Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@19:42:03 GMT

شش کشتی کانتینری بزرگ دنیا را بشناسید+عکس

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۴۱۶۹۴

شش کشتی کانتینری بزرگ دنیا را بشناسید+عکس

تین نیوز |

شش فروند کشتی کانتینری غول پیکر جهان معرفی شد.

به گزارش گروه بین الملل مانا کشتی کانتینری OOCL هنک کنگ با ظرفیت 21 هزار و 413 TEU، جایگاه بزرگترین کشتی کانتینری جهان را به خود اختصاص داده است.این کشتی ظرفیت 191 هزار و 317 DWT را نیز دارد.


کشتی مذکور که در کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی SHI ساخته شده از طول و عرض به ترتیب 399.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 و 58.8 متر برخوردار است.

این کشتی در مسیر تجاری آسیا-اروپا فعالیت خواهد کرد. افزون بر این، پنج فروند از کشتی های خواهرخوانده برای شرکت کشتیرانی OOCL در SHI در حال ساخت قرار دارند و قرار است تا پایان سال جاری میلادی تحویل داده شوند. کشتی کانتینری موسوم به Madrid Maersk با ظرفیت 20 هزار و 568 TEU جایگاه دوم بزرگترین کشتی کانتینری را از آن خود کرده است.

از لحاظ ظرفیت DWT نیز با 210 هزار DWT در ردیف نخست جهان جای می گیرد.


کشتی مذکور که در شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی دووی کره جنوبی DSME ساخته شده از طول و عرض به ترتیب 399 و 58.6 متر برخوردار است.


Madrid Maersk به نسل دوم نوع Triple E تعلق دارد و نخستین کشتی از 11 فروند کشتی نوع مذکور سفارش داده شده در DSME است.



کشتی کانتینری MOL Triumph ساخت سال 2017 در جایگاه سومین کشتی کانتینری بزرگ دنیا قرار گرفته است.

این کشتی که از سوی کشتی سازی MOL ژاپن به کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی SHI در ماه فوریه سال 2015 سفارش داده شده است، از طول و عرض به ترتیب 400 و 58.8 متر برخوردار است.

ناگفته نماند کشتی مذکور در میانه راه سفر دریایی خود به اروپا در درون خط سرویس دهی FE2 ائتلاف قرار دارد و هم اکنون در هامبورگ پهلو گرفته است. چهارمین جایگاه بزرگترین کشتی کانتینری دنیا به کشتی کانتینری Barzan ساخت سال 2015 با ظرفیت 19 هزار و TEU 870 تعلق دارد.

از طرف دیگر، Barzan بزرگترین کشتی کانتینری کشتیرانی اتحادیه عرب UASC و هم چنین نخستین کشتی کانتینری است که با سوخت LNG کار می کند.


افزون بر این، Barzan با طول 400 و عرض 58.68 متر، از آبخور 16 متری نیز برخوردار است.

کشتی مذکور در مسیر سرویس دهی آسیا و اروپا و در درون خط سرویس دهی AEC1 فعالیت می کند. MSC Oscar ساخت سال 2015 و با ظرفیت 19 هزار و 224TEU و هم چنین 19 هزار و 362DWT، پنجمین کشتی کانتینری بزرگ دنیا محسوب می شود. MSC Oscar که در شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی دووی کره جنوبی DSME ساخته شده است، طول ، عرض و آبخور به ترتیب 395.4، 59 و 16 متر را دارد، به عبارت دیگر می توان گفت سایز شناور مذکور معادل چهار زمین فوتبال است. و در نهایت جایگاه ششمین کشتی کانتینری بزرگ دنیا به CSCL Globe مربوط است. CSCL Globe که در بزرگترین کشتی سازی جهان -کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی HHI- ساخته شده از طول و عرض به ترتیب 400 و 58.6 متر برخوردار است. کشتی مذکور در حلقه سرویس دهی آسیا-اروپا فعالیت دارد. سایز این شناور نیز معادل چهار زمین فوتبال است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای برای صنعت خودرو در سال جاری، از برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو برای امسال خبر داده و اعلام کرد که در حال حاضر تیراژ روزانه تولید خودرو به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر برنامه‌ریزی وزارت صمت بر توسعه صنعت خودرو در سال جاری، اظهار کرد: برنامه‌های گسترده ای برای صنعت خودرو در نظر گرفته‌ایم و در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم. در حال حاضر به ظرفیت تولید ۵۰۰۰ خودرو در روز رسیده‌ایم و تلاش داریم که این میزان را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که قطعا جهش بسیار بزرگی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با بحث واردات خودرو نیز گفت: موضوع واردات خودرو را در دستور کار داریم تا به این وسیله، تعادل بهتری در تامینِ تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود آوریم؛ خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده و در شرف وقوع است؛ خبرهای بسیار خوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: در حال حاضر تاکسی‌های برقی نیز وارد کشور شده و مردم می‌توانند ثبت‌نام کرده و خریداری کنند. مردم می‌توانند ثبت‌نام و تاکسی برقی دریافت کنند؛ البته باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم. لازم است به همه آن‌هایی که منتظر آن ظرفیت‌های قانونی هستند، عرض کنم که منتظر نمانید و بیایید از همین فرصت‌هایی که ایجاد شده استفاده کنید.

او با بیان اینکه باید به مردم گفت که هر کوتاهی در خدمت‌رسانی به مردم است، به ناتوانایی ما ببخشند، تصریح کرد: ما حداکثر تلاش خود را بسیج کرده‌ایم، همه باید کمک کنند تا موفق شویم. برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و همکاران بنده، شبانه‌روز در تلاش برای تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها هستند. البته بخش خصوصی نیز به خوبی مشارکت داشته و کمک می‌کنند.

هفته گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برخی موضوعات خودرویی نظیر اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی، واردات خودروهای دست دوم، ارزبری خودروهای مونتاژی و تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، به ارائه پاسخ پراخت و در نهایت مقرر شد، ظرف یک ماه آینده، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را در رابطه با این موضوعات به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)