Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۲۸ سایت جامع الگویی تولیدی طی سه سال اخیر در بخش کشاورزی استان بوشهر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حسین‌پور صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سه سال اخیر ۲۸ سایت جامع الگویی تولیدی، به منظور آموزش عملی با روش مدرسه در مزرعه برای بهره‌برداران بخش کشاورزی در شهرستان‌های دشتی، دیر، جم، دشتستان، بوشهر، گناوه و تنگستان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سایت جامع الگویی عبارت است از مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی ترویجی اجرایی که به منظور آموزش عملیاتی و تاثیرگذار بر بهره برداران در یک منطقه با مشارکت حداکثر ۲۵ بهره‌بردار برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: طی سه سال اخیر آموزش‌های ترویجی برای ۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر از بهره‌برداران صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۲۶ هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی در زمینه‌های مختلف کشاورزی با محوریت آب و خشکسالی، تولید محصول سالم و ... تولید و پخش شده است.

حسین‌پور گفت: طی این مدت تعداد ۴ هزار و ۶۹۰ نفر از زنان روستایی در زمینه توسعه اشتغال خانگی و مشاغل در مناطق روستایی شهرستان دیلم، دشتستان، بوشهر، تنگستان و گناوه آموزش‌های لازم را تحت آموزش‌های لازم ترویجی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اجرای طرح پهنه‌بندی در عرصه‌های تولیدی حوزه‌های تحت پوشش همه شهرستان‌های استان با هدف تسهیل و تسریع در خدمات‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی صورت گرفته است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در این مدت تعمیر، تجهیز و نوسازی ۲۰ مراکز جهاد کشاورزی استان بوشهر برای تسهیل و تسریع در انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره برداران بخش کشاورزی محقق شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقابابایی در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد ضمن تبریک روز معلم به همه اساتید دانشگاه و معلمین سراسر کشور و با تقدیر و تشکر از تلاش اساتید در طول یک سال گذشته اظهار کرد: مدرسان در تربیت مؤثر و کارآمد مدیران راهبردی می‌توانند مؤثر باشند.

وی با اشاره به آیات قرآنی بیان داشت: اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

آقابابائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت و تعلیم افراد ماهر و کارآفرین عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما ایجاد مهارت و کمک به شعار سال در استان و تربیت افراد ماهر که بتوانند برای جهش تولید و رفع بیکاری مؤثر واقع شوند می‌باشد.

وی برنامه‌های دانشگاه در سال جاری را تشریح و مهمترین برنامه‌های سال جاری را تضمین اشتغال برای پذیرفته شدگان برخی از دوره‌ها، نظارت هوشمند و بازنگری برنامه‌های درسی اعلام کرد.

در پایان این مراسم از اساتید تقدیر شد.

کد خبر 6096781

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن