Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@19:26:34 GMT

طرز تهیه آش سبزی شیرازی (مخصوص افطار)

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۴۲۵۸۰

طرز تهیه آش سبزی شیرازی (مخصوص افطار)

آش سبزی شیرازی آش های نذری شیراز است و در ماه مبارک رمضان و ایام عاشورا و تاسوعا به عنوان نذری پخته می شود.

مواد لازم آش سبزی شیرازی:

گوشت سردست گوسفندی با استخوان 500 گرم سبزی (تره، ترخان، شوید) 400 گرم نخود 100 گرم عدس 100 گرم لوبیا قرمز 100 گرم برنج نیم دانه 100 گرم پیاز 1 عدد پیاز داغ 3 قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه و فلفل قرمز به میزان لازم ترخان خشک 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه آش سبزی شیرازی :

حبوبات را از شب قبل خیس می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب حبوبات را خالی کرده و دو مرتبه آب تازه روی آنها می ریزیم و با کمی نمک روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند.

گوشت را در یک قابلمه دیگر با یک عدد پیاز و کمی زردچوبه و فلفل قرمز و یک لیتر آب روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت نیز بپزد.برنج را نیز جداگانه می پزیم.

سبزی ها را پس از پاک کردن خرد می کنیم و کاملاً تفت می دهیم تا بپزند. پس از اینکه حبوبات کاملاً پخت، آنها را به برنج پخته و سبزی ها اضافه می کنیم. گوشت که کاملاً پخت، آن را از قابلمه در می آوریم و استخوان آن را جدا می نماییم و گوشت آن را می کوبیم و به همراه آبش به آش اضافه می کنیم و می گذاریم چند جوش بزند.

در یک قابلمه کوچک کمی روغن را داغ می کنیم و نیمی از پیاز داغ را به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت می دهیم تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود و آن را داغ در آش در حال جوشیدن می ریزیم. ترخان را نیز خیس می کنیم و خرد می نماییم و به آش اضافه می کنیم. ⅓ از آش را در ظرف دیگری می ریزیم و آن را کاملاً می کوبیم و سپس به آش اضافه می نماییم. پس از چند جوش آش کاملاً جا می افتد و می توان آن را در ظرف مناسب کشید و با پیاز داغ تزئین نمود.

نکته ها: بهترین گوشت برای این آش گوشت گردن یا سردست می باشد. آش باید تا جایی پخته شود که مواد خوب له شده باشند، می توانید برای سهولت بیشتر بعضی از مواد آش را از شب قبل اماده کنید؛ در مراحل آخر پخت مرتب باید آش را هم بزنید، راز اصلی خوشمزه شدن و کشدار بودن این آش هم زدن آن است.

می توانید همه مواد آش را با هم خوب بکوبید.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم) طرز پخت و سرو غذا‌های مشهور خیابان از بره بریانی و کباب کوبیده (فیلم) طرز تهیه آسان کوبیده مربعی و ماهی لوله ای سوخاری (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید