Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های موجود صیادی و مسافری در بندر کیاشهر اشاره کرد و گفت: بندر کیاشهر می‌تواند قطب گردشگری دریایی شمال کشور شود.

به گزارش مانا، محمدحسین قربانی با اشاره به مصوبه دولت گذشته مبنی بر تبدیل کردن بندر کیاشهر به بندر تجاری اظهار کرد: با توجه به فضای موجود در بندر کیاشهر و قرار گرفتن در کنار پارک ملی بوجاق و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی کردن مصوبه مذکور امکانپذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مصوبه مذکور استعلام از تمام دستگاه‌های مربوطه را نداشت و جلسه‌هایی برای بازبینی مصوبه تبدیل شدن بندر کیاشهر به بندر تجاری در کمیته زیرساخت دولت برگزار شد و حتی دولت نسبت به این امر مخالفت کرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به وجود سه بندر آستارا، انزلی و منطقه آزاد انزلی در گیلان اشاره کرد و افزود: در مجموع سالانه 30 میلیون تن ظرفیت بنادر مذکور است و اکنون با کمتر از 10 درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

تبدیل بندر کیاشهر به بندر تجاری مقرون به‌صرفه نیست
قربانی با بیان اینکه تبدیل بندر کیاشهر به بندر تجاری مقرون به‌صرفه نیست، تصریح کرد: با وجود اختلاف نظرها و مخالفت سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی، بندر کیاشهر با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند تبدیل به بندر مسافری و صیادی شود.


وی، فعالیت بندر کیاشهر را از ابتدا صیادی خواند و بیان کرد: بندر کیاشهر با توجه به مصوبه کامل و جامع و متناسب با مسائل زیست‌محیطی می‌تواند به تنها بندر گردشگری و مسافری در شمال کشور تبدیل شود.


نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت بندر کیاشهر تأکید کرد و گفت: اگر از ظرفیت بندر کیاشهر به‌خوبی استفاده کنیم می‌تواند محور توسعه برای شمال کشور باشد.

طرح پرورش ماهی در قفس نیازمند اسکله و مدیریت در دریا است

قربانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا در بندر کیاشهر، خاطرنشان کرد: اجرای طرح مذکور نیازمند اسکله و مدیریت در دریا است ضمن اینکه پرورش ماهی در قفس در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ظرفیت بسیار خوبی در استان محسوب می‌شود.


وی به ویژگی‌های دریای خزر اشاره کرد و یادآور شد: خزر دریای آرامی نیست و اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا با توجه به هزینه سنگین آن نیازمند بررسی کارشناسی‌تر و دقیق‌تر است تا بتوانیم طرح را اقتصادی‌تر کنیم.


نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات با کیفیت نخستین موضوع در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا است، اظهار کرد: وجود راهبرد و مدیریت قاطع و میدانی توسط شیلات در اجرای طرح مذکور حائز اهمیت است.


قربانی بر حمایت از سرمایه‌گذاران در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا تأکید کرد و افزود: در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر و تالاب‌های بندر کیاشهر و انزلی ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.


وی همچنین با اشاره به وجود 37 کیلومتر ساحل در منطقه کیاشهر، بیان کرد: بسیاری از سواحل کیاشهر بکر و دست نخورده است و استعداد خوبی برای طرح‌های گردشگری دارد.


نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، بسیاری از مناطق بندر کیاشهر را ناشناخته خواند و تصریح کرد: اگر بندر کیاشهر راه‌اندازی شود می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه این بندر را تبدیل به بالفعل کند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد

رضا نیکو روز سه شنبه در جمع خبرنگارن اظهار داشت: بارج پهلوگیری شده در بندر دیلم به طول ۵۶، عرض ۱۵ و عمق ۳.۷۰ متر است که اسقرار آن از دیرباز مورد مطالبه بندرنشینان دیلمی بوده است.

وی بیان کرد: با هدف افزایش ایمنی و کاهش مدت انتظار شناور‌ها نسبت به بکارگیری این فروند بارج در بندر دیلم اقدام شده است.

 رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر دیلم با افزوده شدن یک فروند بارج ۲ هزار تنی اکنون به هزار چهار تن افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی