Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:27:46 GMT

هیئات مذهبی بازوان اجرایی مبلغین در ماه رمضان هستند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۴۳۰۲۳

هیئات مذهبی بازوان اجرایی مبلغین در ماه رمضان هستند

همدان - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: هیئات مذهبی بازوان اجرایی مبلغین در ماه رمضان هستند.

حجت‌الاسلام جواد حیدری راد در گفتگو با مهر از انجام هماهنگی های لازم با هیئات مذهبی و هیئت امنای مساجد برای برگزاری مراسم ماه رمضان خبرداد.

وی اظهار داشت: طبق هماهنگی های به عمل آمده با هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی مراسم سخنرانی، سوگواری و عزاداری شهادت امیر المومنین(ع)، احیای شبهای قدر، محافل قرائت قرآن، کلاس های احکام، گفتمان های دینی و معرفتی، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و دیگر برنامه ها در مساجد و هیئات برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از هیئت امنای مساجد و هیئات تشکر و قدردانی کرد و افزود: هیئت امنای مساجد و هیئات همیشه در اجرای برنامه های ملی و مذهبی همکاری خوب و گسترده ای دارند.

اعزام مبلغین و مبلغات در ماه رمضان به نقاط مختلف همدان

حجت‌الاسلام جواد حیدری راد از اعزام مبلغین و مبلغات در ماه رمضان به نقاط مختلف همدان خبر داد و گفت: تلاش می‌شود دورترین نقاط شهرستان همدان نیز از حضور روحانیون اعزامی بهره مند شوند.

وی در ادامه افزود: برپایی جلسات تفسیر قرآن و مفاهیم قرآن، پاسخ به سئوالات شرعی و نیاز مردم در حوزه دین، بهره مندی از منابع قرآنی و تبیین آیات و روایات وارده مرتبط با ماه رمضان از مهم‌ترین رسالت روحانیان اعزامی خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان نیات پاک و اخلاص مبلغان را رمز توفیقات آنان دانست و گفت: اعزام مبلغان مذهبی در ماه رمضان در راستای تبیین مسائل شرعی و تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) است.

محوریت موضوعات تبلیغی روحانیان اعزامی بحث‌های قرآنی و تبیین احکام دینی خواهد بود

وی با تاکید بر اینکه مبلغان در هر شرایطی همیشه به نشر احکام دین مشغول بوده و در این مسیر کوشاه بوده اند، اظهار داشت: محوریت موضوعات تبلیغی روحانیان اعزامی این شهرستان بحث‌های قرآنی و تبیین احکام دینی خواهد بود.

حجت‌الاسلام حیدری راد گفت: بعد از پیامبر(ص) و ائمه(ع) کار تبلیغ دین به عهده روحانیون است که باید با سعه صدر مردم را به دین داری تشویق و دعوت الهی را به آنها ابلاغ کنیم.

وی بیان کرد: در جهان کنونی علما و روحانیان به‌عنوان مبلغان و مروجان دین و مکتب با تأسی بر سیره پیامبر و اهل‌بیت(ع) بیشترین نقش را در ترویج احکام و ارزش های دین مبین اسلامی برعهده دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با تاکید براینکه خداوند توفیق و نعمت های بسیاری از جمله اسلام، قرآن، اهل بیت(ع)، ولایت، انقلاب، امام(ره) و شهدا به ما عطا فرموده که باید قدرشناس همه آنها باشیم و همواره در مسیر حق تعالی گام برداریم، عنوان کرد: ماه رمضان خصوصا شب های قدر آن، یک فرصت استثنایی برای همه است که باید تلاش کنیم حداکثر بهره معنوی را از آن ببریم.

غبار روبی ۳۵۰ باب مسجد و حسینیه در دهه نکوداشت مساجد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان همچنین از غبار روبی بیش از ۳۵۰ باب مسجد و حسینیه در دهه بهداشت و نکوداشت مساجد در همدان خبر داد.

وی افزود: جایگاه مسجد در صدر اسلام به درجه ای از اعتلا رسیده بود که تمامی برنامه های عبادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مسلمانان در مسجد انجام می شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ادامه داد: اکنون این ضرورت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و باید زمینه های لازم برای آمادگی مساجد برای انجام این مهم را فراهم کرد.

وی بیان داشت: امسال همزمان با دهه آخر شعبان و به مناسبت استقبال از ماه مبارک رمضان که دهه بهداشت و نکو داشت مساجد نامگذاری شده بود، ۳۵۰ باب مسجد وحسینیه در شهرستان همدان و همچنین بخش مرکزی و شراء غبار روبی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ حجت الاسلام علی اصغر ثنایی به مناسبت شانزدهم اردیبهشت سالروز تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به فرمان امام خمینی در سال ۱۳۵۸ با تشریح فعالیت‌های این مجموعه گفت: فعالیت‌های تبلیغی این مجموعه، عرصه‌های فرهنگی تبلیغی، آموزش، پژوهش، هنر و رسانه را شامل می‌شود. 
وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه همچون سبک زندگی، اخلاق و خانواده، فضای مجازی، هنر و فرقه‌های انحرافی اقدامات مناسبی داشته است.

دیگر خبرها

  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان