Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی تن دادن مسئولان رژیم صهیونیستی به خواسته‌های انسانی اسرای فلسطینی، آنها اعتصاب غذای خود را متوقف کردند.

به گزارش گروه بین الملل بی‌باک به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، اسرای فلسطینی بامداد امروز شنبه بعد از دستیابی به توافقی با اداره زندانهای رژیم صهیونیستی برای تحقق خواسته های انسانی خود، دست از اعتصاب غذای 41 روزه خود کشیده و آن را تعلیق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسیران فلسطینی از روز 17 آوریل گذشته اعتصاب غذای خود تحت نام نبرد آزادی و کرامت را در اعتراض به بدرفتاری مسئولان زندانهای رژیم صهیونیستی و بی توجهی به حقوق انسانی آنها و تاکید بر لزوم آزادی خود آغاز کردند.

پایان دادن رژیم صهیونیستی به بازداشت موقت اسیران، پایان دادن به سیاست زندانی کردن انفرادی اسیران، پایان دادن به سیاست جلوگیری از ملاقات خانواده های اسیران با آنها و پایان سهل انگاری پزشکی از جمله دیگر خواسته های اسیران فلسطینی اعتصاب کننده بود.

عیسی قرقع رئیس بخش امور اسیران و قدوره فارس رئیس باشگاه الاسیر گفتند: بعد از دستیابی کمیته اعتصاب به رهبری مروان البرغوثی به توافقی با اداره زندانهای اسرائیل به منظور برآورده شدن خواسته های انسانی اسیران فلسطینی، این اسیران اعتصاب غذای خود را شکستند. این توافق بعد از مذاکرات بیش از 20 ساعته در زندان عستقلان رژیم اسرائیل بدست آمد.

در این مذاکرات مروان البرغوثی و نمایندگان اسیران اعتصاب کننده حضور داشتند. این درحالی بود که اداره زندانهای رژیم اسرائیل پیشتر ایده مذاکره با آنها را نمی پذیرفت.

بیش از 1500 اسیر فلسطینی به رهبری مروان البرغوثی از روز دوشنبه 17 آوریل گذشته اعتصاب غذای خود را با شعار آزادی و کرامت در همه زندانهای رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

این اعتصاب در پی شکست مذاکرات نماینده اسرا با به اصطلاح اداره زندانهای رژیم صهیونیستی برای بهبود اوضاع اسرا آغاز شده بود.

اعتصاب اسرا در زندانهای عسقلان، نفحه، ریمون، هداریم، جلبوع و بئر السبع صورت گرفت.

گزارش کمیته اطلاع رسانی هیئت امور اسیران و آزادگان و باشگاه فلسطینی الاسیر پیشتر حکایت از آن داشت که اسیران اعتصاب کننده دچار کاهش وزن شدید شده و به دشواری می توانستند حرکت کنند و با بیهوشی های مکرر روبرو بودند. آنها همچنین با مشکلات مفصلی و کلیوی روبرو شده و برخی خون بالا می آورند زیرا تعدادی از این اسیران اساسا بیمار هستند.

این اعتصاب با همبستگی و حمایت گسترده در سطح مردمی و مسئولان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه روبرو شد؛ بویژه که رهبری آن را مروان البرغوثی برعهده داشت.

مجلس ملی فلسطین در سال 1974 میلادی، روز هفدهم آوریل هر سال را به عنوان روز ملی انسانی و جهانی همبستگی با اسرای فلسطینی نامگذاری کرد.

منبع: تسنیم

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی

منابع خبری از شهادت ۱۵ فلسطینی از بامداد امروز تاکنون در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز تاکنون با هدف قراردادن خانه‌های فلسطینیان در منطقه‌های مختلف نوار غزه ۱۵ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در نتیجه حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الصبره» در جنوب شهر غزه ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

۳ فلسطینی دیگر از جمله ۲ کودک نیز بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شرق شهر رفح شهید شدند. این حمله همچنین به زخمی‌شدن شمار دیگری از فلسطینیان انجامید.

همچنین نیروهای پدافند غیرعامل نوار غزه پیکر ۵ شهید فلسطینی شامل ۲ زن و ۳ کودک را از زیر آوار خانه‌ای در شمال نوار غزه که از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت بیرون کشیدند. هنوز پیکر ۳ تن از شهیدان این حمله زیر آوار است. علاوه بر این، این حمله زخمی‌شدن شمار دیگری از فلسطینیان را در پی داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی یک زمین کشاورزی در شهرک «الشوکه» واقع در شهر رفح را نیز هدف قرار داد.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش روزانه خود در خصوص آخرین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را منتشر کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، طی ۲۱۱ روز جنگ غزه، ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیده‌اند و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر دیگر نیز بر اثر این حمله‌ها زخمی شده‌اند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که همچنان پیکر شماری از قربانیان در زیر آوارها و یا در خیابان‌های نوار غزه رها شده است و نیروهای امدادی و پدافند غیرعامل نوار غزه توانایی دستیابی به پیکر این قربانیان را ندارند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است
  • متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل منتشر شد
  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است