آب شرب کشاورزی و باغبانان آن از آب مورد نیاز محروم هستند و خواستارم که در این زمینه نسبت به اینکه مردم حوزه انتخابیه من از آب مورد نیاز بهره‌مند گردند، اقدام مناسب صورت بگیرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح دوشنبه در همایش روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امنیتی و دفاعی در برد جهانی و بین‌المللی بسیار دارای اهمیت است.

وی به پیشرفت‌های ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه شاهد دستیابی به دستاوردهای بسیار بزرگی در عرصه نظامی و دفاعی هستیم و رینگ دفاعی ایران اسلامی تقویت شده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: ایران اسلامی در زمین، هوا، دریا، فضا و… دارای اقتدار و امنیت بسیار بزرگی است و هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین اقدامی علیه امنیت کشور ما انجام دهد با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه خلیج فارس برای دنیا دارای اهمیت است و هر حادثه‌ای در خلیج فارس رخ دهد بر اقتصاد دنیا تأثیرگذار است و هرچقدر امنیت بیشتری در خلیج فارس برقرار شود باعث افزایش امنیت جهانی می‌شود.

سردار رزمجو بیان کرد: تاکنون این امنیت به خوبی در خلیج فارس برقرار شده است و ترانزیت و حمل و نقل به خوبی در خلیج فارس انجام می‌شود و امیدواریم شاهد تداوم این امنیت باشیم.

کد خبر 6091936

دیگر خبرها

  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد