Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه باید اسم ناتو عربی را به ناتو اسرائیلی تغییر داد گفت: اسرائیل در این قراردادها کار هماهنگی، مدیریت و فرستادن مستشار برای آموزش را بر عهده دارد و عربستان بیشتر تامین کننده مالی این پروژه است.

فوآد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سفر ترامپ به عربستان سعودی اظهار داشت: سفر ترامپ، ابعاد و اهداف مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشت؛ در بُعد نظامی، اعراب به گفته خودشان به دنبال تشکیل ناتو عربی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف این تشکل نظامی ایران است، در سال‌های گذشته ما شاهد این بودیم که عربستان خواهان خرید سلاح پیشرفته از آمریکا بوده ولی لابی‌های اسرائیل با این کار مخالفت کردند؛ اما الان توافقی ایجاد شده که اسرائیل هم بخشی از این ناتو باشد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه باید اسم ناتو عربی را به ناتو اسرائیلی تغییر داد گفت: اسرائیل در این قراردادها کار هماهنگی، مدیریت و فرستادن مستشار برای آموزش را بر عهده دارد و عربستان بیشتر تامین کننده مالی این پروژه است.

ایزدی ادامه داد: این سفر اهداف سیاسی هم دارد که یکی از آن‌ها افزایش فشار بر روی ایران و دیگری به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی به منظور تقویت بنیه دفاعی رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس پیش از این هم روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی داشتند اما آمریکایی‌ها در این سفر و با قراردادها و نشست‌هایی که برگزار شد بیشتر به دنبال اعلام آشکار این روابط هستند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بخشی از اهداف اقتصادی سفر ترامپ به عربستان مربوط به خرید و فروش اسلحه و درآمدزایی از این حوزه است عنوان کرد: ترامپ در زمان کاندیداتوری اعلام کرده بود که آمریکا در حال فروپاشی است، جاده‌های آن خراب است و فرودگاه‌های آن بهم ریخته اما امروز قرار است رژیم سعودی 40 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کند، 110 میلیارد دلار اسلحه خریده و 380 میلیارد دلار هم برای 10 سال آینده در نظر گرفته‌اند.

ایزدی افزود: ترامپ پیش از این قل ایجاد اشتغال در آمریکا را داده بود و اخیرا اعلام کرد با این قرار داد می‌توان صدهاهزار شغل در آمریکا ایجاد کرد.

وی در خصوص بُعد فرهنگی و فکری سفر ترامپ گفت: حاضران در این سفر تاکید می‌کردند که می‌خواهند با تندروی و خشونت بجنگند ولی منظور آن‌ها از خشونت تفکر وهابی نیست چرا که خودشان پایه‌گذار داعش هستند بلکه منظور آن‌ها ایران است و می‌خواهند با متهم کردن ایران به تندروی ما را تحت فشار قرار دهند.

کارشناس مسائل بین الملل با ییان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان بدون برنامه و کند عمل می‌کند اظهار داشت: علت این لفاظی‌ها ئ اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران این است که فعالیت ضد ایرانی برای طرف مقابل ما هیچ هزینه‌ای ندارد و ما باید با یک برنامه‌ هوشمندانه کاری کنیم که تحرکات ضد ایرانی برای عربستان، آمریکا یا هر کشور دیگری هزینه‌بر باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»