Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با حضور پرشور و باشکوه ملت ایران در روز 29 اردیبهشت 1396 برگزار شد و بار دیگر دل‌های دوستان انقلاب اسلامی را شاد و چشمان دشمنان نظام را کور کرد.

حضور میلیونی مردم کشورمان در این رویداد بزرگ سیاسی، بدون تردید برگ برنده دیگری در دست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود تا با تکیه بر آن بتوان با قدرت و عزت بیشتری در دنیای امروز، با سایر کشورها وارد تعامل و گفت‌وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رأی میلیون‌ها نفری مردم در حقیقت نه به یک یا چند نفر، بلکه بیش از همه به تثبیت نظام اسلامی بود و از این باب، اهمیت و حلاوتی صدچندان می‌یابد که باید تلاش کرد این شیرینی همچنان حفظ شود.

برخی رفتارهایی که این روزها در شهرها و شهرستان‌های مختلف شاهد آن هستیم، جدای از اینکه خوراک خوبی برای دشمنان ما خواهد بود، دل‌های بسیاری از دوستداران نظام اسلامی را نیز به درد می‌آورد.

ترتیب‌دهندگان جشن‌ها؛ مقصران اصلی بداخلاقی‌ها

امام جمعه گرمسار در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان درباره بداخلاقی‌هایی که در جریان جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، اظهار کرد: بحثی در برگزاری جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری نداریم و مخالف آن نیستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد تصریح کرد: بیش از 40 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند و حضوری حداکثری را به ثبت رساندند و مقام معظم رهبری این حضور را جشن ملی تعبیر کردند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه در جریان برگزاری جشن‌های پیروزی دولت، شاهد یک سری بداخلاقی‌‌ها بودیم، اضافه کرد: نشان دادن سرور و شادمانی در جشن اشکالی ندارد.

امام جمعه گرمسار با اشاره به اینکه حماسه انتخابات بیانگر وحدت و همدلی است که نعمتی الهی محسوب می‌شود، تصریح کرد: وقتی جشنی پیرامون آن با گناه همراه شود، عکس شکرگزاری آن نعمت اتفاق می‌افتد.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه جشن همراه با گناه عکس شکرگزاری از این نعمت بزرگ الهی است، اضافه کرد: نباید جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری با گناه همراه شود؛ زیرا ناشکری است و خدا هم آن را نمی‌پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که در جریان برگزاری جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری اتفاقاتی افتاده است که با شکرگزاری این نعمت سازگاری ندارد، تصریح کرد: این بداخلاقی‌ها به‌عنوان ناشکری باعث می‌شود تا خداوند نعمت وحدت و همدلی را از ما بگیرد.

برپاکنندگان جشن‌ها؛ موظف به ساماندهی اوضاع

امام جمعه گرمسار با اشاره به اینکه بی‌اخلاقی در جریان برگزاری جشن‌ها قابل قبول نیست، اضافه کرد: باید افرادی که برپاکنندگان این جشن‌ها و سامان‌دهندگان آن هستند، با این بداخلاقی‌ها برخورد کنند.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه ستادی که دستور برپایی این جشن را داده است، باید با بداخلاقی‌های درون آن برخورد داشته باشد، تصریح کرد: باید اطلاعیه بدهند و خودشان هم در جشن برای کنترل حضور داشته باشند و همه ابزار و امکانات را هم که در این راستا در دست بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه ترتیب‌دهندگان این جشن مقصران اصلی بداخلاقی‌ها هستند، اضافه کرد: مسؤولان امر نتوانستند این جشن‌ها را درست هدایت کرده و جلوی بداخلاقی‌ها را بگیرند.

امام جمعه گرمسار با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی و ستادهای مرتبط باید در این راستا ورود پیدا می‌کردند، تصریح کرد: نباید اجازه انجام این بداخلاقی‌ها را داد.

مهد‌ی‌نژاد اظهار کرد: جوانان حزب‌اللهی نیز باید اعتراض خود را به این بداخلاقی‌ها نشان و مخالفت خود را بروز دهند.

رئیس‌جمهور واکنش نشان دهد

امام جمعه گرمسار همچنین گفت: رئیس‌جمهور باید نسبت به هنجارشکنی‌هایی که در روزهای اخیر صورت گرفته است، واکنش نشان دهد.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برپایی جشن مخالف نیست، گفت: نظام اسلامی نه‌تنها با برپایی جشن مشکلی ندارد؛ بلکه وقتی نعمتی به انسان می‌رسد، باید شکر آن را به‌ جای آورد.

وی با اشاره به اینکه حضور 40 میلیون ایرانی پای صندوق‌های رأی نشانه بلوغ و پیروزی سیاسی است، گفت: شکوه این پیروزی که با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه همراه بود که مشت محکمی بر دهان دشمنان بی‌منطق منطقه کوبیده شد و البته جای بسی شکر دارد.

امام جمعه گرمسار با اشاره به اهمیت و لزوم حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: باید تلاش شود تا با رفتارهای غیرعقلانی، این شکر نعمت تبدیل به کفر نعمت نشود که همانا کفران این نعمت، انتقام از سوی خداوند را به دنبال خواهد داشت.

شکر نعمت با گناه نمی‌شود

مهدی‌نژاد با بیان اینکه شکر نعمت نظام و حماسه میلیونی با گناه نکردن محقق می‌شود، گفت: نباید کاری انجام داد که حرمت‌شکنی و تحقیر دیگران را به دنبال داشته باشد، بلکه باید تدابیری اتخاذ شود تا مردم همواره دلگرم شوند.

وی با بیان اینکه نباید با برخی اعمال زشت که این روزها در اخبار نیز شاهد آن بودیم، قلب خانواده‌های شهدا را جریحه‌دار کنیم، گفت: بروز چنین حرکاتی عدم رضایت شهدا و امام راحل را به دنبال دارد و نتیجه آن، ایجاد غم و اندوه به‌جای سرور و شادمانی است.

امام جمعه گرمسار با تأکید بر اینکه باید جای افزودن بر غم، تلاش کنیم تا به شادی مردم افزوده شود، گفت: استان سمنان علی‌رغم کوچک بودن، شهدای زیادی را نثار انقلاب کرده است که باید توجه شود خلاف نظر آنان حرکت نشود.

ستادهای انتخاباتی و لزوم مراقبت بیشتر

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه متولیان برگزاری این جشن‌ها باید در برگزاری آن دقت لازم را به عمل آورند، گفت: سه گروه در این قضیه باید انجام‌ وظیفه کنند که اولین گروه، ستادهای انتخاباتی هستند که در حرکت مردم برای دادن رأی نقش داشتند.

وی با بیان اینکه ستادها اکنون باید در برگزاری این جشن‌ها هوشیارانه عمل کنند، گفت: می‌شود با دادن اطلاعیه، جلوی هنجارشکنی را بگیرند؛ اما به نظر می‌رسد ستادها کم‌کاری می‌کنند.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه مسؤولان اجرایی نیز باید به‌درستی به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند، گفت: اگر غیر از این صورت گیرد، قطعاً مسؤولان به وظیفه خود عمل نکرده‌اند و کوتاهی صورت گرفته است.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه افرادی که در این جشن‌ها حاضر می‌شوند، باید به آرمان‌های نظام توجه کنند، گفت: مردمی که در این جشن شرکت می‌کنند، باید بدانند اینجا جمهوری اسلامی است و اگر جوانان جنگ را ندیدند، باید بدانند در هر کوچه و برزن نام و عکس شهید وجود دارد و نباید نسبت به نظام حرمت‌شکنی صورت گیرد تا قلب شهدا جریحه‌دار شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نیز باید در مقابل این هنجارشکنی واکنش نشان دهد، گفت: ما برابر این خواسته به‌حق از رئیس جمهور متوقع هستیم که در مصاحبه خود یا با دادن اطلاعیه به نکاتی که در این روزها مطرح است، هشدار داده و توضیحاتی به مردم دهد.

بداخلاقی‌ در جشن‌ها؛ نتیجه رأی جمع‌کردن به هر قیمتی!

امام جمعه ایوانکی هم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان در مورد بداخلاقی‌ها در جریان برگزاری جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: رأی جمع‌کردن به هر قیمتی این مسائل را هم به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیر اظهار کرد: متأسفانه وقتی به هر قیمتی بخواهیم رأی بیاوریم، این مسائل را باید تحمل کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی کارها از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد و منظور من فرد خاصی نیست؛ اما مردم‌فریبی انجام شد.

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه این رفتارها از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، چنین رفتارها و بداخلاقی‌هایی را نیز برای امروز در جریان برگزاری جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری به همراه دارد، ادامه داد: آیت‌الله جوادی‌آملی فرمودند «هر کار خیری که در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، اول پای شهدا و امام شهدا امام خمینی (ره) نوشته می‌شود و بعد پای عمل‌کنندگان به آن».

وی با بیان اینکه بداخلاقی‌ها در برگزاری جشن ملی اول پای برگزارکنندگان آن نوشته می‌شود، تصریح کرد: این بداخلاقی‌ها در مراحل بعد پای افرادی نوشته می‌شود که مسبب این بداخلاقی‌ها در جریان برگزاری جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری بودند.

امام جمعه ایوانکی اظهار کرد: ملت ایران در 29 اردیبهشت‌ماه حماسه بزرگ دیگری را با حضور حداکثری خود ثبت و ضبط کردند و یک‌بار دیگر وحدت و ولایت‌پذیری خود را به جهانیان نشان دادند.

رفتارهای مغایر فرهنگ و ادبیات دینی

استاد حوزه علمیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان در مورد بدرفتاری‌ها و بداخلاقی‌ها در جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: جشن‌ها و شادی موفقیت‌ها را باید در قالب ادبیات ملی و دینی مردم برپا کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدباقر علم‌الهدی اظهار کرد: ملت ایران در 29 اردیبهشت‌ماه حماسه بزرگ دیگری آفریدند؛ آسیب‌شناسی‌های رفتاری از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که مسؤولان رده‌ بالای کشور و حوزه‌های فرهنگی باید به آن توجهی ویژه داشته باشند و آن را رصد کنند.

وی تأکید کرد: شکل و شمایل کارهای فرهنگی و موفقیت‌های ما مانند پیروزی شکوهمند ملت ایران در صحنه انتخابات از قلمرو ادبیات دینی و فرهنگی ما خارج نیست.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مردم ما از پیشینه غنی فرهنگی، ملی و مذهبی برخوردار هستند، اضافه کرد: امروز این فرهنگ غنی ملی و مذهبی را یدک می‌کشیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه جوامع بشری نگاهی ویژه به الگوهای رفتاری ما دارند، تصریح کرد: این نگاه الگوبردارانه در ابعاد سیاسی، فرهنگی و ... مطرح است و باید در این راستا دقت بیشتری به خرج داد.

وی با تأکید بر اینکه برخی رفتارهای طرفداران کاندیدای پیروز بر اساس فرهنگ و ادبیات دینی نبود، اضافه کرد: این رفتارها زشت و نادرست بوده است.

این کارشناس مذهبی کشورمان با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات با شور و شعور سیاسی ملت ایران همراه بود، تصریح کرد: این حماسه شیرینی زیادی برای مردم بزرگ ایران اسلامی به همراه داشت و چهره‌ای مأیوس و ناامید را به سیمای دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی بخشید.

علم‌الهدی با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا و ملت بزرگ شهیدپرور ایران رفتار برخی افراد را در جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوریبرخاسته از فرهنگ دینی و ملی نمی‌دانند، اضافه کرد: نهادهای ذی‌ربط باید از طریق برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی و هوشیارسازی مردم این نقیصه را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: باید موفقیت‌ها را در قالب ادبیات دینی و ملی کشور جشن بگیریم و از رفتارهای غیراخلاقی دوری کنیم.

رأی مردم؛ بزرگ‌ترین جشن

اما جدای از همه بداخلاقی‌ها و رفتارهایی که در جشن‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری شاهد آن بودیم، باید دانست که رأی مردم به نظام اسلامی خود بزرگ‌ترین جشن ملی ایرانیان بود و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز بر این امر تأکید کرده‌اند.

29 اردیبهشت 1396، یادآور حماسه‌ای سترگ در تاریخ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود؛ رخدادی عظیم که با انگشتان رنگی تک‌تک مردم بزرگ کشورم رقم خورد؛ واقعه‌ای شگرف که مردم خونگرم، مؤمن، انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی و به تبع آن استان سمنان آن را ثبت کردند.

این انتخابات عزم مردمانی را نشان داد که همواره در مسیر اسلام، دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه پیشتاز و پیش‌قراول هستند و لحظه‌ای درنگ در این راه الهی را بر خود جایز نمی‌دانند.

تردیدی نداریم که آبروی جمهوری اسلامی ایران به انتخابات و حضور مردم پای صندوق‌های رأی و تأثیر یکایک مردم در انتخاب مدیران کشور است و این افتخاری برای ماست که در این چنین نظامی تنفس می‌کنیم و رهبری به درایت و سیاستمداری حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای داریم که هر نیم‌نگاهشان لرزه بر اندام جهانی می‌اندازد و هر دم مسیحایی‌شان، این‌چنین ملتی میلیونی و بزرگ را به صحنه می‌آورد.

انتهای پیام/74010/گ.ت/م40/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید