Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن تجارت از ر. شد ۴۷ درصدی سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۹۶ خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی یزدانی با اشاره به شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال، افزود: امسال با سرمایه گذاری‌های جدیدی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت می‌گیرد بیش از ۱۳۰ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به روند صعودی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها نواحی صنعتی خاطر‌نشان کرد: در سال ۹۶ با گذشت دو ماه از ابتدای سال تعداد ۱۵۰ قرارداد جدید سرمایه گذاری در شهرک‌ها نواحی صنعتی منعقد شده است، این درحالی است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ قرارداد بیشتر شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن تجارت اضافه کرد: مقایسه آمار سال گذشته و سال جاری از رشد ۹ برابری از نظر مساحت حکایت دارد و این موضوع تاییدی بر بهبود فضای کسب وکار در کشور است.
یزدانی در ادامه بیان کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر وامید ۱۴ هزار و ۷۹۵ قرارداد برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرک‌های صنعتی منعقد شده که این رقم در سال گذشته ۴ هزار و ۳۱ قرارداد در فضایی به مساحت هزار و ۳۷۳ هکتار بود.
وی با اشاره به اینکه قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم در مساحت ۶ هزارو ۲۲۴ هکتاری اجرایی می‌شود، تصریح کرد: تن‌ها در ۵ روز پایانی سال گذشته ۷۳۰ قرارداد برای سرمایه گذاری‌های جدید امضا شده که نشان‌دهنده عزم جدی دولت در سرعت بخشیدن به تولید و اشتغال است.
معاون وزیر صنعت، معدن تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید ۹ هزار و ۱۵۷ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده که ۱۴۹ هزار و ۲۷۲ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است. این واحد‌ها از نظر تعداد نسبت به سال ۹۴ بیش از ۸ درصد افزایش داشته و از نظر اشتغال نیز افزایش ۲۰ درصدی را شاهد است.
یزدانی با اشاره با دستاوردهای دولت یازدهم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، افزود: براساس تفاهم نامه‌های موجود با بانک‌ها تسهیلات فنی و اعتباری بنگاه‌های کوچک ۶ درصد زیر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است و در این جهت ۳۴۶۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب یک هزارو ۶۶۸ قرارداد در سال‌گذشته به کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک و متوسط پرداخت شده که زمینه اشتغال ۳۳ هزار و ۶۲۳ نفر را فراهم کرده است.
وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال جدید در بنگاه‌های کوچک و متوسط به عنوان یک برنامه مهم یادکرد و گفت: در سال جاری برنامه‌های متنوعی برای افزایش تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی داریم تا بتوانیم بیش از ۱۳۰ هزار شغل با سرمایه گذاری‌های جدید ایجاد کنیم.

افزایش ۸ برابری میزان واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۸ برابری میزان واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی در دوماه سال جاری نسبت به مشابه پارسال خبر داد.
علی یزدانی در دومین گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشورافزایش ظرفیت تولید اسمی ۱۰ هزار بنگاه را ازجمله برنامه‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد و گفت:: کمک به رونق ۱۰۰ هزار بنگاه تولیدی صنفی و رونق معادن کوچک نیز از دیگر طرح‌های پیشنهادی جهت بهبود فضای کسب وکار است.
وی در این نشست که با محوریت تشریح و تبیین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی وهمزمان با نهایی شدن برنامه‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت در این زمینه برگزارشد، با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال جدید در بنگاه‌های کوچک و متوسط را از برنامه‌های اصلی سازمان در سال جاری اعلام کرد و گفت: تکمیل و راه اندازی طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و نوسازی پنج هزار بنگاه صنعتی در سال جاری را از جمله برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن وتجارت در سال ۹۶ است.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه رسالت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را بر عهده یکایک افراد برشمرد و گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی، امسال پنج برنامه اصلی بر عهده سازمان صنایع کوچک قرار داده شده و در ۶ برنامه دیگر نیز به عنوان همکار وزارتخانه مشارکت خواهیم داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد بنگاه‌های کوچک و پراکندگی آن‌ها در کشور، همچنین بیشترین آسیب‌های وارده به آن‌ها در سال‌های گذشته، عزم جدی برای رفع مشکلاتشان وجود دارد. وی ادامه داد: برنامه‌های متعددی ازجمله تشکیل خوشه‌های صنعتی، تقویت زیرساخت شهرک ها، ارتقای بهره وری صنایع آب، بازچرخانی پساب صنعتی، تشکیل خوشه‌های کسب و کار، حضور در نمایشگاه‌ها و ... در چارچوب این برنامه تعریف شده که امید می‌رود بتوان نشاط لازم را در صنایع کوچک و متوسط ایجاد کرد.
یزدانی بابیان اینکه امسال ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای افزایش ظرفیت ۱۰ هزار بنگاه و خروج آن‌ها از رکود در نظر گرفته شده است، افزود: سال گذشته چهار هزار و ۳۱ قرارداد جدید سرمایه گذاری در سال ۹۵ در شهرک‌ها ونواحی صنعتی منعقد شد که ۷۳۰ قرارداد فقط در پنج روز پایانی پارسال به امضا رسید.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انتخابات پرشور ریاست جمهوری و حضور باشکوه مردم، خاطرنشان کرد: انتخابات به پایان رسیده و امروز عرصه عمل است؛ خدمت به معنای ارتقای رضایتمندی مردم و ایجاد نشاط و امید در جامعه است و باید در این راستا صادقانه بکوشیم. یزدانی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو حضور عملی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برشمرد و گفت:: همه استان‌ها باید روزانه مشکلات بنگاه‌ها و تدابیر اندیشیده شده را گزارش نمایند تا بتوانیم در فرصت باقی مانده بخش عمده‌ای از مشکلات صنعتگران در این مناطق صنعتی حل وفصل کرد.
وی ضمن انتقاد از برروکراسی زائد اداری، یادآوری کرد: این بوروکراسی جلوی تحقق سیاست‌ها و اهداف را می‌گیرد و ما باید با حضور در شهرک‌ها نواحی صنعتی این برو کراسی را به حداقل برسانیم. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از رشد ۴۷ درصدی تعداد سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبرداد وگفت: پیش بینی می‌شود امسال نیز با ادامه خدمات دولت رشد مناسبی در این عرصه به ثبت برسد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم در مساحت ۶۲۲۴ هکتاری اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید ۹ هزار و ۱۵۷ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده که ۱۴۹ هزار و ۲۷۲ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است این واحد‌ها از نظر تعداد نسبت به سال ۹۴ بیش از ۸ درصد افزایش داشته و از نظر اشتغال نیز افزایش ۲۰ درصدی را شاهد است.
در این گردهمایی یک روزه که با حضور مدیران عامل و معاونان شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور برگزارشد، معاونان سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران برنامه سازمان در حوزه‌های صنایع کوچک، برنامه ریزی، فنی و HSE را تشریح و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از نزدیک پاسخگوی دغدغه‌ها و چالش‌های شرکت‌های استانی در شهرک‌ها ونواحی صنعتی بودند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران نیز در این گردهمایی ضمن استقبال از پیشنهادهای سازنده و راهکارهای عملیاتی، خواستار شناسایی نخبگان، کار آفرینان جوان و بانوان کار آفرین در استان‌ها و بهره مندی از نظر و پیشنهاد تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در جهت بهبود وضعیت تولید و صنعتگران شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۴۱ واحد تولیدی در گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سال گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود، راه اندازی مجدد شد.

علیرضا راشکی   بیان کرد: این واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد، واحد‌هایی هستند که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف دچار رکود و تعطیل شده و با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: از این تعداد واحد تولیدی ۲۷ واحد تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان و ۱۴ واحد نیز در محدوده خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی مجدد شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این ۴۱ واحد تولیدی در زمینه‌هایی همچون غذایی، سلولزی، فلزی، غیر فلزی، شیمیایی، برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان، ارایه تسهیلات توسط شبکه بانکی در راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی موثر بوده است.

راشکی گفت: بیشتر واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد در شهرک‌های صنعتی زاهدان و جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات، پیگیری در تامین مواد اولیه از جمله صنایع بسته بندی گوشت، واگذاری واحد‌های راکد و تعطیل به سرمایه گذار جدید، بازاریابی صنایع کانی‌های غیر فلزی با توجه به طرح نهضت ملی مسکن از عوامل راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این ۴۱ واحد تولیدی با سرمایه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است
  • بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲