Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: بدون هیچ گونه جهبه گیری می گویم سند 2030 و این الگوی آموزشی که برای دیگر کشورها طراحی کرده اند بر اساس آرمان ها و آرزوهای آمریکا طراحی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری بجنا؛ حسن نیری کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار بجنا، با بیان اینکه ، با ارتباط های بین المللی و ایجاد بسترهای لازم جهت ارتباطات جهانی مخالف نیستیم، گفت: در تمامی تعاملات و ارتباطات جهانی بایستی مبانی خودمان که برگرفته از اسلام است را مد نظر قرار دهیم و طبق آن عمل کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ آئین و هیچ دین و مذهبی شایسته تر از دین مبین اسلام بر ارتباط و تعامل و ارتقا روابط خودمان با بین الملل تاکید نداشته است پس اگر مجری خوب آئین اسلام باشیم قطعا شاهد ارتباطات جهانی همراه با عزت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمامی اسناد بین المللی که منعقد می شود بایستی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، اظهار داشت: مسئولین مربوطه در مسئله 2030 برای اینکه از هر گونه شک و شبهه جلوگیری می کردند بایستی این مهم را مورد توجه قرار می دادند و مجلس را در ابتدا مطلع می کردند .

نیری تصریح کرد: مشکل جدی و اساسی که در این سند وجود دارد این است که جایگاه شواری عالی انقلاب فرهنگی که مرجع اصلی این نوع تصمیمات است ، فراموش شده است.

وی در ادامه بیان داشت: یونسکو سازمان بین المللی با رویکرد سکولار و لیبرال است پس اینکه ما انتظار داشته باشیم اسناد آموزش و پرورشی خودش را با آئین و مذهب ما تطبیق دهد این توقع اشتباه است .

وی با اشاره به اینکه ، سند 2030توسط پنتاگون و در سال 2011توسط اوباما تائید شد و در سال 2015 توسط خانم اوباما در قطر رونمایی شد و در همان سال در فرانسه تصویب شد، افزود: بدون هیچ گونه جهبه گیری باید بگویم این سند و این الگوی آموزشی که برای دیگر کشورها طراحی کرده اند بر اساس آرمان ها و آرزوهای آمریکا طراحی شده است.

در 2030 تربیت دینی ممنوع است

این کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: در 2030 تربیت دینی چه در اسلام چه در دین مسیحی و هر دین دیگر ممنوع است در حالی که ما ادعای آن را داریم که مکاتب الهی و در راس آن اسلام دارای بهترین الگوی های تربیتی و آموزشی است.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی اسناد بین المللی که متاسفانه وجود دارد استفاده از کلمات زبیا و عامه پسند است که معمولا مردم را به خودش جذب می کند و کسی که با این جملات مخالفت کند به انزوا محکوم می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه از سواستفاده های احتمالی جلوگیری کنیم باید کلمات و جملات 2030 دقیق و شفاف تعبیر شود، به طور مثال قید شده است که آموزش جنسی از حقوق کودکان است این آموزش جنسی یعنی چه ، کم و کیفش به چه صورت است و چطور باید اجرا شود .

در 2030افراد همجنس باز را جزء اقشار آسیب پذیر مطرح کرده اند

نیری اظهار داشت: مورد دیگری که در 2030 مطرح شده است خصوصی سازی مدارس است، این به بهانه عدم منابع مالی در کشور است و یا منظورش این است که دولت و حاکمیت سیاست های خودشان را در روند آموزشی دخالت ندهند و یا مورد دیگری که وجود دارد ارائه آمار و اطلاعات جهت آینده نگری و چشم اندازهای آینده ،کدام عقل سلیمی می پذیرد که آمار و اطلاعات خودمان را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در 2030 سه نوع خانواده وجود دارد، افزود: جمله دیگری که در 2030 وجود دارد و خیلی هم زیبا است ارتقای حقوق خانواده است که همه این جمله را می پذیریم چون اسلام بر حقوق خانواده تاکید کرده است اما خانواده در اسلام و خانواده در تعبیر اینان کاملا متفاوت است مثلا در تعابیر اینان مرد با مرد ، زن با زن و زن با مرد هم یک خانواده است.

وی تصریح کرد: رفع تبعیض و توجه به قشرآسیب پذیر از موارد دیگری است که در 2030 مطرح است و وقتی می رویم ببینیم قشر آسیب پذیر از نظر اینان چه کسانی هستند مشاهده می کنیم که افراد دوجنسه ، افراد همجنس باز را جزء اقشار آسیب پذیر مطرح کرده اند و گفته اند مواردی که در کشور های دیگر وجود دارد و منعی ندارد باید در کشورهای دیگر همچون ایران اجرایی شود.

باعث تاسف است که مسئولان دغدغه اجرای 2030 را دارند

این فعال در حوزه فرهنگ ادامه داد: این باعث تاسف است که مسئولان دغدغه اجرای 2030 را در ایران دارند و به یونسکو درخواست داده اند که ما از ایران افرادی را برای آموزش اجرایی کردن 2030 در ایران به یونسکو اعزام می کنیم .

وی با گلایه از عدم اجرای اسناد بالادستی آموزش و پرورش، گفت: چند سال از ابلاغ اسناد بالادستی آموزش و پرورش می گذرد و کاری انجام نشده و آن چیزی که در این چند سال دیده شده است گرد و غباری است که روی این سند را گرفته است ،کاش اینقدر که مسئولان دغدغه اجرای 2030 را دارند ،یک بسیج علمی ایجاد می کردند و این اسناد بالادستی که مقام معظم رهبری مدتی است اعلام و ابلاغ کرده اند عملیاتی می کردند.

وی افزود: باید بپذیریم که طرف مقابل ما خیر و صلاح ما را نمی خواهد ، در هر صورت مسئولان در داخل کشور می گویند که این سند الزام آور نیست و اختیاری است ، اگر الزام آور نیست و اختیاری است بفرماید که این مکانیزم هایی که برای راستی آزمایی در این سند طراحی شده برای چیست اگر الزام آور نیست چرا هراسان هستید که بین الملل ما را مواخذه می کند و بر ما خرده می گیرد که ما حقوق بشر را تضعیف می کنیم .

نیری کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: اگر سند 2030 اختیاری است حق تحفظی که در این سند وجود دارد برای چیست ، حق تحفظ زمانی است که این تعهدات الزامی باشد ، اگر ما حق تحفظ را در این سند قبول کردیم و بگوییم این سند الزام آور نیست بعدها همین حق تحفظ را اعلام می کنند و می گویند حق تحفظ شما تضعیف حقوق بشر است .


انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد

امام جمعه سنندج گفت: بالاترین خدمت در دین اسلام خدمت به مردم، فقرا و نیازمندان جامعه و عمران و توسعه و آبادانی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: معلم جایگاه والایی در جامعه اسلامی دارد و دین اسلام بالاترین پاداش‌ها را برای عالمان، دانشمندان و معلمان اختصاص داده است.

وی افزود: جایگاه معلمی تا جایی بالاست که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند «إنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» که در آن هدف از بعثت خود را تکمیل فضائل اخلاقی بیان کرده است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: بالاترین خدمت در دین اسلام خدمت به مردم، فقرا و نیازمندان جامعه و عمران و توسعه و آبادانی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: شناسایی وظایف، صداقت و تعامل با مردم نیز از دیگر نکاتی که باید همواره مدنظر مسئولان قرار گیرد و آن‌ها ملجا و پناهگاه مردم باشند.

وی خدمت عام المنفعه به دور از باند و باندبازی و اجرای عدالت را نیز از دیگر انتظاراتی برشمرد که مردم از مسئولان مطالبه دارند.

کد خبر 750304

دیگر خبرها

  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است