Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: بر اساس سند 2030 تمام ادیان و اقوام ساختگی نیز می‌توانند در سیستم آموزشی عقاید خود را ترویج دهند که بر این اساس در کشور ما پیروان بهائیت می‌توانند عقاید خود را در سیستم آموزشی به فرزندان ما آموزش دهند و ما نباید از این کار آن‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایران روشن با اشاره به ابعاد ضدفرهنگی سند 2030 گفت: اگر کسی بدون فهم عمیق مطالب عنوان شده در بندهای مختلف آن سند را مرور کند ممکن است به ضررهای این سند برای فرهنگ و تربیت جامعه پی‌نبرد چون در ظاهر برخی از بندهای آن مطالب بدی عنوان نشده است و نیازمند فهم عمیق ست تا به ضررهای آن پی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حقیقت سند 2030 آمریکاسازی کل دنیا است که می‌خواهند با توسل به این سند فرهنگ غربی را جاگزین فرهنگ بومی و ملی نقاط مختلف جهان کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: طبیعتا بسیاری از مسائل فرهنگ غربی برای ایران اسلامی قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین نادری عنوان داشت: برای مثال «برابری جنسیتی» چیزی است که در سند 2030 به آن اشاره شده است و این خیلی از موارد را در بر می‌گیرد.

وی بیان داشت: مفهوم برابری جنسیتی در سیستم آموزشی این است که در تمام دوران تحصیلی تفکیک جنسیتی بایداز میان برداشته شود و کلاس‌ها به صورت مختلط برگزار شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: لظف کودک در سند 2030 به کنوانسیون کودک ارجاع داده شده است که بر اساس آن تمام افراد زیر 18 سال کودک محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین نادری با اشاره به یکی دیگز از بندهای سند 2030 تصریح کرد: بر اساس یکی از بندهای سند 2030 که پیرامون برابری بومی، نژادی و ... است تمام ادیان و اقوام ساختگی نیز می‌توانند در سیستم آموزشی عقاید خود را ترویج دهند که بر این اساس در کشور ما پیروان بهائیت می‌توانند عقاید خود به فرزندان ما آموزش دهند و ما نباید از این کار آن‌ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: شاید برخی از دولتمردان ما خوب متوجه الفاظی که در سند 2030 عنوان شده است نمی‌شوند وگرنه متوجه می‌شدند با توجه به مواردی که در سند 2030 آمده است این سند مصداق تام «کاپیتولاسیون فرهنگی» است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: سند 2030 مصداق کاپیتولاسیون فرهنگی است چون استقلال فرهنگی و فرهنگ اصیل ما از ما گرفته می‌شود و قطعا این فرهنگ جایگزین با بسیاری از مسائل فرهنگی ما ناسازگار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نادری در بخش پایانی سخنانش گفت: سند 2030 را دولتمردان ما امضا کرده‌اند و بیرون آمدن از زیر بار اجرای آن، هزینه‌هایی برای ایران دارد.

/انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند

سیدمهدی هاشمی در دیدار با محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در خصوص وضعیت حدنگاری و موانع پیشبرد حداکثری صدور اسناد مالکیت اشخاص حقیقی و توسعه همکاری‌ها گفتگو کرد.

هاشمی  گفت: یکی از موانع تحقق حدنگاری، تقاضا محور بودن صدور اسناد مالکیت است و در این خصوص باید با تبیین و اطلاع‌رسانی مزایای اسناد مالکیت حدنگار، مالکین اراضی و املاک نسبت به اخذ سند ترغیب شوند.

وی افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ عمومی، نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ ثبت رسمی و سوق دادن آحاد جامعه به معامله اموال غیرمنقول بوسیله اسناد مالکیت رسمی دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه بخشی از افراد نیازی به ثبت رسمی معاملات احساس نمی‌کنند که تولیدات هنری و اقدامات تبیینی رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه فاقد سند بودن بخشی از اراضی و املاک تبعات متعدد حقوقی، اقتصادی و اجتماعی را پدید آورده است، گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولان ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

عضو شورای قضایی استان کرمان گفت: بدین منظور اعتبارات ویژه‌ای برای تهیه نقشه منازل شهری و روستایی تخصیص یافته است و به ویژه برای کاهش بار مالی کشاورزان تاکنون قرارداد‌های نقشه‌برداری و تشکیل پرونده رایگان برای نیمی از اراضی زراعی رفع تداخل شده استان کرمان منعقد شده است و برای باقی مانده اراضی نیز مراحل عقد قرارداد در حال پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود