Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس جمهوري در ديدار با مراجع عظام و روحانيت معظم با تاکيد براينکه همواره از ارشادات و رهنمودهاي مراجع عظام و روحانيت معظم بهره برده ايم و به اين رابطه گرم و صميمانه با حوزه علميه و مراجع افتخار مي کنيم، گفت: دولت تمام تلاش خود را براي کاستن از فقر، گسترش توليد و اشتغال بکار گرفته و اين موضوع در دولت دوازدهم با سرعت بيشتري تداوم مي يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش جمعه شب ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي مرجع عاليقدر جهان تشيع در ديدار رئيس‌ جمهوري که عصر پنجشنبه و در بيت ايشان برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني گفت: جايگاه بخش خصوصي در توليد کالاهاي ايراني بايد تقويت و همزمان با آن، تلاش شود در قالب طراحي ها و برنامه هاي مدون، کيفيت کالاهاي داخلي بيش از پيش ارتقا يابد.
اين مرجع تقليد به برنامه هاي دولت براي از بين بردن فقر و کمک به اقشار آسيب پذير اشاره کرد و افزود: بحمدالله موفقيت هاي خوبي در اين عرصه نصيب دولت شده است که بايد با جديت بيشتر براي خدمت به مردم و بويژه محرومان ادامه يابد و در اجراي طرح ها و برنامه ها به گونه اي عمل شود که دستاوردهاي اقتصادي دولت و همه نهادهاي کشور بويژه در حوزه اقتصادي، در زندگي روزمره مردم بيش از پيش ملموس شود.
آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي با تاکيد دوباره بر اصلاح روش پرداخت يارانه، گفت: ضرورت دارد که در برنامه ريزي ها به گونه اي عمل شود که يارانه پردرآمدها حذف و يارانه طبقات محروم جامعه افزايش يابد.
اين مرجع عاليقدر همچنين به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کردد و با تقدير از حضور گسترده مردم و تبريک به دکتر روحاني افزود: مشارکت مردم در اين انتخابات تاثير بسيار زيادي در ميان مردم منطقه خواهد داشت و همانطور که شما در گفت وگوي خود اشاره کرديد مي تواند به عنوان يک آرزو براي برخي کشورهاي منطقه باشد و بايد قدردان اين مشارکت گسترده مردمي بود.
ايشان همچنين برنامه هاي دولت در حوزه دين و گسترش معارف اسلامي را مورد اشاره قرارداد و گفت که اين برنامه ها همانند گذشته بايد مورد تاکيد قرار گيرند و تلاش ها براي تقويت ارتباط و پيوند ميان مرجعيت، حوزه هاي علميه و دولت تداوم يابد.
آيت الله مکارم شيرازي با تقدير از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق، تاکيد کرد: مبارزه جدي دولت با موضوع قاچاق بايد بيش از پيش سرعت يابد.
اين مرجع عاليقدر سپس با تقدير از تلاش هاي انجام شده براي ايجاد شبکه ملي اطلاعات و تشکر از دولت درخصوص تمهيداتي که براي پالايش شبکه هاي اجتماعي انجام گرفته، خواستار نظارت بيشتر و تقويت برنامه هاي مفيد اين شبکه ها شد.
رئيس جمهوري نيز در اين ديدار، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخير را بسيار چشمگير و الگويي براي نه تنها کشورهاي منطقه بلکه براي جهان برشمرد و گفت: اين حضور گسترده مردم مايه مباهات و فخر مردم و جمهوري اسلامي ايران است.
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني با تشريح برنامه ها و دستاوردهاي دولت در عرصه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي و تاکيد بر تداوم و شتاب بخشيدن به پيشبرد اين طرح ها در دولت دوازدهم، از حوزه هاي علميه، مراجع عظام تقليد که در تمام مراحل و سختي ها، از دولت پشيباني کرده اند، سپاسگزاري کرد.
رئيس جمهوري همچنين با ارائه گزارشي از افزايش مستمري طبقات محروم جامعه در دولت يازدهم و برنامه هاي دولت دوازدهم براي افزايش اين مستمري تاکيد کرد: دولت تمام تلاش خود را براي کاستن از فقر، گسترش توليد و اشتغال بکار گرفته است.
روحاني همچنين با بيان اينکه من خود را فرزند حوزه علميه مي دانم و لذا روابط بسيار گرم و صميمانه و موثر با مراجع عظام و حوزه هاي علميه در دولت دوازدهم نيز پيگيري و تداوم مي يابد، گفت: حوزه هاي علميه، بويژه حوزه علميه قم و مراجع عظام تقليد يکي از بزرگترين پشتوانه ها و سرمايه هاي معنوي و فرهنگي ملت و دولت است و بي ترديد نظرات مراجع عظام و روحانيت معظم را براي دولت و مردم راهگشا مي دانيم.
رئيس جمهوري با يادآوري اينکه ما خود را موظف به گسترش معارف ديني و رشد و اعتلاي دين و مذهب در جامعه مي دانيم، افزود: تک تک وزرا و مسئولان در دولت در خدمت مراجع و آماده پيگيري رهنمودهاي آنان و تبيين مسائل مختلف کشور هستند.
روحاني با تشريح برنامه هاي انجام شده دولت در ارتباط با موضوع شبکه هاي اجتماعي، ضمن ارائه گزارشي از برنامه هاي دولت در ايجاد زيرساخت ها و شبکه ملي اطلاعات، افزود: مرحله نخست شبکه ملي اطلاعات افتتاح شده و اجراي فازهاي بعدي اين شبکه در دولت دوازدهم با شتاب بيشتري ادامه مي يابد.

** آيت الله العظمي وحيد خراساني در ديدار دکتر روحاني: تا مي توانيد به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد/قدرداني از حضور گسترده مردم در انتخابات و تبريک به رئيس جمهوري
همچنين حضرت آيت الله العظمي وحيد خراساني يکي ديگر از مراجع عاليقدر تشيع در ديدار حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري که عصر پنجشنبه و در بيت ايشان برگزار شد، با اشاره به آيه شريفه «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» گفتند: طبق دستور قرآن شريف با مردم دنيا بايد به نحو حسن گفت و گو کرد،پروردگار متعال مي فرمايد:
«قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» «و با مردم، نيکو سخن بگوييد». نه فقط با مسلمين بلکه با ناس و تمام مردم دنيا بايد با زبان حسن و نيکو سخن گفت.
ايشان تصريح کردند: اين مناصب همانطور که قرآن شريف مي فرمايد گذراست. «وَ تِلکَ الاَيامُ نُداوِلُها بَينَ النّاس» «و ما اين روزها را ميان مردم به نوبت مي‏ گردانيم». تا مي توانيد در اين مدت به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد. خداوند مي فرمايد: «وَأَنذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ» «و آنان را از روز حسرت بيم ده آنگاه که داوري انجام گيرد».
آيت الله العظمي وحيد خراساني همچنين با قدرداني از حضور چشمگير و گسترده مردم در انتخابات، به دکتر روحاني تبريک گفتند و براي موفقيت وي دعا کردند.
رئيس جمهوري نيز در اين ديدار با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات، اين حضور را مايه مباهات و تقويت بيش از پيش ثبات و امنيت کشور برشمرد و گفت: انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، يکي از رقابتي ترين انتخابات کشور بود.
روحاني با بيان اينکه توليد اشتغالزا از اهداف دولت بوده و هست، افزود: دولت و مسئولان تمام تلاش خود را براي ايجاد ثبات و آرامش در جهت رفاه مردم و کشور بکار گرفته اند و اين موضوع در دولت دوازدهم با سرعت بيشتري تداوم مي يابد.
رئيس جمهوري همچنين جلب رضايت امام زمان (عج) و حرکت در جهت اهداف ديني نظام و گسترش فرهنگ ديني و نشر معارف الهي را از اهداف خود و دولت دانست و گفت: من و همه اعضاي دولت، همواره از ارشادات و رهنمودهاي مراجع عظام و روحانيت معظم بهره برده ايم و به اين رابطه گرم و صميمانه با حوزه علميه و مراجع عظام افتخار مي کنيم.

** آيت الله العظمي صافي گلپايگاني در ديدار دکتر روحاني:
همه نظام و مسئولان بايد قدردان اين مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند/ هميشه دعاگوي دولت و شخص رئيس جمهوري هستم

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني همچنين عصر پنجشنبه با حضور در بيت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني در قم، با تبريک اين مشارکت گسترده مردم و نقش آن در تقويت جايگاه منطقه اي و بين المللي کشور، گزارشي را از اقدامات دولت يازدهم در زمينه رفع مشکلات اقتصادي و اداره کشور و برنامه هاي دولت دوازدهم براي شتاب بخشيدن به رونق اقتصادي، توليد و اشتغال ارائه کرد.
رئيس جمهوري با يادآوري اينکه برنامه هاي دولت با مطالعات دقيق کارشناسان در حوزه هاي مختلف سياسي، اجتماعي و بويژه در حوزه اقتصادي با هدف رفع مشکلات اقتصادي، ارتقاء سطح توليد و افزايش اشتغال، طراحي شده، گفت: تمام تلاش ما رونق و شکوفايي در کشور و اشتغال بيش از پيش است.
روحاني همچنين با بيان اينکه دولت تدبير و اميد خود را مرهون الطاف خاندان عصمت و طهارت مي داند، تصريح کرد: بي ترديد تمامي تلاش ها، برنامه ها و فعاليت هاي دولت در جهت نشر فرهنگ ديني و ارتقا معنويت در جامعه بوده و خواهد بود.
رئيس جمهوري با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراي هاي اسلامي شهر و روستا در آرامش و امنيت کامل، اظهار اميدواري کرد که تا دولت تدبير و اميد بواسطه دعاي خير و حمايت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسير رفع مشکلات کشور گام بردارد.
آيت الله العظمي صافي گلپايگاني نيز در اين ديدار با تبريک موفقيت دولت در برگزاري انتخابات در آرامش و امنيت کامل، مشارکت چشمگير مردم در انتخابات را يکي از نقاط عطف جمهوري اسلامي ايران و موهبتي براي کشور دانست و تاکيد کرد: همه نظام و مسئولان بايد قدردان اين مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند.
ايشان تمام مسئولان اعم از قواي سه گانه و نخبگان را به تلاش بيش از پيش براي پاسخ به انتظارات و توقعات مردم فرا خواندو ادامه داد: دولت نيز در تداوم همه برنامه هاي مفيد و سازنده اي که براي رفع مشکلات اقتصادي مردم داشته است، بايد آن برنامه ها را با هدف رفع سريعتر مشکلات مردم با شتاب بيشتري ادامه دهد.
آيت الله العظمي صافي گلپايگاني با بيان اينکه `هميشه دعاگوي دولت و شخص رئيس جمهوري هستم`، گفت: دولت دوازدهم بايد همان رويه اي را که در دولت يازدهم در ايجاد ثبات و آرامش داشت، پي بگيرد و مهمتر از همه اينها، تلاش مضاعف در مسير رشد و ارتقاي معنويت در عرصه جامعه است. مردم ديندارند و وقتي مي بينند دولت در امور ديني خدمت مي کند خوشحال مي شوند و اينگونه حمايت مي کنند.
ايشان با بيان اينکه برنامه هاي دولت در حوزه تقويت و گسترش معارف اسلامي مثل هميشه بايد مورد تاکيد قرار گيرد، افزود: روابط دولت و حوزه پيوسته وسيع و مداوم بوده که اين مورد تقدير است و بايد اين روابط پررنگ و موثر ميان مرجعيت، حوزه هاي علميه و دولت تداوم يافته وبيش از پيش تقويت شود.

** آيت الله العظمي شبيري زنجاني در ديدار رئيس جمهوري: از برترين عباداتي که در مسير تقرب به خداوند موثر بوده، خدمت به مردم است /زيارت شما و شنيدن تلاش هاي دولت شما توفيق شد
آيت الله العظمي شبيري زنجاني مرجع عاليقدر تشيع نيز در ديدار حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري،گفت: افرادي در داخل و خارج کشور و به شکل هاي مختلف تلاش دارند به اعتقادات افراد ضربه بزنند و بايد اهتمام داشت که جلوي سم پاشي هاي آن ها گرفته شود.
ايشان با قدرداني از تلاش هاي دولت يازدهم و ضمن دعا براي موفقيت دولت دوازدهم در کمک بيش از پيش به مردم افزود: با توجه به اينکه نظرات مختلفي در ايران وجود دارد، اداره کشور مشکل است و اين وظيفه سنگيني بر عهده شماست اما بايد توجه داشت که اهل سلوک معتقدند از برترين عباداتي که در مسير تقرب به خداوند موثر بوده، خدمت به مردم است و حالا توجه کنيد مردمي که شما به آن ها خدمت مي کنيد مسلمان و شيعه اهل بيت (ع)هستند و اين استثناء باعث مضاعف شدن اين اجر و پاداش مي شود.
آيت الله العظمي شبيري زنجاني همچنين با تقدير و قدرداني از حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و تبريک به دکتر روحاني، دعا کردن براي خدمتگزاران به مردم را وظيفه خود دانست و خطاب به رئيس جمهوري منتخب گفت: زيارت شما و شنيدن تلاش هاي دولت شما توفيق شد و خدا را شکر که توفيق زيارت و شنيدن تلاش هاي دولت شما حاصل شد. در اين مسير از خداوند متعال و حضرات معصومين عليهم السلام کمک بگيريد که بسياري از گره ها با توکل و توسل باز مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني نيز در اين ديدار با تشريح دستاوردهاي دولت يازدهم و برنامه هاي گسترده دولت دوازدهم در مسير اعتلاي بيش از پيش ايران اسلامي، از آيت الله العظمي شبيري زنجاني خواست به دولت با هدايت ها و رهنمودهاي خويش کمک کنند.
رئيس جمهوري، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخير را بسيار چشمگير و الگويي براي نه تنها کشورهاي منطقه بلکه براي جهان برشمرد و گفت: اين حضور گسترده مردم مايه مباهات و فخر مردم و جمهوري اسلامي ايران و تقويت ثبات و امنيت نظام است.
روحاني با تشريح برنامه ها و دستاوردهاي دولت در عرصه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي و تاکيد بر تداوم و شتاب بخشيدن به پيشبرد اين طرح ها در دولت دوازدهم، از حوزه هاي علميه، مراجع عظام تقليد که در تمام مراحل و سختي ها، از دولت پشيباني کرده اند، سپاسگزاري کرد.
رئيس جمهوري همچنين با ارائه گزارشي از افزايش مستمري طبقات محروم جامعه در دولت يازدهم و برنامه هاي دولت دوازدهم براي افزايش اين مستمري، تاکيد کرد: دولت تمام تلاش خود را براي کاستن از فقر ، گسترش توليد و اشتغال بکار گرفته است و در همين راستا مي توان به افزايش مستمري سه برابري اقشار کم درآمد و برنامه هاي گسترده براي بالابردن سقف اين کمکها در دولت دوازدهم اشاره کرد.
روحاني همچنين به همکاري خوب و مستمر ميان دولت با کميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي اشاره کرد و ادامه داد: با تقويت کمک هاي انجام شده و متمرکز کردن تلاش ها بر مستقل شدن افراد تحت پوشش اين دو نهاد، از شمار افراد تحت پوشش براي دريافت مستمري کاسته شده است .
شبد**1953**1010
تنظيم کننده:مرتضي شحنه**انتشار دهنده:حسن معظمي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ‌در اجتماع باشکوه مردم سمنان با قدردانی از استقبال گرم مردم تصریح کرد: باور بنده این است که این استقبال مردم نشانه عشق به انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌هاست و مبحت آنها به بنده نیز صرفا به عنوان یک خدمتگزار و سرباز ولایت است و بنده این محبت و حضور مردم را برای خود مسئولیت‌آور می‌دانم.

بیشتر بخوانید؛ سردار حاجی‌زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم

رئیس جمهور برخورداری از فرهنگ غنی، علم، ایمان و دلدادگی به دین را از ویژگی‌های تمدنی و تاریخی مردم سمنان برشمرد و افزود: مردم سمنان مردمی باایمان و امیدوار هستند؛ دو اصلی که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای انسان‌های سالک و دلداده به انقلاب محوری عنوان شده است. دشمن تلاش می‌کند با روش‌های مختلف، با ایجاد و گسترش شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان ما به عنوان دو رکن اساسی برای موفقیت و پیشرفت را هدف قرار دهد، اما امروز شاهدیم که به رغم خواست دشمن و با همت و تلاش همین جوانان و حمایت دولت 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد احیا شده است.

رئیسی با اشاره به نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، رسیدگی به مشکلات در حوزه‌های آب، برق، جاده، درمان و دیگر بخش‌ها را وجه اصلی همت و تلاش دولت مردمی برشمرد و اظهار داشت: دولت مردمی در مواجهه با مشکلات از کنار آنها عبور نمی‌کند، بلکه برای آن مشکل چاره‌اندیشی و برای رفع آن تلاش می‌کند. از صبح امروز تا کنون پیگیر کیفیت اجرای مصوبات سفر اول دولت به سمنان بودیم و از جمله از نیروگاه سیکل ترکیبی، خط انتقال آب و نیروگاه تجدیدپذیر بازدید و بخش‌های جدید آن را افتتاح کردیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه رفع دغدغه مردم در زمینه مسکن نیز از دیگر برنامه‌های دولت است، به افتتاح 2 هزار واحد مسکونی در جریان این سفر اشاره کرد و با بیان اینکه 19 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در استان در دست ساخت است، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که نرخ بیکاری در استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته و با فعال شدن تولید در عرصه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و دیگر عرصه‌ها اشتغال رونق گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه دولت به خدمتگزاری برای شما مردم افتخار کرده و با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: همانطور که عملیات «وعده صادق» با تلاش رزمندگان و مجاهدان ما در سنگر مبارزه با دشمن تحقق یافت در سنگر تولید نیز با دنیایی از امید و ایمان حرکت کرده و با باور ما می‌توانیم همه مشکلات را حل خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم را که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید تا آنها را متوجه جنایات و نسل‌کشی‌هایشان کند؛ ‌یقین داریم همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی به ما آموختند، در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1227598 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم
  • حکم قضات منجر به آسیب تولید یا اشتغال نشود