Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - صدام در فکر نابودي تمام شهر کربلا و اطراف و تبديل آن به بيابان بود. هيچکس به کمک کربلا نيامد؛ خود سيدالشهدا حافظ شهر و پشت و پناه آن بود. انتفاضه شعبانيه مظلوم است، در حالي که از حماسي‌ترين انقلاب‌هاي عراق بود. به گزارش گروه دفاتر خارجي خبرگزاري تسنيم، بخش اول گفت‌وگوي «علاء ضياء‌الدين» رئيس بخش موزه آستان مقدس حسيني(ع) در کربلاي معلي با خبرنگار اعزامي تسنيم به عراق از نظر خوانندگان گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون بخش دوم اين گفت‌وگو پيش روي شماست.

تسنيم : در ارتباط با جسارت‌ها و تعرضاتي که به عتبات مقدسه در جريان مقابله رژيم صدام با انتفاضه شعبانيه صورت گرفت، بفرماييد جنگ در اطراف عتبات چگونه رخ داد و حجم خسارت‌هاي وارده چقدر بود؟
علاء‌ ضياء الدين، رئيس موزه آستان مقدس حسيني: طي پانزده - شانزده روز از مقاومت مردم کربلا در برابر نيروهاي متجاوز صدام، عتبات عاليات پشت و پناه جامعه بودند، در زمينه کمک‌هاي انساني و مداواي مجروحان و کمک‌رساني به آسيب‌ديدگان، هر شخصي نياز مشخصي داشت به عتبات پناه مي‌برد. در نتيجه هنگام تشديد حملات توپخانه‌اي، بسياري از خانواده‌هايي که خانه‌هايشان آسيب ديد، به عتبات مقدسه پناه بردند از جمله زنان و کودکان با اين تصور که عتبات مکان مقدسي است و هيچکس به آن خدشه‌اي وارد نخواهد کرد. ولي متاسفانه توحش رژيم و متجاوزان آن، احترام هيچ چيز حتي حرم را رعايت نکردند و به محض اينکه متوجه شدند خانواده‌ها و زنان و کودکان به عتبات پناه برده‌اند، شروع به گلوله‌باران اماکن مطهر کردند و همانطور که به شما گفتم، گلوله‌باران بسيار شديد و سنگين بود، ولي امام حسين(ع) حافظ شهر و عتبات مقدسه بود.

حجم گلوله‌باران و حمله توپخانه‌اي خسارت‌هاي بسيار زيادي به جا گذاشت، صحن حرم شريف آتش گرفت به ويژه قسمتي که قبر جناب «ابراهيم مجاب» در آن قرار دارد، و نيز «باب الذهب» و «باب حسين مني و انا من حسين» آتش گرفت، درهاي بيروني و داخلي حرم در آتش سوخت و خسارت‌هاي سنگيني به ديوارها و سنگ مرمر وارد شد. همانطور که مي‌دانيد سنگ مرمر، سنگ سختي است که ضربات شديد را تحمل مي‌کند، حتي ضريح شريف هم اينگونه است.

دو سال پيش زمان تعويض ضريح مبارک، ضريح مرقد مطهر امام حسين(ع) با ضريح جديد، ما مشاهده کرديم که گلوله‌هاي فراواني در درزهاي اين ضريح قديمي به جا مانده، که فقط هنگام باز کردن ضريح آنها را مشاهده کرديم، ضريح مطهر و داخل آن در معرض سيلي از گلوله‌ها قرار گرفته بود. اين مکان مقدس در معرض تجاوز قرار گرفت، حتي به اشياي نفيس داخل موزه حرم هم رحم نکردند. ما نمونه‌هايي را مشاهده کرديم مانند شمعدان‌هاي طلايي و نقره‌اي داخل حرم که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.
کتابخانه‌ها هم هدف قرار گرفتند، يکي از کتابخانه‌ها که گمان مي‌کردند اشياي باارزشي در داخل آن است را در هم شکستند، در نتيجه کتاب‌ها و کتب دعا و قرآن را خارج کردند، حتي گاهي هوا سرد بود و آنها کتاب‌هاي مقدس را آتش زدند تا گرم شوند. يکي از اين افرادي که اسير ماموران شده بود، برايم تعريف مي‌کرد که به چشم ديده که نيروهاي صدام سلاح‌هايشان را به سوي يکي از اشياي بسيار ارزشمندي که هديه‌ نادرشاه به حرم بوده نشانه گرفتند و در هدف قرار دادن اشيا شرط‌‌بندي مي‌کردند.
ارزش اين اشياي قيمتي را نمي‌توان تخمين زد و آنها(صداميان) همه چيز مرقد را نابود کرده و يا به سرقت بردند، آنها با خودروي خود وارد مرقد مطهر شده و يک قطعه بزرگ طلاکاري شده که حديث «حسين مني و انا من حسين» بر آن حک شده بود، را کندند و به سرقت بردند و آن را در مزايده‌هاي خارج از عراق به فروش گذاشتند.

پنجره نقره‌اي آسيب ديد و خسارت‌هاي زيادي به آن وارد شد. شمار زيادي در داخل حرم و رواق‌هاي صحن مطهر به شهادت رسيدند، آن قدر اجساد شهدا بر روي زمين افتاده بود که وقتي حرکت مي‌کردي گويي در يک خيابان قدم مي‌زني و بر روي اجساد شهدا راه مي‌روي، ولي رژيم بعثي تلاش کرد تمام اين آثار و شواهد را از ترس رسانه‌هاي خارجي و از ترس دبيرکل وقت سازمان ملل - که به اهل بيت(ع)‌ و مردم کربلا ارادت داشت -، از بين ببرد و مخفي نگه دارد.
صدام ملعون در فکر نابودي تمام شهر کربلا و اطراف و تبديل آن به بيابان بود. يادم مي‌آيد آنها به ما - که خانه‌هايمان در مرکز شهر بود - مي‌گفتند که برايتان چادر آماده خواهيم کرد، چادرهايي مانند آوارگان در صحرا. در عمل رژيم چادرهايي براي خانواده‌هاي باقي‌مانده در کربلا فراهم کرده بود و براي محو کربلا تلاش کرد. اگر ترس صدام از رسانه‌ها و موضع شوراي امنيت آن زمان نبود،‌ به بهانه وجود انقلابيون حتي عتبات مقدسه را هم ويران مي‌کرد. هرچند وي بعدا ادعا کرد که انقلابيون آن را ويران کرده‌‌اند.
اما در دوران سقوط و فروپاشي بعثي طي 15 روز، اوضاع بر عکس بود، کمک‌هاي بشردوستانه ميان جامعه کربلا توزيع شد، همبستگي و دوستي حاکم شد،‌کمک‌هاي پزشکي ارائه مي‌شد، هرکس مي‌توانست در زمينه کمک‌هاي پزشکي به ديگران کمک مي‌کرد، بسياري از زايمان‌ها در خيابان‌ها يا پناهگاه‌ها صورت مي‌گرفت، براي خانواده من يک مورد خاص در اين زمينه به شکل بسيار خطرناک رخ داد. علاوه بر قتل و مرگ و بمباران و ويراني و حمله شيميايي، صدام از سلاح شيميايي استفاده کرد و من خود شاهد آن بودم، يکي از پسرعموهايم در اين بمباران در معرض اين سلاح‌ها قرار گرفت، اما به صورت معجزه‌آسايي نجات يافت.

حتي برخي گلوله‌ها در زمين‌هاي گل‌آلود فرود مي‌آمد و قدرت تاثيرگذاري‌اش کاهش مي‌يافت که اين موارد حتما به برکت اهل بيت(ع) به ويژه حضرت اباالفضل العباس(ع) بود که از اين شهر و اين مردم محب و دوستدار اهل بيت(ع) و دوستداران اهل بيت(ع) محافظت مي‌کرد، به همين سبب لطف و عنايات اهل بيت(ع) در حفظ جامعه کربلا به وضوح مشخص بود.
ما فراموش نمي‌کنيم که در تاريخ آمده که در برهه‌اي از زمان، عثماني‌ها کربلا را محاصره کردند و به محض اينکه صدايي شنيدند، تمام ارتش آنها فرار کرد، آنها گفتند «عباس گَل» (به ترکي) يعني عباس(ع) آمد، بنابراين اهل بيت(ع) و حضرت اباالفضل(ع) اين شهر را حفظ کردند و گرنه اين شهر عملا نابود مي‌شد، آنها ديوارهايي در داخل شهر احداث کردند،‌ نمادي که مي‌خواستند اين شهر و مقدسات آن را تحقير کنند، اما هرگز نتوانستند خدشه‌ دائمي به شهر حسين(ع) وارد کنند. ويراني گسترده‌اي در اين شهر صورت گرفت اما صدام ملعون مي‌گفت که مردم کربلا با شيوه‌هاي جديد مبارزه مي‌کنند يا به لهجه محلي مي‌گفتند «خوش يکاونون» يعني خوب مي‌جنگند،‌ اين افتخاري براي ما است که با جنايتکاران و بعثي‌ها در هر جايي که باشند،‌ مي‌جنگيم.

تسنيم : داماد صدام يکي از سرکردگان نيروهاي متجاوز به کربلا بود و موضع‌گيري‌هايي عليه عتبات اتخاذ مي‌کرد، آيا مي‌توانيد اطلاعاتي درباره اقداماتي که داماد صدام در اين عمليات انجام داد، در اختيار ما قرار دهيد؟
علاء ضياء‌الدين : بله، منظور شما «حسين کامل» است، حسين کامل فرمانده عمليات تجاوز به شهر کربلا بود،‌ چرا که صدام اعتماد زيادي به وي داشت،‌ وي در آستانه ورود به کربلا ايستاد و به رجزخواني پرداخت و با غرور و جسارت گفت کسي نيست که هماورد وي باشد، او گفت : «من حسين هستم و تو هم حسين هستي»! اما عاقبت او چه شد؟
سبحان‌الله، من در جريان فرار اين فرد به امان اردن حضور داشتم، يعني «حسين کامل» قساوت و سنگدلي صدام و جنايات صدام و سرسختي و قساوت صدام را مي‌دانست ولي با اين وجود، در حقيقت وي در بازگشت به عراق دچار جنون شد و وقتي که با دختران صدام فرار کرد، جنون بازگشت وي را فرا گرفت، در حقيقت برکت و لطف امام حسين(ع) را شاهد بوديم، کامل نمي‌خواست در صلح زندگي کند، بنابراين برگشت و به دستور صدام به طرز هولناکي کشته شد؛ همان کسي که براي سيد و مولاي ما امام حسين(ع) رجزخواني کرد.

تسنيم: نتيجه تعرض صدام به کربلا چه شد؟ هزينه بازسازي حرم و از بين بردن آثار يورش صدام در سال 1991 چقدر بود؟
علاء‌ ضياء‌الدين : بزرگان کربلا از جمله پدر مرحومم بسيار مطمئن بودند که کربلا زيباتر و باشکوه‌تر از قبل خواهد شد و ما از اين احساس شگفت‌زده مي‌شديم، زيرا شهر به شدت گلوله‌باران مي‌شد و صدام آمده بود، خيلي‌ها شايد نمي‌دانند معناي «صدام آمده بود» چه بود! صدام يعني مرگ حتمي، صدام يعني ويراني حتمي، صدام يعني اعدام از بزرگ به کوچک،‌ خيلي‌ها اين مسائل را نمي‌دانند، به ويژه کساني که خارج از عراق زندگي مي‌کنند بلاهايي را که صدام بر سر مردم عراق آورد، نمي‌دانند، آنها از قساوت و سنگدلي صدام با ملت عراق اطلاع دقيقي ندارند. بازگشت صدام يعني زندگي وجود ندارد، بازگشت صدام يعني مرگ حتمي تمام خانواده‌هاي کربلايي و تمام خانواده‌هاي عراقي، ولي برکت و کرامت خداوند وسيع‌تر و گسترده‌تر و برتر از هر ديکتاتور و متکبر است.
خدا را شکر، بسياري از عراقي‌ها نجات يافتند، ولي عراقي‌هايي هم شهيد شدند و جان خود را براي اين شهر مبارک فدا کردند. همانطور که يادآوري کردم، حماسه و رشادت‌هاي شرافتمندانه و واقعي رخ داد که رسانه‌ها و تاريخ با نپرداختن به آن و مطلع نکردن جامعه بين‌المللي، حق آن را ادا نکردند در نتيجه انتفاضه شعبانيه مظلوم است، در حالي که انتفاضه شعبانيه از بهترين و زيباترين انقلاب‌هاي عراق بود که هيچ کس از آن حمايت نکرد. اين انتفاضه سياسي نبود، انتفاضه شعبانيه بيان مردمي صادقانه‌اي از احساسات بود که مورد تکريم قرار نگرفت، چون صادقانه بود، اما امروز تزوير و فريب، خود را به جاي حقيقت قرار داده است.

صدام به سرعت تلاش کرد خرابي‌ها را بپوشاند و به نوعي بازسازي کند، در حالي که همچنان مدعي بود اين خرابي کار مردم است! همه چيز کربلا تا پيش از آغاز يورش صدام سالم و زيبا بود، صدام تلاش کرد ويراني‌ها را مخفي نگه دارد، ما شواهد زيادي در اين زمينه داريم، يعني اين ديوارها، ديوارهاي حرم حسيني(ع) و حرم حضرت اباالفضل(ع)، سنگ مرمر به چيزي که در زبان عاميانه «المنخل»(غربال) مي‌گويند، تبديل شد يعني سوراخ سوراخ. اين سنگ‌ها با ماده خاصي که کارشناسان آن را مي‌شناسند و برخي رنگ‌ها تعمير شد.
صدام تلاش کرد اين خرابي‌ها را در سريع‌ترين زمان محو کند، ولي تاثيرات آن يورش تا امروز باقي مانده است. آنها به بازسازي و تعمير ضريح مطهر و گنبد شريف پرداختند، گنبد شريف هدف اصابت گلوله خمپاره قرار گرفته بود، ولي ارتفاع گنبد و حقيقت و برکت و عنايت امام حسين(ع) اين مکان را حفظ کرد، اما اين مکان در معرض گلوله‌باران بسيار شديد قرار داشت، به همين سبب رژيم تلاش کرد در اسرع وقت اين مکان را بازسازي کند و آثار تعرض خود را از بين ببرد.

در آن زمان کميته‌اي از سوي سازمان ملل متحد تمايل داشت به اين شهر سفر کند و در راستاي تحقيق درباره حوادثي که در کربلا رخ داد، از اوضاع آن مطلع شود، در نتيجه صدام شهرونداني را با دشداشه(لباس عربي) وارد شهر کرد تا آنها در حرم قدم بزنند و اين گونه القا کنند که اوضاع شهر عادي است، ولي يکي از کارکنان سازمان ملل که هوش خارق‌العاده‌اي داشت، به جيب يکي از زائران داخل حرم دست برد و کارت شناسايي وي را بيرون آورد و مشاهده کرد که او در حقيقت يک افسر امنيتي رژيم صدام است و آنها را به اين شکل رسوا کرد. اما افسوس که وي حتي يک کلمه هم درباره مصيبت و فاجعه‌اي که عراقي‌ها در آن زمان با آن روبرو بودند،‌ حرفي نزد چرا که مصلحت را در آن مي‌ديد و هرگونه که تمايل داشت، حرف مي‌زد.
به همين سبب انتفاضه شعبانيه به حاشيه رفته و شناخته شده نيست و تا امروز هم اين گونه است، در حالي که وقتي حوادث جزئي رخ مي‌دهد، درباره آن سر و صداي زيادي به راه مي‌افتد. در حالي که صدها هزار نفر در انتفاضه شهيد و زخمي شدند، ولي تاريخ آن را ذکر نکرده و رسانه‌ها هم به آن نپرداختند.

تسنيم : انتفاضه شعبانيه و تشکيل حشد شعبي دو تجربه تاريخي ملت عراق است. نتيجه اين دو با هم ظاهرا متفاوت است. چرا در انتفاضه سال 1991 ملت عراق بر صدام پيروز نشد؟
علاء‌ ضياء‌ الدين : از زمان شهادت مولايمان اباعبدالله الحسين(ع)، انقلاب شعبانيه و انقلاب حشد شعبي، يک طرف جبهه حق و مظلومان قرار دارند و شمر و صداميان و داعش در جبهه ديگر هستند. جنايتکاراني که مولاي ما اباعبدالله(ع) را به شهادت رساندند، همان فکر و ويژگي‌ها داعشي‌ها را دارند، همان فکر و ويژگي‌ها را صدام ملعون و مزدورانش داشتند. جبهه مقابل يعني جبهه امام حسين(ع) و ياران امام علي(ع) که جبهه صلح و محبت و آزادي و حقوق بشر است، اين جبهه تاريخي است. حوادث خود را تکرار مي‌کند، آن کس که در سال 1991 در انتفاضه شعبانيه با فرقه بعثي مبارزه مي‌کرد «يا حسين» مي‌گفت و امروز هم نيروهاي حشد شعبي فرياد يا حسين سر مي‌دهند، نام امام حسين(ع) راز اين حقيقت و اين دوستي و صداقت است که باقي مانده است، اين تبعيت از خداوند و اهل بيت(ع) و محبت و ارادت به آن، حقيقت اين اطاعت، خداوند است، دنيا در يک کفه ترازو و حب آخرت و خداوند در کفه ديگر، مسئله در گذر تاريخ به هم شبيه است و اين درد و رنج بزرگ جز با ظهور آقا و مولايمان صاحب الزمان(عج) برطرف نخواهد شد که با ظهورش زندگي کريمانه براي امت رقم خواهد خورد.

موزه انتفاضه شعبانيه چگونه تاسيس شد؟
اين مسئله بر شما پوشيده نيست که انتفاضه شعبانيه همواره در وجدان مردم عراق به ويژه مردم کربلا جاودانه است، در آغاز تاسيس اين موزه مبارک، بر شواهد مربوط به اين جنايت و شواهد کشتار و ويراني عتبات و جامعه کربلايي در اين موزه تمرکز کرديم، شما اينجا مجموعه‌اي از عکس‌هاي عتبات مقدسه را مشاهده مي‌کنيد که ويران شده است،‌ همچنين برخي از اشياي نفيسي را که در معرض حمله مستقيم و عمدي صداميان قرار داشت، يعني هدايايي که در اين اماکن مقدسه وجود داشت، عمدا مورد حمله قرار گرفت و به خاطر کينه پنهاني عمدا تخريب شد، ما اين اشياي تخريب شده را در موزه امام حسين(ع) به معرض ديد عموم گذاشته‌ ايم.

آخرين مورد از تجاوزات رژيم صدام به حرم امام حسين(ع)، در سال 1991 رخ داد که ما آن را با جمع‌آوري تصاويري، مستند کرده‌ايم،‌در نتيجه برخي شواهد و همچنين کتابخانه ويران‌شده و اشياي نفيسي که به سرقت رفت که بعدا به حرم امام حسين(ع) بازگردانده شد، ما حقايق را درباره آنچه در کربلا رخ داد، به زائران گرامي منتقل مي‌کنيم و به روشنگري و آگاه‌سازي مي‌پردازيم، همواره در نمايشگاه‌هايي که در استان‌هاي مختلف عراق به ويژه استان‌هاي شمالي از جمله اربيل و قلعه اربيل برگزار شده، با تصاويري از انتفاضه شعبانيه شرکت مي‌کنيم، ولي ملاحظه مي‌کنيم که جامعه کردي چيزهاي زيادي درباره انتفاضه شعبانيه نمي‌داند، همچنين در خارج از عراق در آلمان و بلژيک و انگليس اين‌گونه است، تصاويري از انتفاضه شعبانيه مبارک را از طريق موزه مستحکم خود در جهان و استان‌هاي عراق به معرض ديد عموم گذاشتيم. اين مسئله بسيار مهمي است و بايد درباره آن روشنگري کنيم تا احساس امنيت و اطمينان کنيم به اينکه يک جامعه واقعي با وجود شرايط دشوار و سرکوبگري، ظلم، رانده شدن و تخريب فرهنگي، احساس مسئوليت مي‌کند، اما جامعه عراق در جهان بي‌نظير است، هيچ جامعه‌اي وجود ندارد که در طول اين برهه‌هايي از زمان اين حجم از رنج و سختي را تحمل کرده باشد، در نتيجه هنگامي که مرجعيت حکم جهاد صادر کرد، اين مسئله بروز کرد و اين انتفاضه شکل گرفت،‌اين مسئله در جوامع ديگر وجود ندارد و من جوامع کشورهاي ديگر را به چالش مي‌کشم.

تسنيم : واکنش‌ها به اين موزه در داخل و خارج عراق چگونه است؟
استقبال زيادي در اين زمينه به ويژه از سوي عراقي‌ها وجود دارد، نکته قابل ملاحظه اين است که خيلي از مردم هنگام تماشاي تصاوير مربوط به انتفاضه شعبانيه توجه زيادي به آن نشان مي‌دهند، و برخي هم شوکه مي‌شوند از آنچه در کربلا رخ داده و چنين رفتار و عملکردي از سوي رژيم بعثي با آن،‌ غافلگير مي‌شوند. رسانه‌هاي بين‌المللي اعلام کرده بودند که علت شکست صدام از کويت، انتفاضه شعبانيه بود، اما بايد گفت که صدام به اين خاطر شکست خورد که بر باطل بود، شکست خورد به خاطر اينکه قدرت نظامي نامتوازن بود، اما انتفاضه شعبانيه وقتي که فضايي براي خود پيدا کرد، مردم عراق براي نابودي اين رژيم نابود شده قيام کرد.

تسنيم :‌ مهمترين سئوالاتي که بازديدکنندگان خارجي در موزه مي‌پرسند، چيست، کدام مورد بيشتر توجه آنها را به خود جلب مي‌کند؟
علاء‌ ضياء‌ الدين : بله سئوال ارزشمندي است، در حقيقت بازديدکنندگان از اين تجاوزگري صدام غافلگير مي‌شوند، از اينکه چنين فردي با وجود ادعاي برخي شعارها، به مرقد امام حسين(ع) و عتبه حسيني حمله مي‌کند، غافلگير و شوکه مي‌شوند. همچنانکه يادآوري کردم طي سال‌هاي 1991 تا 2003 شاهد سانسور رسانه‌اي درباره حوادث کربلا بوديم، پس از سال 2003 اين هرج و مرج حاکم بود و اين شرايطي که نه فقط انتفاضه شعبانيه بلکه همه چيز را تضييع کرد، همه چيز را از بين برد، به همين سبب به انتفاضه شعبانيه پرداخته نشد و انتفاضه شعبانيه مورد بي‌توجهي قرار گرفت،‌هر چند تلاش‌هاي محدودي صورت گرفت، ولي اين تلاش‌ها در سطح اين انتفاضه نبود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادر کشی با شلیک گلوله

خبرآنلاین در خبری نوشت:مردی ۳۸ ساله به دلیل اختلاف خانوادگی، با تیراندازی برادرش را کشت و سپس خود را تسلیم قانون کرد.

اعتمادآنلاین در خبری نوشت: سرهنگ فرهاد آراوند، فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: با اعلام گزارشی از سوی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل مردی میانسال در کوه‌های اطراف یکی از روستاهای فسا، تیم پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد ۲ برادر در مناطق کوهستانی بودند و پدرشان نیز در همان اطراف مشغول چرای گوسفندان بود که برادران به علت اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شدند و متهم با اسلحه شکاری برادر خود را مجروح کرد که او به علت شدت جراحت بلافاصله فوت شد.

این مقام انتظامی به کشف اسلحه در اطراف صحنه جرم اشاره کرد و افزود: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم که پس از قتل متواری شده بود، آغاز کردند.

سرهنگ آراوند با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده، قاتل که عرصه را بر خود تنگ دیده بود، تسلیم قانون شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897014

دیگر خبرها

  • ضریح مطهر حضرت هلال بن علی (ع) غبار روبی و عطرافشانی شد
  • تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه 
  • برادر کشی با شلیک گلوله
  • عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم
  • توصیه عباس آخوندی برای روزهای بعد از حمله سپاه به اسرائیل /تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم /هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند
  • انتفاضه؛ واژه‌ای ترسناک برای صهیونیست‌ها +فیلم
  • انتفاضه؛ واژه‌ای ترسناک برای صهیونیست‌ها + فیلم
  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • چرا پس از عید فطر تا تیر 1403، زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟