Web Analytics Made Easy - Statcounter


«همایون پور» از برخی مدیران موسسه در سالهای پس از انقلاب به صراحت نام می‌برد که در احیای فرانکلین آمریکایی پیش از انقلاب، بسیار موثر بوده اند:
... انصافاً باید بگویم که «على محمدى اردهالى»، که در آن ایام اولیه و پرآشوب و نوسان بعد از انقلاب به راستى سازمان را احیا کرد، بدهى‏هاى سنگین را به بانک‏ها پرداخت، ساختمان کنونى را در چهارراه جهان کودک تکمیل و تجهیز کرد، «فرانکلینى»هاى سابق را تا حد امکان جمع کرد، و با جسارت طرح‏هایى چون ویراسته جدید تاریخ تمدن ویل دورانت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را اجرایى کرد که از جهت مالى نجات‏بخش سازمان شدند ...
در همین رابطه است که «همایون پور» ادامه می‌دهد در همان سالهایی (1366 تا 1372) که مسئول فرهنگی موسسه انتشارات علمی و فرهنگی (عنوان بعد از انقلاب موسسه فرانکلین) بوده، روزی در همین سالهای بعد از انقلاب، «همایون صنعتی زاده» به سراغش آمده و از اقدامات وی در زنده کردن رویه آمریکایی فرانکلین دوران طاغوت تقدیر کرده و تجلیل به عمل می‌آورد و رهنمودهایی در جهت ادامه این رویه ارائه می‌کند. همایون پور در همان گفت و گو با «بخارا» ادامه می‌دهد:
... در تابستان سال ۶۹ یا سال ۷۰، مردى وارد اتاقم شد (همگى در بخش فرهنگى پیرو سیاست «درهاى باز» بودیم)، به سادگى سلام کرد و گفت: «من، صنعتى‏زاده». بدیهى است پس از حدود سى سال که باز او را مى‏دیدم تا حدودى پیر و شکسته شده بود، اما همچنان پرانرژى، خوش صحبت، و جذاب بود. ادب کردم و در خدمتش نشستم. ضمن صرف چاى، شروع به صحبت کرد. کاملاً معلوم بود که سرگذشت فرزندى را که به دنیا آورده بود تعقیب مى‏کند. کم و بیش در جریان برنامه‏هاى ما بود. مى‏دانست که مجموعه‏هاى گزیده سخن پارسى، جامعه و اقتصاد و گردونه تاریخ فرانکلین را احیا کرده‏ایم (به ترتیب، با دبیرى دکتر حسین الهى قمشه‏اى، دکتر مرتضى کاخى، عزیزم مرحوم دکتر ایرج على‏آبادى، دکتر ناصر موفقیان) و در همان روال، مجموعه‏هاى دیگرى به راه انداخته‏ایم (اندیشه‏هاى عصر نو، به دبیرى دکتر سیروس پرهام، ادب و فرهنگ عرب، به دبیرى عزیز دیگرم مرحوم دکتر پرویز اتابکى، و جامعه و سیاست که خود حقیر دبیرى آن را متصدى بود، و..) از کارهاى ما ظاهراً خوشحال بود و تأیید مى‏کرد...
در سال 1363، اختصاص یک میلیون دلار جهت خرید کتب درسی و کمک درسی دانشگاه از کشورهای دوست جمهوری اسلامی و فروش آن‌ها توسط سازمان انتشارات انقلاب اسلامی (فرانکلین سابق) درخواستی ارائه می‌شود و در سال 1364، 18 عنوان کتاب از فهرست کتاب‌های لیست دوران پیش از انقلاب موسسه فرانکلین تجدید چاپ شده و 10 عنوان کتاب جدید (از همان لیست کتاب‌های در دست انتشار رژیم شاه موسسه فرانکلین) هر کدام در 8000 جلد و متوسط هر جلد 400 صفحه، منتشر شدند.
ردپای موسسات فرهنگی آمریکایی در رسانه‌های امروز
اگرچه فعالیت موسسات به اصطلاح فرهنگی یاد شده در این کتاب، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران قطع شد و پایشان از این سرزمین بریده شد، اما پس از گذشت چند سالی از آن روزها و ایام، برخی نشریات و رسانه‌ها و مطبوعات با سوء استفاده از آنچه حافظه ضعیف تاریخی می‌خوانند، مجددا به مطرح ساختن و وارونه نمایی ماموریت‌های ضد ایرانی و ضد اسلامی موسسات و نهادهای یاد شده و جعل کارنامه فرهنگی در خدمت به این آب و خاک برای آنها پرداختند. اگرچه بسیاری از مسئولان ظاهرا ایرانی موسسات و نهادهای فوق الذکر در دادگاههای انقلاب محاکمه و به حبس و مصادره اموال محکوم شدند یا از کشور فراری گشتند اما همان نشریات و رسانه‌های یاد شده، تلاش کردند تا برای آن خائنان به وطن، رزومه خدمت بتراشند و آنان را مظلوم جلوه دهند که گویا خدماتشان به فرهنگ این سرزمین نادیده گرفته شده و ...
در واقع اگر در آن زمان نوکرانی مانند «همایون صنعتی زاده» و «احسان یار شاطر» و ... به خدمت به بیگانگان و آمریکایی‌ها و خیانت به مردم خود اشتغال داشتند، اینک مطبوعاتی و نشریاتی که در رثای آنها می‌نویسند و نویسندگانی که در تجلیل از ماموران یاد شده قلم زده و گریبان چاک می‌کنند، ماموریت آنان را برعهده گرفته‌اند. وگرنه چگونه می‌شود چشم خود را به روی اسناد و شواهد واضح و مبرهن تاریخی بست و خائنان به ملت را خادم جلوه داد و اذهان نسل دیروز و امروز را به انحراف و توهم کشاند!
برای شناخت برخی از عناصر یاد شده و جستجوی رد پای موسسات ضد فرهنگی آمریکایی در فضای پس از انقلاب که دسترسی مستقیم به اذهان جوانان و نوجوانان ایرانی نداشتند، به برخی از مطالب و نشریات تداوم بخش  ماموریت آمریکایی در ویرانی فرهنگ این آب و خاک اشاره می‌شود:
مفصل‌ترین تجلیل و تبلیغ از «همایون صنعتی زاده» و موسسه فرانکلین در فصلنامه «بخارا» صورت گرفت؛ در سال 1388، سال فتنه پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که تمامیت جهان استکبار برای استحاله و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، متحدین و مزدوران داخلی اش را به صف کرده بود.
در این سال فصلنامه «بخارا» از نشریات شبه روشنفکری به مدیر مسئولی و سردبیری «علی دهباشی» که معمولا ویژه نامه در تجلیل و بزرگداشت فراماسون‌ها و وابستگان به سرویس‌های جاسوسی غرب منتشر کرده، یکی از این ویژه نامه‌های خود را در شماره 72 و 73 خود به «همایون صنعتی زاده» و زندگی و فعالیت هایش اختصاص داد و آن را با تصویری از «صنعتی زاده» برروی جلد، در بیش از 700 صفحه در دیماه همان سال منتشر کرد.
در این شماره قطور سلسله مطالبی از  ابراهیم گلستان (جاسوس انگلیس)، عبدالرحیم جعفری (روتارین و عضو تشکیلات فراماسونری)، ایرج افشار (ستایشگر فراماسون ها)، سیروس علی نژاد (معاون سردبیر روزنامه صهیونیستی آیندگان و از عوامل اصلی نشریات شبه روشنفکری و توقیفی دنیای سخن، آدینه، پیام امروز و ... و همکار امروز BBC)، هرمز همایون پور (از همکاران موسسه فرانکلین در دوران طاغوت)، مجتبی میر طهماسب (از مستندسازان مرتبط با شبکه‌های خارجی که پس از فتنه 88 هم دستگیر شد) و ... در تجلیل و تحسین از «همایون صنعتی زاده» به چاپ رسید. مثلا :
گفت و گوی «سیروس علی نژاد» با «همایون صنعتی زاده» درباره قضیه چاپ کتاب‌های درسی افغانستان
تازه‌ها و پاره‌های ایران شناسی درباره «همایون صنعتی زاده» به قلم «ایرج افشار»
نگاهی کوتاه به چند پی نوشته و کتیبه از میان رودان نوشته «شیرین صنعتی»
در رثای «همایون صنعتی زاده» به قلم «عبدالرحیم جعفری»
سرنوشت در را می‌کوبد نوشته «پرویز کلانتری»
ادای حق صحبت نوشته «محمد جواد حجتی کرمانی»
نماد یک کارآفرین واقعی از هرمز همایون پور»
نامه‌های «همایون صنعتی زاده» به «ایرج افشار»

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شافعی: ترفند استقلالی ها به حاشیه بردن سرخپوشان است/ پروژه واگذاری سرخابی ها شکست می خورد

محمود شافعی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی سرخپوشان برابر تیم صنعت نفت آبادان اظهار کرد: این بازی از حساسیت بالایی برخوردار است. ضمن اینکه تیم پرسپولیس برابر تیم ملوان برد اقتصادی به دست آورد و از آن طرف، تیم صنعت نفت آبادان در دقیقه ۹۰ برابر تیم استقلال خوزستان شکست خورد و  باخت  حریف آبادانی شرایط را برای پرسپولیس خیلی سخت کرده است.

بازی پرسپولیس  و صنعت نفت آبادان ۶ امتیاز ارزش دارد 

او افزود: امیدوارم سرخپوشان ۳ امتیاز کامل این بازی را بگیرند، چون قطع به یقین تیم استقلال در ۷ بازی باقی مانده خود شرایطش به گونه‌ای است که احتمال از دست دادن امتیازات را دارد و این تیم با تیم‌هایی بازی دارد که آنها به دنبال امتیاز گرفتن هستند تا وضعیت خودشان را در جدول رده بندی  سروسامان بدهند. اگر سرخپوشان برابر صنعت نفت برنده شوند علاوه بر اینکه ۳ امتیاز بیرون از خانه را گرفتند، ۳ امتیاز هم به خاطر شرایط جدولی از لحاظ روحی وروانی به آنها داده می‌شود و در مجموع ۶ امتیاز این بازی ارزش دارد.

شافعی تصریح کرد:  به هر حال باید ببینیم نکات فنی این بازی به چه صورت است.  بازیکنان پرسپولیس در بازی با ملوان با احتیاط بازی می‌کردند و بعد از اینکه گل را زدند به لاک دفاعی رفتند و انزلی چی‌ها هم موقعیت زیادی برای گل زدن داشتند و شرایط به نفعشان بود و تارتار یک تیم خوب، جنگنده، جوان و پرانرژی درست کرده است که از این نظر به این مربی تبریک می‌گویم.

رفیعی نشان داده لیاقت پیراهن پرسپولیس را دارد 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه عملکرد امیر رضا رفیعی گلر جوان را در درون دروازه چطور می‌بیند، گفت:  اوسمار شجاعت داشته و این گلر را در حضور علیرضا بیرانوند یکی، ۲ بار میدان داده است. به نظرم این گلر نشان داده که لیاقت پیراهن پرسپولیس را دارد و این رشادت و از خودگذشتی که در صحنه‌های فوتبالی داشت، شرایطی برای تیم به وجود آورده که به او اعتماد به نفس داده اند و دارد از مسئولیت  هیا خودش به نحو احسن استفاده می‌کند. امیدوارم در ادامه بازی‌ها شرایط خوبی داشته باشد و نوید یک گلر خوب در سطح کشور را بدهد.

استقلالی ها جنک رسانه ای درست می کنند 

او درباره اینکه استقلالی‌ها علیه سرخپوشان مصاحبه‌هایی انجام دادند و بیانیه‌هایی هم صادر کردند، گفت: به نظرم استقلالی‌ها دارند جنگ رسانه‌ای و حاشیه‌ای درست می‌کنند که پرسپولیس از آن حالت رقابتی که دارد که ۶ سال قهرمانی متوالی اش را مسجل کند،  دورش کنند  و این ترفند را عوامل رسانه‌ای شان انجام می‌دهند تا سرخپوشان را به حاشیه ببرند. اما بازیکنان و مدیریت پرسپولیس باتجربه هستند و اصلا فکر نمی‌کنم که به این مسائل ورود کنند و اصلا منطقی هم نیست روی این مسائل تمرکز کنند و باید با طیف خاطر بازیکنان روند بازی خود را حفظ کنند و نتایج را بگیرند و دل هواداران را شاد کنند تا به قول معروف بتوانند به سلطه ۶ سال قهرمانی ادامه بدهند و سال‌های خوبی را برای هواداران رقم بزنند.

مطمئن هستم استقلال امتیاز از دست می دهد 

شافعی درباره اینکه شانس کدامیک از تیم‌های پرسپولیس و استقلال را برای قهرمانی بیشتر می‌داند، بیان کرد: من مطمئن هستم که استقلال امتیاز از دست می‌دهد و پرسپولیس به روند قهرمانی هایش در ۶ سال اخیر ادامه می‌دهد.

پرسپولیس و استقلال با این روند واگذاری آسیب می بینند

پیشکسوت پرسپولیس درباره واگذاری سرخپوشان به ۴ بانک به طور مشترک و انتقال سهام آبی پوشان به پتروشیمی خلیج فارس را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به نظرم اگر در این مسیر برای واگذاری بروند هر ۲ تیم لطمه و آسیب می‌بیننند، چون مالکیت باشگاه‌ها به صورت مشترک می‌شود و اتفاقات فوتبالی در مدیریت تاثیر می‌گذارد  و واقعا این ۲ تیم در لبه پرتگاه قرار می‌گیرند.

روند واگذاری مالکیت سرخابی ها اشتباه است 

او افزود:  به نظرم از این  نوع واگذاری باید ۲ باشگاه خارج شوند و بیایند به صورت مستقل  و با برنامه اینها را به شرکت‌های خصوصی واگذار کنند که در آمد زایی داشته باشند. اکنون بانک‌ها صاحب این ۲ باشگاه شوند چه درآمدی حاصل می‌شود. در حالی که اگر یک کارگروه اقتصادی داشته باشند که بتواند مالکیت سرخابی‌ها را به شرکت‌های خصوصی بدهند می‌توانند از همه برند پرسپولیس و استقلال استفاده بهینه ببرند و سودآوری داشته باشند. معتقدم این روند واگذاری غلط است و مطمئنا این پروژه شکست خواهد خورد.

امیدوارم صنعت نفت بعد از بازی با پرسپولیس همه امتیازات را بگیرد 

شافعی درباره اینکه نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان را چطور پیش بینی می‌کند، گفت: من فکر می‌کنم تیم پرسپولیس ۲ بر یک این بازی را برنده می‌شود. با توجه به اینکه ۳ امتیاز این بازی برای پرسپولیس مهم است، ان شا الله این بازی را پیروز می‌شود. من سابقه بازی در تیم صنعت نفت را دارم و کاپیتان این تیم بودم و ان شا الله بعد از بازی با پرسپولیس بتواند  بقیه امتیازات را بگیرد و در لیگ باقی بماند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • صرف هزینه ۱۲۵۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • ادامه روند شکست ناپذیری؛ گل یرمی فریمپونگ به وست هم در دقیقه 89 (وست هم 1-1 بایرلورکوزن)
  • آثار و پیامد‌های عملیات وعده صادق در تنبیه متجاوزان صهیونیست
  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • روند افزایش دما ادامه دار است
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • شافعی: ترفند استقلالی ها به حاشیه بردن سرخپوشان است/ پروژه واگذاری سرخابی ها شکست می خورد