Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@19:38:46 GMT

باید نگاه صِرف اقتصادی از بانکها حذف شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۴۲۰۱۹

باید نگاه صِرف اقتصادی از بانکها حذف شود

ایران اکونومیست - به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان اردبیل؛ آیت الله عاملی_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل_ در این دیدار ضمن بر شمردن جایگاه ویژه برای بانک مهر اقتصاد گفت: زحماتی که در این بانک برای خدمتگذاری به مردم کشیده شده است ستودنی است و این نشان از آن دارد که هر جا نهادهای انقلابی وارد عمل شده اند توانسته اند به خوبی گره های بزرگی از مشکلات این نظام را حل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه بیانات خودعنوان داشت: باید نگاه صِرف اقتصادی و انتفاعی از بانکها حذف شود و در این راستا کارهای بسیار و گامهای اساسی پیش رو داریم و امیدواریم بانک مهر اقتصاد در زمینه حمایت از تولید و اشتغال و کارآفرینی بتواند نقش به سزایی ایفا نماید.

آیت الله عاملی در پایان توجه تو امان به اجرای عدالت و رشد اقتصادی را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: باید از ایده‌های نو در راستای عملیاتی کردن سیاستهای ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) استفاده و بستر اشتغال‌زایی را برای جامعه جویای کار فراهم سازیم.

در ادامه این دیدارمحرم خرم_ رئیس اداره امور شعب استان اردبیل _ با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام، اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، نقش بانکها را در این زمینه بسیار پررنگ و اساسی دانست و گفت: اقتصاد ما بانک محور است و اگر بانکها در امر حمایت از تولید و اشتغال به وظیفه اصلی و اساسی خود عمل نمایند مطمئناً می توانند تاثیرات بسزائی در اقتصاد کشور داشته باشند .

وی در ادامه افزود: بانک مهر اقتصاد طی سنوات اخیر توانسته در عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اولویت خود را بر حمایت از تولید و اشتغال قرارداده و طی سنوات گذشته در بیش از سه سال تسهیلات کلانی در اقتصاد مقاومتی پرداخت نموده است.

خرم درپایان سخنان خویش با اشاره به پیاده سازی بانکداری اسلامی در بانک مهر اقتصاد گفت: اقدامات بسیار خوب و شایسته ای دراین زمینه انجام شده و تمامی عقود و قراردادهای منعقده با مشتریان به تائید شرعی مراجع ذی ربط رسیده است و تمام همت و تلاش ما بر این استوار شده است که بتوانیم الگوی مناسبی در این زمینه باشیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید