Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به کتاب انسجام گروی در توجیه اظهار کرد: این کتاب از سوی حجت‌الاسلام مهدی عبداللهی با تأکید بر آرای کیث لرر تألیف شده که در واقع به نوعی بررسی تحلیلی و انتقادی از موضوع انسجام‌ گروی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: توجیه مهمترین و چالش برانگیزترین رکن معرفت از منظر معرفت‌شناسی غرب است و در قرن 20 دیدگاه رقیبی برای مبناگرایی به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه این کتاب با تأکید بر دیدگاه کیث لرر مهمترین انسجام‌ گروی معاصر به تحلیل و بررسی انتقادی این نظریه می‌پردازد گفت: کتاب کنونی در واقع دارای موضوع معرفت‌شناختی است فصل نخست این کتاب نگاه کلی به انسجام‌ گروی در توجیه است و دیدگاه‌هایی درباره حقیقت توجیه، نظریه‌های توجیه و معناشناسی در این زمینه به دست داده است.

وی عنوان کرد: در فصل دوم اثر زیرساخت، تحلیل معرفت و مؤلفه‌های آن از منظر کیث لرر بحث می‌شود که مقدمات تحلیل لرر از معرفت و معانی مختلف و نقد دیدگاه وی در این فصل واکاوی و امکان تحلیل معرفت و معادلات آن طرح بحث می‌شود.

روحانی یادآور شد: فصل سوم دارای عنوان نقد مبناگروی در توجیه است این نظریه توجیه و دیدگاه لرر و تحلیل وی در زمینه مبناگروی را بحث می‌کند و سپس مباحث مبناگروی وی نقد می‌شود.

وی ادامه داد: در فصل دیگر تقریرهای انسجام گروی را شرح و ارزیابی می‌کند و در قالب چارچوب کلی پرسش‌های اساسی انسجام گروی را به دست می‌دهد که در این زمینه پاسخ‌های مناسبی برای این بحث در زمینه حقیقت انسجام ارائه شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: فصل دیگر ارزیابی و نقد انسجام‌ گروی لرر است که نویسنده در این بخش به معنایی نتیجه کتاب را در فصلی کامل مطرح می‌کند و اشکالات عام انسجام‌ گروی در این فصل تبیین می‌شود.

کتاب «انسجام گروی در توجیه با تأکید بر آرای کیث لرر» با زیر عنوان بررسی تحلیلی انتقادی به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با قیمت 48 هزار تومان به چاپ رسید.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری

رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان نتشر شد.

وی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید

انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه

در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.

انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶ book.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری