Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل گفت: در صورت افزايش قيمت کارخانه‌اي خودروها، رکود بازار بيشتر خواهد شد و تقاضايي براي خريد خودرو نخواهيم داشت.

به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، سعيد مؤتمني با بيان اينکه بازار خودرو کشش افزايش قيمت را ندارد،‌ اظهار داشت: قيمت‌هاي فعلي خودرو نيز در سطح بالايي قرار دارند که بايد در اين زمينه تجديد نظر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي تصريح کرد: در شرايطي که هيچ تغييري در بدنه، موتور يا آپشن‌ خودروها ايجاد نشده، بحث در مورد افزايش قيمت خودرو درست نيست. وقتي پرايد با همان بدنه و همان کيفيت و با حداقل استانداردها به مشتري تحميل مي‌شود، دليلي براي افزايش قيمت اين خودرو وجود ندارد.

وي با بيان اينکه خودروسازان يک ماه پيش قيمت محصولاتشان را چراغ خاموش افزايش دادند، گفت: پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 از 37 ميليون و 300 هزار تومان به 38 ميليون و 800 هزار تومان رسيد، قيمت پژو 206 تيپ 2 نيز با افزايش 300 هزار توماني به 32 ميليون و 800 هزار تومان رسيد و قيمت پژو 405 هم با رشد 500 هزار توماني به 29.5 ميليون تومان رسيد.

مؤتمني ادامه داد: قيمت سايپا 111 نيز از 20 ميليون و 900 هزار تومان به 21 ميليون و 100 هزار تومان رسيد و اين افزايش قيمت‌ها در حالي صورت گرفت که اگر عرضه خودرو افزايش يابد، قيمت خودرو در بازار پايين‌تر از قيمت کارخانه خواهد بود.

رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل با انتقاد از کم‌کاري سازمان استاندارد در کنترل کيفيت خودروهاي داخلي، گفت: خودروهايي که از کارخانه مي‌گيريم تا به مشتري تحويل دهيم با ايرادات مختلفي روبه‌رو است که معمولاً بايد يک دست پوليش روي آنها زده شود و پس از رفع برخي ايرادات، آن را به مشتري تحويل دهيم.

وي با بيان اينکه در حال حاضر قيمت اکثر خودروها در بازار نزديک به قيمت کارخانه است، گفت: رکود بازار باعث شده تا قيمت برخي خودروها در بازار به زير قيمت کارخانه برسد.

به گفته رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل، در حال حاضر قيمت پژو 405 در کارخانه 29 ميليون و 500 هزار تومان است و در بازار با قيمت 29 ميليون و 600 هزار تومان عرضه مي‌شود. همچنين پژو 206 تيپ 2 تا چند روز پيش در کارخانه با قيمت 32 ميليون و 800 هزار تومان و در بازار 32 ميليون و 900 هزار تومان عرضه مي‌شد که به دليل کاهش عرضه از طرف ايران خودرو، قيمت آن در بازار به 33 ميليون و 100 هزار تومان رسيده است.

وي تأکيد کرد: زماني که خودروساز احساس مي‌کند قيمت محصولاتش در بازار به کف قيمت رسيده است، عرضه آن را محدود مي‌کند تا قيمت‌ها در بازار افزايش يابد.

وي اظهار داشت: قيمت پژو 206 تيپ 5 نيز در کارخانه 38 ميليون تومان است که تا چند روز پيش در بازار هم با همين قيمت خريد و فروش مي‌شد اما الان به دليل کاهش عرضه از طرف کارخانه، در بازار به قيمت 38 ميليون و 200 هزار تومان عرضه مي‌شود.

مؤتمني در مورد قيمت تندر 90 در بازار و اختلاف آن با قيمت کارخانه نيز گفت: قيمت اين خودرو در کارخانه 38 ميليون و 700 هزار تومان است اما به دليل محدوديت عرضه، در بازار به قيمت 40 ميليون و 700 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

وي با اشاره به قيمت 37 ميليون و 800 هزار توماني پژو پارس TU5 در کارخانه گفت: عرضه اين خودرو نيز با محدوديت روبه‌رو است و هم اکنون با قيمت 40 ميليون و 800 هزار تومان در بازار معامله مي‌شود.

به گفته وي، قيمت پژو 207 نيز در بازار 42 ميليون و 300 هزار تومان است که در کارخانه با قيمت 42 ميليون و 50 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل همچنين با اشاره به عرضه دنا با قيمت 42 ميليون و 600 هزار تومان از سوي ايران خودرو، گفت: قيمت اين خودرو در بازار 42 ميليون و 800 هزار تومان است. همچنين رنو کپچر با قيمت 109 ميليون تومان در کارخانه به فروش مي‌رسد که قيمت اين خودرو در بازار 117 ميليون تومان است.

وي تصريح کرد: سايپا 111 در بازار با قيمت 22 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود که يک ميليون تومان بالاتر از قيمت کارخانه است و سايپا 131 نيز با قيمت 21 ميليون و 200 هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود، در حالي که قيمت کارخانه‌اي اين خودرو 20 ميليون و 700 هزار تومان است و دليل اين اختلاف قيمت، محدوديت عرضه از سوي سايپا است.

وي ادامه داد: در مورد ساندرو نيز بايد به قيمت 49 ميليون توماني اين خودرو در کارخانه و قيمت 53.5 ميليون توماني آن در بازار اشاره کنيم. قيمت ساندرو استپ‌وي نيز در بازار 62 ميليون تومان و در کارخانه 54 ميليون تومان است که دليل بالا بودن اختلاف قيمت کارخانه و بازار اين خودروها نيز پايين بودن عرضه از طرف خودروساز است.

وي همچنين با اشاره به قيمت 118 ميليون توماني مزدا 3 در نمايندگي‌هاي گروه بهمن، گفت: قيمت اين خودرو در بازار کمتر از قيمت کارخانه است و با نرخ 117 ميليون تومان به مشتريان عرضه مي‌شود.

مؤتمني، گرايش خودروسازان به انجام فعاليت‌هاي بانکي را عاملي براي تلاش آنها جهت افزايش قيمت خودرو و تأمين هزينه‌هاي خود از محل دو نرخي بودن خودروها عنوان کرد و گفت: اگر عرضه خودروها از سوي خودروسازان بهبود يابد با توجه به رکود بازار، قيمت‌ها در بازار به پايين‌تر از نرخ کارخانه خواهد رسيد.

وي با انتقاد از عرضه خودروهاي با کيفيت پايين و تأخير در تحويل خودرو به مشتريان از سوي شرکت‌هاي خودروساز، گفت: دو سال است که بازار خودرو با رکود کامل روبه‌رو است و ثبت‌نام کنندگان براي خريد خودرو از شرکت‌هاي خودروساز نيز بيشتر به دنبال کسب سود از محل سپرده‌گذاري خود هستند. به طوري که معمولاً 2 يا 3 روز به زمان تحويل خودرو، انصراف مي‌دهند و صرفاً از سودي که به سپرده‌گذاري آنها تعلق مي‌گيرد، برخوردار مي‌شوند.

به گفته رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل، کيفيت پايين خودروهاي توليدي فعلي نيز باعث شده تا تمايل مردم به جابه‌جا کردن خودرو کاهش يابد.
خودروکار
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هشتم اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورا در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه به دنبال درخواست اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل مسافری کشور در خصوص درخواست بازنگری در مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی شهری و همچنین ضرورت تصویب مشخصات علائم ممیزه ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی با توجه به اصلاح آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مورد زیر به تصویب رسید:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

با توجه به تصویب ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در جلسه یکصد و هشتاد و پنجم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، براساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه مذکور با عنایت به نبود تجربه عملی قبلی از عملکرد خودروهای برقی و لزوم احتیاط در بهره برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاد اصلاحی به شرح ذیل را که پس از طرح و بررسی بصورت ذیل مورد موافقت اعضای این شورای عالی قرار گرفت:

۱- خودروهای برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودروی شخصی را داشته باشند.

۲- خودروهای برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودروهای مناسب احتراقی موضوع مصوبات جلسات ۱۱۰ و ۱۸۱ و ۱۹۱ شورا را در خصوص ناوگان تاکسی شهری احراز نموده و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات جدول ارائه شده ملاک عمل بوده و احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی (با همکاری کمیته‌ فنی ذیربط و اتحادیه های ذیل سازمان شهرداری¬ها و دهیاری¬های کشور) صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صاده برای این نوع از ناوگان، متناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصاً تعداد ایستگاه و رابط شارژ که از سوی شهرداری ذیربط به دبیرخانه شواری عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام می‌گردد، توسط این شورای عالی تعیین شود.

اعضای شورای عالی ترافیک بر ضرورت ارائه همه خدمات پشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذیربط خصوصاً باطری‌های بکار رفته، حداقل به مدت ۱۰سال از تاریخ واگذاری، تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول