Web Analytics Made Easy - Statcounter

به زودی استفاده از فناوری « تاندربولت ۳» و یو اس بی های نوع C برای شرکت های تولید کننده دستگاه های الکترونیکی رایگان خواهند شد. به این ترتیب یو اس بی های فعلی نوع A منسوخ می شوند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، به نظر می رسد جک های USB به پایان عمر خود رسیده اند. اکنون بیش از ۲۰ سال است که جک های USB (مشهور به یو اس بی نوع A) استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون اینتل مسیر را برای یو اس بی های جدید استاندارد C فراهم کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، این شرکت اعلام کرده فناوری «تاندربولت۳» را رایگان خواهد کرد. به این ترتیب تولید کنندگان دستگاه های مختلف انگیزش بیشتری برای استفاده از آن خواهند داشت. البته این فناوری از سال آتی به طور رایگان ارائه خواهد شد.

در فناوری تاندربولت۳ از یواس بی های نوع C برای اتصال دستگاه ها به رایانه و دیگر موارد استفاده خواهد شد.

در این حالت هارد درایوهای خارجی، کیبوردها، ماوس، پرینتر و تقریبا هر دستگاهی که با یو اس بی نوع A به رایانه متصل می شود، با کابل های یو اس بی C ساخته خواهد شد.

یو اس بی های نوع C کوچکتر هستند اما می توانند سریعتر فایل ها و اطلاعات را میان دستگاه و رایانه جابه جا کنند

آخرین نسخه یو اس بی نوع A (یو اس بی ۳.۱) اطلاعات را با سرعت ۱۰ گیگابایت برثانیه منتقل می کند در حالی که فناوری تاندربولت ۳ و یو اس بی C می توانند اطلاعات را با سرعت ۴۰ گیگابات بر ثانیه انتقال دهند. به عبارت دیگر تاندربولت ۳ و یو اس بی سی چهار برابر سریعتر از یو اس بی ۳.۱ هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، هرچند مدتهاست موبایل های تاشو به بازار عرضه شده اند اما اپل تنها تولید کننده بزرگی است که هنوز از دستگاه های انعطاف پذیر رونمایی نکرده است. در این میان گزارشی جدید حاکی از آن است که این روند احتمالا سال آینده تغییر کند.

به گفته جف پو تحلیلگر International Securities اپل مشغول توسعه دو دستگاه تاشو است. همچنین در گزارشی دیگر به توسعه آیفون ۱۷ اسلیم نیز اشاره شده بود. اکنون آیفون تاشو و یک رایانه تاشو هیبریدی نیز در حال توسعه هستند. این تحلیلگر مدعی است دستگاه تاشو ۲۰.۳ اینچی احتمالا یک مک بوک است که از اواخر ۲۰۲۵ میلادی به طور انبوه تولید می شود.

در این میان طبق شایعات مختلف آیفون تاشو احتمالا از اواخر ۲۰۲۶ میلادی وارد مرحله تولید خواهد شد. این بدان معناست که دستگاه ۲۰ اینچی در ۲۰۲۶یا ۲۰۲۷ میلادی ارائه می شود. از سوی دیگر موبایل تاشو نیز در ۲۰۲۷ میلادی یا بعد از آن عرضه خواهد شد.

هم اکنون به نظر می رسد اپل مشغول توسعه نمایشگرهای دوتایی و آی پد/ مک بوک تاشو هیبرید است. بنابراین گجت ۲۰.۳ اینچی احتمالا یک مدل مک یا آی پد باشد. اما اگر گزارش صحت داشته باشد، اپل لاین جدیدی از محصولات را در چند سال آینده رونمایی می کند که شامل دستگاه های رده بالای اولترا خواهد بود.

کد خبر 6098132 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • تصاویر ماکت آیفون ۱۶، آرایه جدید لنز‌ها را نشان می‌دهد
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید