Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک لیوان از جنس مس برای خودتان بخرید، مصرف زیاد خرما با چای منجر به رفع کم خونی می‌شود، تاول زدن ناشی از سوختگی را با سفیده تخم‌مرغ از بین ببرید، به هیچ وجه از گوشی در حال شارژ استفاده نکنید، سردرد خود را با گیاه «بادرنجبویه» درمان کنید و ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، یک لیوان از جنس مس برای خودتان بخرید، مصرف زیاد خرما با چای منجر به رفع کم خونی می‌شود، تاول زدن ناشی از سوختگی را با سفیده تخم‌مرغ از بین ببرید، به هیچ وجه از گوشی در حال شارژ استفاده نکنید، سردرد خود را با گیاه «بادرنجبویه» درمان کنید و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است. جزئیات را در ادامه بخوانید ...

ارتباط مصرف منظم شکلات با کاهش خطر اختلال ریتم قلبمدیکال اکسپرس: نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف منظم شکلات علاوه بر تقویت شاخص‌های مختلف سلامت قلب، خطر ابتلا به اختلال ریتم قلب از نوع فیبراسیون دهلیزی را نیز کاهش می‌دهد. براساس یافته‌های این مطالعه که در نشریه قلب منتشر شد، به نظر می‌رسد که این ارتباط برای زنانی که هفته یک وعده شکلات مصرف می‌کنند و برای مردانی که هفته دو تا شش وعده شکلات مصرف می‌کنند به بیشترین میزان باشد.یافته جدید محققان؛ سلول‌های ایمنی معیوب منجر به بروز «طاسی» می‌شوند
مهر: مطالعه جدید نشان می‌دهد احتمالا سلول‌های ایمنی معیوب در از دست دادن مو‌ها نقش دارند. محققان دانشگاه کالیفرنیا در آزمایش بر روی موش‌ها دریافتند سلول‌های T. تنظیمی (Tregs) موجب تحریک سلول‌های بنیادی پوست در رشد مو می‌شوند. Tregs نوعی سلول ایمنی هستند که به کنترل التهاب کمک می‌کنند. تیم تحقیق دریافت اگر Tregs از بین رود، سلول‌های بنیادی قادر به بازتولید فولیکول‌های مو نخواهند بود. فولیکول‌های مو به طورمداوم بازیافت می‌شوند: زمانیکه یک تار مو می‌افتد، کل فولیکول مو مجددا به وضعیت رشد برمی گردد. این باور وجود دارد که این فرآیند کاملا وابسته به سلول بنیادی است، اما وجود Tregs هم ضروری است. اگر این یک نوع سلول ایمنی از بین رود، مو رشد نمی‌کند. این یافته‌ها نشان می‌دهد نقص و عیب در Tregs می‌تواند منجر به «آلوپسی آره آتا» شود که یک اختلال خودایمنی شایع است که منجر به از دست دادن مو‌ها شده و در بروز طاسی هم نقش دارد. حال محققان قصد دارند این آزمایش را بر روی انسان انجام دهند.مصرف زیاد خرما با چای منجر به رفع کم خونی می‌شودخانم‌هایی که زیاد خرما مصرف می‌کنند و به جای قند و شکر با چای خرما مصرف می‌کنند ۷۰ % کمتر دچار کم خونی و رنگ پریدگی پوستی می‌شوند و بدنی سالم و مقاوم در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها دارند.

افزایش سن، شایع‌ترین علت آب مرواریدایسنا: افزایش سن، شایع‌ترین علت آب مروارید است از سویی نیز به هرگونه کدورت عدسی چشم آب مروارید گفته می‌شود که باعث کاهش و یا اختلال بینایی می‌شود. میزان شیوع آب مروارید در سن ۶۵ تا ۷۴ سالگی ۵۰ درصد و در سنین بالای ۷۵ سال تا حدود ۷۰ درصد افزایش می‌یابد. آب مروارید معمولا به آهستگی پیشرفت می‌کند و در ابتدا به علت کوچکی لکه‌های عدسی فرد فاقد علامت است و با افزایش اندازه و تعداد لکه‌های تیره، نور کمتری به شبکیه فرد می‌رسد و مشکلات بینایی آغاز می‌شود.

یک لیوان از جنس مس برای خودتان بخریدمجله خبری 20:30: مس میکروارگانیسم‌های موجود در آب را کشته و آب را کاملا تمیز می‌کند همچنین حجم تولید ملانین را که محافظ پوست در برابر تابش خورشید است را افزایش می‌دهد.تاول زدن ناشی از سوختگی را با سفیده تخم مرغ از بین ببریددکتر آنلاین: اگر دستتان در حال آشپزی سوخت کمی سفیده تخم مرغ روی آن قرار بدهید تا علاوه بر کاهش درد از تاول زدن زخم هم جلوگیری کند.چاق هستید و دنبال عرقیات مناسب می‌گردید؟!

عرق زیره دشمن چاقی است و ناراحتی‌های روده را برطرف می‌کند، چون طبیعت گرم و خشکی دارد ...برای لاغر شدن گوشت کم مصرف کنیدسرعت کاهش وزن در گیاه خواران ۲ برابر افرادگوشت خوار است، در واقع مصرف نکردن گوشت قرمز به صورت دائمی در جهت کاهش چربی‌های بدن بسیارعالی است. اخبار کوتاه از سلامت:مصرف قارچ از بروز آلزایمر پیشگیری می‌کنداین ماده غذایی که خواص زیادی دارد می‌تواند بیماری‌های عصبی مانند زوال عقل و آلزایمر را به تاخیر بیندازد.

لکه‌های روی دندان‌های‌تان را با پوست موز پاک کنید

قسمت داخلی پوست موز را به مدت ۱۰ دقیقه روی دندان‌ها بمالید این کار را هفته‌ای ۲ بار انجام بدهید تا لک از بین برود.به هیچ عنوان نباید با گوشی در حال شارژ کار کنیدبراساس تحقیقات انجام شده، تشعشعات ناشی از اینکار باعث صدمه جدی به قلــــب و مغــــز می‌شود.
خواص آب انبه برای سلامت موافزایش ضخامت مو، رفع موخوره، افزایش رشد مو، ترمیم ریشه‌های آسیب دیده مو و ... از خواص آب انبه برای سلامت مو است.سردرد عصبی خود را با «بادرنجبویه» درمان کنید«بادرنجبویه» بهترین دارو برای کسانی است که هنگام نگرانی و اظطراب ناراحتی معده پیدا می‌کنند؛ دم کرده آن نیز برای تهوع، مراحل اول سرماخوردگی، خستگی عصبی و افسردگی مفید است و برای رفع سردرد با منشا عصبی و ضعف حافظه کاربرد دارد. «بادرنجبویه» داری طبع گرم و خشک است.
_ گوجه فرنگی، هویج و کرفس، خیار، قارچ، کلم بروکلی و گل کلم، قهوه خالص، مارچوبه، سیب، هندوانه و چای سبز خوردنی هایی است که شما را لاغر می‌کند.

_ مصرف ۲۳ گرم فیبر در طول روز موجب کاهش خطر سکته می‌شود.

_ خوردن یخ و ادویه جات، جویدن آدامــس و پاستیل، خوردن فست فود و نوشابه، خوردن تخمه و ســس مایونز و خوردن بادمجان و میوه نارس دشمنان کبد هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

آزمایش مهم اولین «واکسن شخصی» برای نخستین بار در جهان در انگلیس در حال انجام است و این واکسن از نوع پیام‌رسان آر.ان.‌ای (mRNA) است که در مقابل ملانوما، یکی از مرگبارترین انواع سرطان پوست به کار گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، «استیو یانگ»، ۵۲ ساله از منطقه استیونج در هرتس بریتانیا که در ماه اوت سال گذشته بخشی از پوست سرش برای مقابله با سرطان جراحی شد، از اولین بیمارانی است که تزریق این واکسن را امتحان می‌کنند.

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این واکسن طوری طراحی شده است که به سیستم ایمنی بدن او کمک می‌کند تا هر سلول‌ سرطانی باقی مانده را تشخیص داده و از بین ببرد.

امید می‌رود که به این ترتیب سرطان او دوباره برنگردد.

در این واکسن که اکنون در مرحله نهایی و سوم آزمایش خود قرار دارد، همان فناوری به کار گرفته شده است که در تولید واکسن‌های فعلی کووید استفاده می‌شود.

پزشکان بیمارستان کالج دانشگاهی لندن در کنار آن داروی دیگری به نام پمبرولیزومب ( Pembrolizumab ) با نام تجاری کیترودا (Keytruda) را به بیمار می‌دهند که همچنین به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

نشانگرهای ژنتیک

این درمان ترکیبی، ساخته شده توسط شرکت‌های مدرنا، مرک شارپ و دوهم هنوز به طور عادی از طریق سیستم درمان انگلیس و خارج از رویه آزمایشهای بالینی در دسترس نیست.

متخصصان در برخی از دیگر کشورها از جمله استرالیا، در تلاش هستند تا با امتحان آن بر بیماران، شواهد بیشتری را جمع‌آوری کنند و بسنجند که امکان استفاده گسترده از آن وجود دارد یا نه.

این واکسن «شخصی» است، به این معنا که با کمک سلول‌های خود شخص تولید می‌شود و ترکیب آن متناسب با هر بیمار تغییر می‌کند.

روش کار واکسن طوری است که با نشانگرها و مشخصات ژنتیکی ویژه فرد و تومور او مطابقت داشته باشد و به این ترتیب بدن را هدایت می‌کند تا پروتئین‌ها یا پادتن‌هایی بسازد که تنها به سلول‌های سرطانی با همان نشانگرها یا پادگن‌ها حمله کنند.

«ساخت سفارشی»

دکتر هدرشاو، محقق بیمارستان کالج دانشگاهی لندن گفته است این تزریق قابلیت درمان افراد مبتلا به سرطان پوستی ملانوما را دارد و آزمایش آن روی سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه هم شروع شده است.

او این شیوه را یکی از هیجان‌انگیزترین درمان‌هایی دانسته که در مدت طولانی شاهد آن بوده است.

او افزوده اینکه واکسن کاملا به طور سفارشی برای بیمار ساخته شده است، برای بیماردیگری که منتظر دریافت واکسن است، نمی‌تواند کارگر باشد.

او با شخصی خواندن این واکسن گفته است که این موضوع بسیار فنی است و با دقت برای هر بیمار ساخته می‌شود.

«واقعا هیجان انگیز است»

بخش بریتانیایی این آزمایش بین‌المللی روی ۶۰ تا ۷۰ بیمار در هشت مرکز از جمله در لندن، منچستر، ادینبورگ و لیدز انجام می‌شود.

بیماران مورد آزمایش باید ملانوماهای پرخطرشان را ۱۲ هفته قبل برداشته باشند، تا بهترین نتیجه را بگیرند.

آقای یانگ در حال درمان در لندن است.

او امروز به برنامه رادیو چهار بی‌بی‌سی گفت: این آزمایش فرصتی را به من می‌دهد تا حسی داشته باشم که با یک دشمن بالقوه و نامرئی مبارزه می‌کنم.

به گفته او اسکن‌ها نشان دادند که او از نظر رادیولوژیک بدنش عاری از سرطان است، ولی هنوز این احتمال هم وجود دارد که سلول‌های سرطانی در جایی از بدنش پیدا شوند.

او افزوده است به جای اینکه منتظر بنشینم و آرزو کنم که دوباره سلول‌های سرطانی برنگردند، من این شانس را داشتم که دستکش‌های بوکس را بردارم و به سراغش بروم.

علایم سرطان پوستی ملانوما

این موسیقدان سالها شاهد یک توده روی پوست سرش بود تا اینکه متوجه شد، سرطان است. به گفته او این یک «شوک بزرگ» برایش بود.

او گفته که دوهفته فقط به این فکر می‌کرد که «دیگر تمام شد».

او افزوده است که پدرش در سن ۵۷ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری آمفیزم (از بین رفتن ویژگی ارتجاعی ریه) جان داد و بر همین مبنا فکر می‌کرد که جوانتر از پدرش از دنیا خواهد رفت.

علایم شایع سرطان پوست که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

- خال غیرطبیعی جدید

- خال موجود که به نظر می‌رسد در حال رشد یا تغییر است.

- تغییر یک بخش طبیعی پوست

هرچه که ملانوم زودتر تشخیص و برداشته شود، درمانش راحتر است و احتمال موفقیت درمان هم بیشتر است.

داده‌های آزمایش‌های فاز دوم که در دسامبر منتشر شد، نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان بعد از سه سال در افراد مبتلا به ملانوماهای پرخطر که همراه با ایمونوتراپی داروی کیترودا تزریق شده بودند، نسبت به کسانی که تنها دارو دریافت کرده بودند، تقریباً نصف (۴۹ درصد) بود.

دکتر شاو از وجود «امید واقعی» این درمان سخن گفته است که بتواند بازی را عوض کند به خصوص اینکه عوارض جانبی نسبتاً قابل تحملی دارد.

به گفته او این عوارض شامل خستگی و درد بازو هنگام دریافت واکسن است که برای اکثر بیماران بدتر از زدن واکسن آنفلوآنزا یا کووید نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی