Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج – عملیات اجرایی سالن شش هزار نفری سنندج ۱۲ سال قبل آغاز شد و در حالی که قرار بود این پروژه دوساله افتتاح شود امروز بعد از گذشت بیش از یک دهه، خبری از تکمیل و افتتاح آن در میان نیست.

گروه استانها – خبرگزاری مهر؛ آرمان نصراللهی: کردستان در حوزه زیرساخت های ورزشی شرایط چندان مناسبی ندارد و آمارهای اعلام شده از سوی وزارت ورزش و جوانان نشان می دهد که سرانه فضای ورزشی این استان خیلی کمتر از میانگین کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای افزایش سرانه فضای ورزشی در کردستان طی یک دهه اخیر و از سوی دولت های نهم، دهم و یازدهم به عنوان یک اولویت اعلام شده بود و در همین راستا تکمیل و بهره برداری از پروژه ها و طرح های ورزشی نیز در دستور کار قرار گرفت ولی سرنوشت یک پروژه چه در دولت های نهم و دهم و چه در دولت تدبیر و امید تفاوت چندانی پیدا نکرده است و همچنان بلاتکلیف است.

از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید در کردستان به این بهانه که باید پروژه های نیمه تمام در کلیه حوزه ها به اتمام برسد تا پروژه جدید آغاز شود، طی چهار سال اخیر هیچ پروژه ای به ویژه در بخش ورزشی کلنگ زنی نشد و جالب تر اینکه یکی از مهمترین پروژه های ورزشی استان نیز در بلاتکلیفی گیر کرده و هر چه زمان می گذرد باز هم وعده ای تازه در خصوص تکمیل آن اعلام می شود.

سالن سرپوشیده و شش هزار نفری شهر سنندج در سال ۸۴ کلنگ زنی شد و خیلی سریع در همان سال اول با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی آن در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان دنبال می شد تا اینکه تغییرات متعدد مدیریتی و بی توجهی های مسئولان استانی دامن آن را گرفت و تیره بختی های آن نیز آغاز شد.

در سال ۸۵ پروژه عملا تعطیل شد و بعد از گذشت دو سال و علیرغم حضور دو مدیرکل دیگر برای اداره کل ورزش و جوانان، چندین پیمانکار نیز برای پروژه تغییر کرد ولی ادامه روند عملیات احداث سالن ورزشی سنندج همچنان در رکود بود و هر بار مسئولان وعده ای تازه را برای آغاز عملیاتی اجرایی آن اعلام می کردند.

افتتاح سالن ۶ هزار نفره سنندج در دولت های نهم و دهم عملی نشد

مدیران کل ورزش و جوانان کردستان یکی پس از دیگری می آمدند و می رفتند و سرنوشت سالن شش هزار نفری سنندج هم به وعده های عملی نشده آنها گره خورده بود و البته وعده برای از سرگیری عملیاتی اجرایی این پروژه از سوی استانداران وقت کردستان و حتی مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز هر بار سر داده می شد.

تغییر پنج مدیرکل برای ورزش و جوانان کردستان و حضور سه استاندار در این استان هم تاکنون دردی از وضعیت سالن شش هزار نفره سنندج را دوا نکرده است و هر بار که می گذرد وعده پایان سال برای بهره برداری از این پروژه سر داد می شود و سالها می آیند و می روند و همچنان آهن های زنگ زده بر چهره سالن شش هزار نفره سنندج خودنمایی می کنند.

در حالی که عبدالمحمد زاهدی استاندار فعلی کردستان تاکنون چندین بار خود از محل پروژه بازدید کرده و بهره برداری از آن را یکی از نیازهای اصلی سنندج و جزو مطالبات اصلی مردم عنوان کرده است که متاسفانه این تاکید ها و وعده های داده شده هم کارساز نبوده و آینده سالن ۶هزار نفره سنندج مشخص نیست.

روز دوشنبه ۲۷ دی ماه سال ۹۵ نشست مسئولین استان کردستان با مدیرکل طرح و برنامه وزارت ورزش و جوانان در جهت رفع مشکلات پروژه های ورزشی استان کردستان برگزار شد که در این نشست استاندار کردستان اظهار داشت: سالن سر پوشیده شش هزار نفری به عنوان مهم ترین پروژه نیمه تمام ورزشی می باشد که ساخت و اتمام این سالن از اولویت های این استان به شمار می رود.

تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای افتتاح سالن ورزشی سنندج

عبدالمحمد زاهدی گفت: مدت زمان احداث سالن ورزشی سرپوشیده شش هزار نفری طولانی شده است و این امر در اذهان عمومی مشکلات زیادی را برای مسئولان استان به وجود آورده است.

وی افزود: برای احداث و اتمام سالن شش هزار نفری ۱۰ میلیارد تومان از ماده ۱۸۰ و همچنین شش میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور مصوب شده است.

در حالی که مسئولان دولت یازدهم از بدو حضور در استان کردستان وعده بهره برداری یک ساله از این پروژه را مطرح می کردند، حال که دولت یازدهم به روزهای پایانی خود نزدیک شده این بار وعده های تازه برای آینده را در خصوص زمان افتتاح سالن شش هزار نفره سنندج اعلام می کنند.

مدیر منطقه غرب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه سال ۹۶ به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از سالن شش هزار نفری سنندج بازدید به عمل آوردند.

فریبرز خوش سرشت مدیر منطقه غرب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با توجه به پیگیری مسئولان استان از نزدیک روند احداث سالن شش هزار نفری سنندج را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در این دیدار گفت: پروژه شش هزار نفری شهر سنندج باید در چند سال گذشته افتتاح می شد که این امر با توجه عدم اعتبار، نظارت و پیگیری های لازم هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود: احداث پروژه شش هزار نفری شهر سنندج با مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور صورت می گیرد و با مذاکرات متعدد با مسئولان شرکت در تکمیل پروژه اهتمام لازم را انجام خواهند داد.

وعده ها برای زمان اتمام سالن ۶ هزار نفره سنندج همچنان تمدید می شوند

حامد جولایی در این دیدار از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال به احداث سالن شش هزار نفری سنندج خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولین استان و نظر مساعد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور سالن شش هزار نفری تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

جولایی افزود: این پروژه اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید هر چه زودتر با ترزیق اعتبارات مشخص شده احداث خواهد شد.

داستان وعده های تکراری برای بهره برداری از سالن شش هزار نفره سنندج همچنان پایانی ندارد و هر چه زمان می گذرد زمان بهره برداری از افتتاح این پروژه نیز بیشتر می شود و به همین دلیل بار دیگر وعده ای تازه در این زمینه داده می شود.

روز پنج شنبه بار دیگر مسئولان استان و شهرستانی به بازدید سالن شش هزار نفره سنندج رفته و باز هم وعده پایان سال برای زمان بهره برداری از آن را اعلام کرده و البته این مهم را یکی از اولویت های استان کردستان دانستند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در جریان بازدید روز پنج شنبه گفت: پروژه شش هزار نفری شهر سنندج باید در چند سال گذشته افتتاح می شد که این امر با توجه عدم تخصیص ا اعتبار مورد نیاز، نظارت و پیگیری های لازم هنوز به بهره برداری نرسیده است.

حامد جولایی افزود: احداث پروژه شش هزار نفری شهر سنندج با مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور صورت می گیرد و با مذاکرات متعدد با مسئولان شرکت در تکمیل پروژه اهتمام لازم را انجام خواهند داد.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته به احداث سالن شش هزار نفری سنندج خبر داد و گفت: امید است با همت مسئولین استان و نظر مساعد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور سالن شش هزار نفری تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

سالها از پی هم می گذرند و وعده های مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری در خصوص سرنوشت سالن شش هزار نفره سنندج پایانی ندارد و به همین دلیل هم مردم دیگر به این وعده های عملی نشده اعتمادی ندارند و تنها کسی که در این بین قربانی می شوند، ورزشکاران و علاقمندان به ورزش هستند که باید به جای حضور در سالن، به تماشای آهن های زنگ زده و بر افراشته در مجموعه ورزشی بنشینند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان

حبیب نادیان در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: احداث باند دوم همدان به گل تپه علیصدر از سالها قبل بحث آن مطرح بود ولی بدلیل اینکه دارای ردیف بودجه و اعتبار ملی نبود و چون اعتبار این پروژه بالاتر از هزینه های استانی است و باید یک ردیف ملی برای آن لحاظ می شد از سال ۱۳۹۰ مطالعات آن شروع شده است و با توجه به اینکه مشارکت بخش خصوصی باید در این پروژه اصل کار بود که متاسفانه بدلیل عدم رغبت سرمایه گذار در احداث پروژه با پیگیری‌های استان انجام شد و سال گذشته ردیف ملی اخذ ودر قانون بودجه قرار گرفت و از پایان سال گذشته توسط معاون وزیر راه ومسئولان استانی کلنگ زنی انجام گردید و پیمانکار مشغول پروژه شده است.

وی یادآورشد: فاز اول که بخش مهم وحادثه خیر به مساحت ۳۲ کیلومتر است و قرارداد هزار میلیاردی دارد از همدان به تقاطع نجفی تا میدان حسن قشلاق از ۶۸ کیلومتر کل مسیر به بهره برداری خواهد رسید وباید گفت قاعدتاً پروژه به لحاظ فیزیکی و اجرایی قابلیت تمام شدن در عرض ۳یا ۴سال را دارد ولی منوط به اختصاص تخصیص اعتبارات صورت گرفته است که امیدواریم با پیگیری های مسئولان استان، نمایندگان و وزارت راه زودتر انجام شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه این پروژه جز پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان صورت گرفته است و تخصیص ویژه ای هم شامل این پروژه شده است و اگر تخصیص به سرعت وبه موقع انجام شود قسمتهای مهم به بهره برداری خواهد رسید.

نادیان گفت: بحث مهم این پروژه که شاید زیاد دیده نشود درج قرارداد در قانون بودجه بوده که کار بسیار سختی است که می توان گفت در ۱۰ سال گذشته کل استان همدان ۳ مورد ردیف اینگونه نداشته است و باعث اهمیت این پروژه شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ۱۰ طرح راه سازی با اعتبار ۹۵۰ میلیارد تومان در استان همدان انجام خواهد شد که شامل تمام شهرستان ها با اولویت بندی وکاهش تصادفات جاده ای در استان انجام خواهد شد افزود: کنارگذر غربی همدان نیز به طول ۳۰ کیلومتر، جاده کنارگذر رزن به طول ۹ کیلومتر، چهار خطه تویسرکان - کنگاور به طول ۴۰ کیلومتر، راه اسدآباد-قروه به طول ۲۷ کیلومتر، راه همدان-قهاوند به طول ۲۲ کیلومتر، مسیر گردشگری همدان-گنجنامه، جاده سیاه‌کمر- عبدالکریم- میلاجرد به سمت اراک از دیگر طرح‌های راهسازی استان است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ احداث ونگهداری راه های روستایی با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای است که خوشبختانه در توسعه راه روستایی استان وضعیت خوبی وجود دارد، اکنون آسفالت و بهسازی راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار در حال انجام است.

نادیان در ادامه با اشاره به اینکه محور نهاوند به فیروزان و نهاوند و آورزمان بخاطر سفرهای که درایام اربعین انجام می شود خاطرنشان کرد: اکثر تصادفات دراین فصل بدلیل نا آشنا بودن زایرین پیش می آید که از سال‌های قبل در دستور کار وزارت راه بوده است و محور نهاوند به فیروزان در حوزه همدان ۴۰ کیلومتر است که حدود ۲۵ کیلومتر در دسترس اجرا است و ۱۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و ۱۵ کیلومتر پیمانکار در حال فعالیت است که سال گذشته ۳ کیلومتر در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی در پایان مطرح کرد: صرفاً توسعه راه ها باعث کاهش تصادفات نخواهد شد و طبق نظر کارشناسان ۷۰ درصد عامل تصادفات عامل انسانی است که باید فرهنگ رانندگی را بین افراد جامعه بدرستی آموزش دهیم و یک آموزش همگانی منسجمی را دراین زمینه در جامعه می طلبد و باید بدانیم رانندگی یک مهارت و یک تخصص است.

کد خبر 6092530

دیگر خبرها

  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود