Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی اجرای سند 2030 را ابزاری برای نفوذ فرهنگی از سوی دشمن دانستند و گفتند: مسئولان اشتباهات خود را درخصوص سند ۲۰۳۰ بپذیرند نه اینکه آقایان هر روز یک حرفی بزنند و در این باره تناقض گویی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازدیار آفتاب؛ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی اجرای سند 2030 را ابزاری برای نفوذ فرهنگی از سوی دشمن دانستند و گفتند: مسئولان اشتباهات خود را درخصوص سند ۲۰۳۰ بپذیرند نه اینکه آقایان هر روز یک حرفی بزنند و در این باره تناقض گویی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ائمه جمعه استان در بخشی از سخنان خود با تبلیغات انتخاباتی کاندیداها اشاره کردند و گفتند: وعده‌ها در حافظه مردم ثبت شده است بنابراین زمان آن رسیده تا منتخبین به وعده‌های خود عمل کنند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

خطیب جمعه اراک:

آقایان به دروغ، مدام نگویند سند۲۰۳۰ الزام آور نیست/دولت دوازدهم به وعده‌هایشعمل کند

به گزارشدیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امام جمعهشهر اراک و نمایندهولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر اراک با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه یک جهاد معنوی بزرگ در پیش داریم و بی‌تردید همه تلاش می‌کنیم با اخلاص و معرفت وارد این اردوگاه الهی شده و در این حرکت با عظمت شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در این ماه مردم استان مرکزی از هیچ کوششی در راستای گسترش شعائر الهی دریغ نکنند، اظهار کرد: از کسانی که برای گرفتن روزه عذر دارند می خواهم که در ملاعام روزه خواری نکنند و بدانید که اقدام به روزه خواری در ملاعام گناه بزرگی است و این باعث می شود حرمت و آبروی دین مورد خدشه قرار بگیرد.

حضور حداکثری در انتخابات پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان بود

امام جمعه اراک به اشاره به حماسه ای که مردم ایران در انتخابات رقم زدند، گفت: باید از مردم فرصت شناس، زمان شناس و دشمن شناس تشکر کرد که در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و جواب قاطعانه ای را به دشمنان اسلام و ایران دادند.

دولت دوازدهم به وعده‌هایشعمل کند

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه اکنون نوبت اقدام مسئولان و منتخبان ملت رسیده است، اظهار کرد: برخی مسئولان در مناظرات صحبت‌هایی را کردند که شایسته نبود و وعده‌هایی را دادند که اکنون زمان اقدام برای تحقق آن وعده‌ها فرا رسیده است.

انتخاب شهرداران بر اساس لیاقت باشد نه بازی‌های سیاسی

وی در ادامه خطاب به شورای های اسلامی گفت: شوراها تمام تلاش خود را انجام دهند تا انتخاب شهرداران بر اساس لیاقت افراد رقم بخورد و مراقب باشند که انتخاب شهرداران هیچگاه بر اساس وعده های قبلی، بازی های سیاسی و دین فروشی صورت نگیرد.

امام جمعهاراک با انتقاد از سند ۲۰۳۰ گفت: تصویب سند ۲۰۳۰ مغایر فرهنگ ایرانی اسلامی است و این یک سند و پیوست سکولار به حساب می آید و رهبر معظم انقلاب، علما و مراجع نظر خود را دربارهاین سند صراحتاً اعلام کرده اند.

دست‌اندکاران سند ۲۰۳۰ اشتباهات خود را بپذیرند

دری نجف آبادی در همین رابطه افزود: دست اندرکاران سند ۲۰۳۰، اشتباه خود را بپذیرند و هرجایی هر کار غلطی صورت می گیرد، باید کار اشتباه را قبول کرد و امیدواریم دیگر شاهد اقدامات غلط اینچنینی از سوی مسئولان نباشیم.

وی با بیان اینکه ما نیاز نداریم دیگران برای ما نسخه آموزشی بپیچند، اظهار کرد: وقتی رهبری یک موضوعی را مشخص کردند و تذکر دادند، افراد مختلف نباید در مقام پاسخگویی وارد شوند و آقایان مدام نگویند سند ۲۰۳۰ الزام آور نیست، تاکنون کدام سند بین‌المللی الزام آور نبوده است که ۲۰۳۰ دومین آن باشد؟

امام جمعه اراک با اشاره به دستگیری شیخ عیسی قاسم در بحرین گفت: از علما، سیاستمداران و تمام آزادی خواهان جهان اسلام که مورد حمایت دلارهای سعودی نیستند، انتظار می‌رود در برابر جنایت حکومت بحرین سکوت نکنند.

سکوت جوامع بین‌المللی مهر تائیدی بر جنایات آشکار علیه مردم بحرین

دری نجف آبادیبا اشاره به سکوت جوامع بین‌المللی و حقوق بشری نسبت به جنایات مختلف در یمن، عربستان و بحرین اظهار کرد: سکوت جوامع حقوق بشری مغایر با اصول انسانیت محسوب می شود و مهر تاییدی بر این جنایات به حساب می آید.

امام جمعه شازند:

زمان عمل فرا رسیده است/رسیدگی به امور جوانان در اولویت کار منتخبین مردم

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر به عوامل تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: محبت، مهربانی و عطوفت، کم‌توقعی، ایجاد و تقویت محبت اهل‌بیت(ع) در خانواده‌ها، غیرتمندی و عفت‌ورزی و عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود سبب تحکیم خانواده می‌شود.

وی افزود: فردی که در اجتماع زندگی می‌کند، ناخودآگاه تحت تأثیر فرهنگ، آداب و رسوم جامعه قرار می‌گیرد که تأثیر زیادی در اخلاق و منش او دارد.

امر به معروف و نهی از منکر راهبردی برای تضمین سلامت جامعه است

امام جمعه شازند اضافه کرد: از این‌رو در دین مبین اسلام درخصوص سلامت جامعه توصیه شده و مردم به امر به معروف و نهی از منکر دعوت شده‌اند،؛ چراکه اجرای این دو اصل، به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند.

موسوی لجاجت را یکی از مهمترین عوامل تخریب بنیان خانواده عنوان و تصریح کرد: زوجین باید تلاش کنند تا از لجاجت و یکدندگی دوری کنند چراکه متاسفانه شاهد هستیم که زوجین بر سر مسائل پوچ و بی اساس به اختلافات دامن می زنند و به جهت لجاجت این اختلاف ها را تا سر حد جدایی و طلاق ادامه می دهند.

منتخبین مردم خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مردم به جهت خلق حماسه ای عظیم در انتخابات خطاب به منتخبین گفت: منتخبین شوراها و رئیس جمهور باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و رسیدگی به امور جوانان را در اولویت کار خود داشته باشند.

امام جمعه شازند به دیدار با دو خانواده شهید به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در روستای سورانه اشاره و تاکید کرد: متاسف شدیم از اینکه این دو خانواده معظم شهید هر کدام جوان بیکار داشتند و از مسئولین گلایه‌مند بودند؛ چراکه یکبار هم مسئولین ارشد استان و شهرستان به دیدار آنها رفته و قولهایی داده بودند.

موسوی با اشاره به نامگذاری سال 95 و 96 توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، خطاب به دولتمردان و نمایندگان مجلس گفت: چه زمانی به فرمایشات رهبری جامه عمل پوشانده خواهد شد و شاهد اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در عمل و اقدام عملی در زمینه اشتغال و تولید خواهیم بود؟! آیا زمان عمل فرا نرسیده است؟!

وجود 6 هزار بیکار در شهرستان شازند جای بسی تاسف دارد

وی به موضوع اشتغال شهرستان اشاره و با بیان اینکه طبق آمار 6 هزار نفر در شهرستان شازند بیکار وجود دارد، تصریح کرد: صنایع موجود در شهرستان آب منطقه را می مکند اما تاکنون چه سودی برای منطقه داشته‌اند جز بیماری های فراوان؟! اما در جذب نیروی بومی اقام قابل توجهی تاکنون مشاهده نشده است.

امام جمعه شازند افزود: نمایندگان اراک درخصوص این مصوبه که اولویت جذب نیروی پتروشیمی شازند با نیروهای بومی شهرستان شازند باشد گلایه کرده بودند که به جا نیست، چراکه این صنایع در خاک این شهرستان هستند و آب و خاک و کشاورزی و هوای منطقه شازند در معرض نابودی است و از طرف دیگر مردم این شهرستان نیز با بیماری های صعب العلاج درگیر هستند.

امام جمعه شهر جاورسیان:

سفر ترامپ به منطقه در راستای ایران هراسی و اسلام هراسی است/تناقض‌گویی‌ آشکار مسئولین در خصوص سند ۲۰۳۰

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام احمدی، امام جمعه شهر جاورسیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، لازمه بهره‌مندی از فرصت طلایی ماه ضیافت الهی را اجتناب از محرمات برشمرد و گفت:یکی از بزرگترین گناهان کبیره پیمان شکنی و کتمان حق است.

وی افزود:با نگاه به تاریخ اسلام می‌توان نمونه‌های زیادی از این پیمان‌شکنی‌ها را مشاهده کرد که نمونه بازر آن گواهی دروغ اهل کتاب مبنی بر بهتر بودن آیین بت پرستی نسبت به دین مبین اسلام، در جنگ احزاب بود یا نبرد بنی‌قریظه(این نبرد دنباله‌ جنگ احزاب به شمار می‌رود) و نقض عهد طایفه یهودی ساکن مدینه که با پیامبر(ص) پیمان بسته بوندعلیه مسلمانان اقدامی انجام ندهند و دشمنان ایشان را یاری نرسانند اما در جریان جنگ احزاب و کمک به جبهه دشمن از هیچ عملی دریغ نکردند و مردان این قبیله به حکم آیه‌ محاربه و طبق تصمیم الهی پیامبر(ص) به اعدام محکوم شدند.

اعدام، حکم اصلی پیمان‌شکنان است

امام جمعه جاورسیان با اشاره به زیر سؤال بردن تصمیم و‌ حکم امام خمینی(ره) در ارتباط با اعدام منافقین در سال ۶۷ و در جریان رقابت‌های انتخاباتی، بیان کرد: منافقینی که نه تنها در آن زمان توبه نکردند بلکه در جریان عملیات مسلحانه‌ منافقین علیه ایران بیشترین نقش را بر عهده داشتند، به دستور صائب امام به اعدام محکوم شدند اما این مسأله متأسفانه در ایام انتخابات مورد بی‌مهری بعضی‌اشخاص قرار گرفت و سؤالات و ابهامات زیادی در مورد حکم امام در اذهان ایجاد کردند.

تلاش‌های کورکورانه دشمن برای ایران هراسی

احمدی با اشاره به تحولات منطقه و سفر ترامپ به عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: در این سفر علاوه بر تلاش‌های کورکورانه دشمن برای تشدید ایران هراسی در منطقه و معامله‌ سنگین تسلیحاتی با آل‌سعود، شاهد برخی یاوه‌گویی‌های مسئولین عربستان سعودی برای ایجاد تنش نظامی با کشور ایران بودیم، تأسف بزرگتر نیز آن است که در این اوضاع و احوال، عده‌ای دلشان برای صهیونیست‌ها سوخت که چرا روی موشک‌ها بر علیه اسرائیل شعار نوشته شده و ... که این مسائل جز گل به دروازه‌خودی چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

تناقض‌گویی‌ آشکار مسئولین در خصوص سند 2030

خطیب جمعه جاورسیان با اشاره به تناقض‌گویی‌های آشکار مسئولین بلندپایه‌ کشورمان در مورد سند ننگین ۲۰۳۰ گفت: از ۱۷ اردیبهشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشیاری در برابر این خیانت بزرگ موضع گرفته‌ و دستور توقف بی‌چون و چرای این سند را دادند، آقایان هر روز یک حرف زدند، یک روز گفتند به رهبری اطمینان می‌دهیم سند را با لحاظ هنجارهای فرهنگ دینی ایرانی اجرا کنیم، یک روز گفتند سند نبوده پیش نویس بوده، روز دیگر گفتند اطلاعات غلط به شما داده‌اند.

وی در ادامه گفت: در تازه‌ترین اظهار نظرها نیز گفته شد «توصیه بوده و امضایی در کار نبوده»، این درحالی است که رهبری به صراحت از امضای بی‌سر و صدای سند و حتی رونمایی از آن در آذر سال گذشته گله کردند.

خرید و فروش آرا حرام است

احمدی در پایان با اشاره به چند مسأله‌ شرعی پیرامون انتخابات خاطرنشان کرد: خرید رأی مردم حرام است و چنین رأیی مشروعیت ندارد، فروش رأی نیز حرام بوده و پول یا جنسی که در قبال رأی به فرد داده می‌شود ملک وی محسوب نمی‌شود و سمت و پستی هم که با خرید رأی احراز شود، فاقد وجاهت شرعی بوده و تمام تصرفات و تصمیم‌های فرد غصبیو به حکم شرع مقدس اسلام حرام است.

امام جمعه خمین:

کاندیداهای رقیب برخلاف سال ۸۸ در چارچوب قانون اعتراض خود را اعلام کردند/اجازه ترویج بی‌حجابی را نمی‌دهیم

به گزارشدیار آفتاب؛ به نقل ازپایگاه خبری خمین نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان خمین امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با اشاره به حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی گفت: حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات نشان از حمایت ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی و پیروی از مقام معظم رهبری دارد. و این حضور مایه عظمت و اقتدار کشور است تا جایی که دشمن نیز به عظمت رهبر معظم انقلاب اعتراف کرده است.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه برگزاری مناظره‌ها گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری می‌بایست در مناظره‌ها، برنامه‌های خود را برای مردم توضیح و پس از اظهار نظر مردم، به سوالات آنها جواب می‌دادند. همچنین برنامه‌های یکدیگر را نقد می‌کردند اما در برخی از مواقع اخلاق رعایت نشد.

اخلاق انتخاباتی از سوی دولتمردان رعایت نشد

حسینی افزود: در تبلیغات نیز باید این چنین می‌شد اما اخلاق انتخاباتی از طرف کاندیداها به ویژه دولت رعایت نشد.

وی با اشاره به صحت انتخابات نیز گفت: در انتخابات هیچگونه تقلبی صورت نگرفت و انتخابات سالم برگزار شد اما مقدمات انتخابات از جمله دیر رسیدن تعرفه‌ها و دیگر موارد اشکال داشت.

کاندیداهای رقیب برخلاف سال ۸۸ در چارچوب قانون اعتراض خود را اعلام کردند

خطیب نماز جمعه خمین بیان کرد: کاندیداهای رقیب بر خلاف سال ۸۸ و در چارچوب قانون و با متانت اعتراض خود را اعلام کردند و نشان دادند که تابع قانون و رهبری هستند.

اجازه ترویج بی‌حجابی را نمی‌دهیم

حسینی به هنجارشکنی بعد از انتخابات از سوی طرفداران کاندیدای منتخب اشاره و تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج طرفداران کاندیدای منتخب به خیابان‌ها آمدند و با بی‌حجابی و در برخی از مناطق با رقص مختلط هنجار شکنی کردند و این از پخش فیلم‌های مستند کاندیدا نشئت گرفت که ما اجازه نخواهیم داد این بی حجابی ترویج داده شود.

وی افزود: سردادن شعارهای هنجارشکن و حمایت از سران فتنه نیز از دیگر موارد بود که از سوی طرفداران این کاندیدا انجام گرفت و این نیز از حمایت کاندیدای منتخب از سران فتنه نشئت می‌گیرد که این مورد نیز باید تذکر داده شود.

دولت عربستان در مقابل آمریکا تن به ذلت داده است

حسینی در ادامه با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: عربستان همانند یک گاو شیر ده است که توسط آمریکا دوشیده می‌شود که قرارداد ۳۸۰ میلیارد دلاری مصداق این موضوع است که دولت عربستان تن به این ذلت داد.

وی افزود: با دستگیری شیخ عیسی قاسم مردم نسبت به آنها دشمنی بیشتری پیدا می‌کنند و نابودی تروریست‌ها و حامیان آنها زودتر خواهد رسید.

امام جمعه خمین همچنین با اشاره به افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ناظر بر اجرای قانون هستند پس باید به طوری جدی با بی قانونی‌ها برخورد کنند و این وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی است.

امام جمعه موقت فرمهین:

شیخ عیسی قاسم‌ها هیچگاه دست از مقاومت بر نمی‌دارند/تأمین امنیت رژیم غاصب صهیونیست از اهداف سفر ترامپ

به گزارشدیار آفتاب؛ به نقل ازفراهان خبر؛ حجت‌الاسلام علی شاکری،امام جمعه موقت فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به حلول ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، منتسب به پروردگار است و دارای حریم، که این حریم باید صیانت شود.

شاکری با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات اظهار کرد: این حضور نشان از پایبندی مردم به نظام و لبیک به ندای رهبری دارد و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

رئیس جمهور منتخب به وعده هایش وفادار باشد

امام جمعه موقت فرمهین بیان کرد: بر اساس گزارش ستاد انتخابات کشور، ۷۱ درصد واجد شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کردند. مهم‌ترین پیام این حضور پشتیبانی از ولایت بود.

وی گفت: مردم در انتخابات به قانون عمل کردند و تکلیف شرعی خود را انجام دادند اما انتظار مردممُر قانون بر انتخابات بود. امامتاسفانه شاهد برخی تخلفات در برگزاری انتخابات بودیم.

شاکری با اشاره به انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: دولت باید به وعده‌های خود عمل کند و وعده اشتغالزایی را به فراموشی نسپارد و برای رای مردم ارزش قایل شود و بدانند که رای مردم امانت است.

افزایش قیمت ها در آستانه ماه رمضان، ظلم به مردم است

امام جمعه موقت فرمهین با گلایه از افزایش نرخ اجناس و مایحتاج مردم در آستانه ماه رمضان گفت: گرانی چند درصدی اجناس در آستانه ماه رمضان ظلم به مردم است و دولت برای این جلوگیری از این افزایش قیمت ها، باید تدبیری بیندیشد.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج تصریح کرد: دولت باید برای حل معضل بیکاری و رونق ازدواج جوانان برنامه‌ریزی کند، در صورت بروز و نارسایی و مانع در حصول این امر خطیر، قطعا مشکلات و چالش های عدیده‌ای در سلامت اجتماعی و تداوم استحکاک و انسجام کانون خانواده به عنوان خرده نهاد فرهنگی موثر و تعیین کننده در شکوفایی اجتماعی ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

شیخ عیسی قاسم‌ها هیچگاه دست از مقاومت بر نمی‌دارند

شاکری با محکوم کردن جنایات آل‌خلیفه در بحربن نیز گفت: رژیم آل خلیفه بدلیل نوکری و وابستگی به آمریکا و حکام رژیم آل سعود بدیهی‌ترین اصول حقوق بشر را نسبت به مردم مظلوم بحرین رعایت نمی کند. اهانت به شیخ عیسی قاسم، این روحانی شیعه موجی از انزجار را در دنیا به وجود آورده است و این جنایات برای ملت ایران به ویژه خوزستان قابل تحمل نیست.

وی گفت: اهانت به شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آل‌خلیفه با حمایت و پشتیبانی رژیم وهابی آل سعود انجام شده است.

شاکری گفت: ملت و انقلابیون بحرین و در رأس آن آیت‌الله شیخ عیسی قاسم هیچگاه دست از مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم وستم بر نخواهند داشت بطوری که تا امروز این را به خوبی ثابت کردند.

تأمین حداکثری امنیت رژیم صهیونیستی از اهداف سفر ترامپ

امام جمعه موقت فرمهین با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: دولت آمریکا، خارج کردن صدها میلیارد دلار از دارایی های عربستان را اولویت نخست قرار داده است و تأمین حداکثری امنیت رژیم صهیونیستی از اهداف سفر ترامپ است.

وی گفت: این سفر برای جهان اسلام و ملت آمریکا پیام دارد؛ چراکههدف ترامپ این است که در حوزه‌های انرژی، نفت،

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد علیرضا بیگی در صحن علنی مجلس و در قالب نطق میان دستور، گفت: سالروز تشکیل سپاه پاسداران قدرتمندترین سازمان ضد تروریستی جهان را تبریک عرض می‌گویم و برای این نهاد اصیل برخواسته از آرمان‌های انقلاب اسلامی در توسعه بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران توفیق آرزو دارم.

آنگونه که ایلنا روایت می‌کند، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقریبا در سه سال گذشته که اسامی نهایی پذیرفته شدگان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد در خصوص نادیده گرفته شدن برخی از اصول جمهوریت هشدار داده‌ام، پر واضح است احترام به بلوغ سیاسی و خرد جمعی به عنوان پیش فرض قطعی و لازم الاجرا نظام جمهوریت با نظارت عالیه اصول و قوانین اسلام منجر به نتیجه قابل قبول از صندوق‌های رای می‌گردد، که بدیهی‌ترین خروجی آن انتخاب افراد با کفایت و کارآمد برای اداره کشور خواهد بود؛ متاسفانه در انتخابات سال ۱۴۰۰ این مهم حاصل نشد و آنگونه که پیش بینی می‌کردم، بی توجهی به اراده مردم موجب نابسامانی کشور ناتوانی در اداره صحیح سیاست خارجی، گزاف گویی اجانب به واسطه ضعف پشتوانه مردمی گردید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: از سوی دیگر هنگامی که ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی بیانیه‌ای خواستار شرکت نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری شدند به روشنی قابل پیش بینی بود که شان نظارتی مجلس بر عملکرد قوه مجریه کارآیی خود را از دست خواهد داد، متاسفانه ضعف پشتوانه مردمی و ضعف مجلس در اعمال نظارت بر دولت آثار خود را در قالب تورم سرسام آور، اخلال در امور معیشتی، کاهش ارزش پول ملی اکنون خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بدیهی است انتقام سخت و قدرت نمایی در مقابل دشمن صهیونیست مستلزم بهره مندی از پشتوانه قوی ملی است، همان پشتوانه پر قدرتی که دفاع مقدس ۸ ساله را به حماسه عظیم برای پرهیز دادن دشمنان ایران از هرگونه چشم داشت و تعرض به میهن اسلامی بدل نمود. البته ترویج فساد در بخش‌های مختلف کشور که تاثیر بسزایی در ناامید ساختن مردم داشته است و تقریبا به صورت مستمر اخبار چپاول و دست اندازی به بیت المال روح و جان مردم را آزرده می‌کند که این آسیب نیز معلول انتخاب مدیران ناتوان از مقابله با فساد است که نتیجه آن یغما رفتن ۳ میلیارد و هفتصد میلیون دلار از ثروت ملت که در جریان پرونده چای دبش و تناقضات که طی ان بروز کرد و تاکنون شبکه‌ای که این فساد بزرگ سامان داده بود تسلیم دستگاه قضا نشده است و اگر شده است ما بی اطلاع هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: از یک سو دولت می‌گوید خودم کشف کردم و به دستگاه قضا ارجاع می‌دهم و از سوی دیگر دستگاه قضا می‌گوید فرد یا افرادی از مدیران در این خصوص به دستگاه قضا معرفی نشده است، البته به فرض صحت نمی‌تواند واقع مسئولیت و محدودیت کننده اختیارات دستگاه قضایی باشد.

وی در ادامه افزود: فارغ از چپاول درشت پرونده چای دبش، سرقت ۱۰۸ میلیارد تومانی اخیر که یک مسئول امور مالی در یک شهرستان از یک استان و فرار او و خانواده‌اش مردم نتیجه می‌گیرند که گویی اموال آنان مال بلا صاحب بوده و دولت صرفاً متولی مطلع نمودن وقوع جرایم است، استمرار روند مذکور سبب شد در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز فقط ۴۰ درصد از واجدان شرایط شرکت نمایند و با احتساب آراء باطله عدم رضایت قاطبه مردم مشهود است و انتظار می‌رود تغییر در روندها به صورت جدی در اداره کشور و مدیریت منابع در جهت رضایت مردم صورت گیرد، چرا که اصل راضی نگه داشتن شهروندان از طریق شاخص‌های اقتصادی در همه شیوه‌های حکومتی پذیرفته شده، وجهه همت حاکمان می‌باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این در حالیست که اظهار نظر نیروی وقت شورای نگهبان در خصوص عدم تاثیر مشارکت مردم در مشروعیت انتخابات آنان را بیش از پیش دردمند ساخت که به نظر می‌رسد استمرار روند ناصواب ذکر شده حاکی از همین باور می‌باشد، بنابراین خروجی انتخابات مجلس دوازدهم مستثنی از آنچه که بیان شد، نمی‌تواند باشد و گره گشایی موثر در اداره امور کشور برای مجلس آینده نیز قابل تصور نخواهد بود، عقل اقتضا می‌کند در شرایط رویارویی مستقیم با دشمن صهیونیستی از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد همدلی، ثبات داخلی، افزایش اعتماد ملی به ساختار سیاسی و ایجاد روحیه وحدت ملی برای رویارویی با تهدیدات خارجی استفاده شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایطی که ایران امروز در کشاکش بحران‌هایی همچون سرمایه اجتماعی، تورم و فشار معیشتی قرار دارد لازم است که سیاست‌های تنش زا که محل حساسیت مردم است، تعطیل شود، نهادهای مدنی، گروه‌های مرجع، صدا و سیما، تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها در مسیر تقویت وحدت ملی حرکت کنند و از گروهی سازی به طور جد پرهیز شود در این شرایط ویژه التیام بخشی روابط دولت و ملت ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: به استحضار ملت شریف و به طور خاص به مردم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر اسکو که افتخار دو دوره نمایندگی را بر عهده داشتم می‌رسانم که در ایفای وظیفه نمایندگی خود برای پاسداری از حقوق ملت از هیچ کوششی فروگذار نکردم که آخرین مورد آن افشای موضوع شاسی بلندهای مجلس شورای اسلامی بود و متاسفانه علی رغم صراحت اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی توسط مدیریت مجلس تحمل نشد و نتیجه مورد انتظار مردم برای واکنش مناسب در قبال این مفسده اجرا نگردید و اکنون قریب ۱۱ ماه است که منتظر تعیین تکلیف رای دادگاه بعدی که بنده را به یک سال حبس محکوم کرده است هستم.

بیگی در پایان خاطرنشان کرد: علت بازداشته شدن اینجانب در انتخابات اخیر صرفاً اظهار نظر و اعتراض به عمل آمده نسبت به بی‌کفایتی قوه مجریه بود که منجر به حوادث ۱۴۰۱ در کشور شد و زیان‌های سنگینی را متوجه کشور کرد که مجموع اظهار نظرهای بنده به زعم شورای نگهبان به عنوان عدم التزام به جمهوری اسلامی و عدم اظهار وفاداری به قانون تعبیر و در جلسه حضوری به بنده ابلاغ شد، تکرار می‌کنم که تنها اظهار نظر نماینده ملت ایران در خصوص حوادث سال ۱۴۰۱ موجب رد صلاحیت وی شده است، لذا عرض می‌نمایم تمام سختی‌ها و ناملایمات با ایمان به ملت رشید پذیرا هستم و اعلام می‌کنم هیچگاه طمع پست و مقام نداشتم و تا اصلاح امور کشور بر اساس اراده مردم به لطف یزدان و عنایت حضرت ولیعصر در مقابل گردنکشان و بدخواهان ملت ایران خواهم ایستاد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898292

دیگر خبرها

  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • پوشش رسانه‌ای که قدرت «وعده صادق» را به رخ جهانیان کشید
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...