Web Analytics Made Easy - Statcounter



یکی از واقعیت‌هایی که باید دانست، این است که کامپیوترهای شخصی به مرور زمان کندتر می‌شوند و سرعت آنها کاهش می‌یابد.
از دیگر سو، اتفاقی که برای نرم‌افزارهای کامپیوتری می‌افتد، دقیقاً به همان صورتی است که در سخت‌افزارها شاهد آن هستیم. وقتی عمر سخت‌افزارها بالا می‌رود، به مرور چالش‌های بیشتری را برای سیستم‌های عامل و نرم‌افزارها ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، لیکن در برخی مواقع، کامپیوترهای شخصی به جایی می‌رسند که نیاز به تعمیر و بازرسی دارند. روش بازجوان‌سازی که بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند این است از رم “RAM” استفاده شود.

در طول چند هفته گذشته، بعضی از کارشناسان روی ارتقاء برخی از سیستم‌های قدیمی کار کردند. این سیستم‌ها به طور میانگین عمری بالغ بر پنج سال داشتند و همه‌ آنها با چندین رم تجهیز شده بودند که این رم‌ها از 8 گیگابایت تا 32 گیگابایت می‌رسید و آنچه که در زمان خرید آنها مدنظر قرار گرفته بود، پردازنده‌های رده بالاست.


نکته قابل توجه اینکه سیستم‌های مزبور با وجود تعداد رم زیادی که در آن به کار رفته بود، به نقطه‌ای رسیده بودند که بسیار کُند و تنبل شده بود. بنابراین چه چیزی باعث افزایش سرعت آنها شده است؟

تصور کارشناسان این بود که مشکل از هارد درایوهاست و جالب اینکه دقیقاً مشکل از همان نقطه بود. بنابراین، از چندین هارد جدید با ظرفیت‌های مختلف استفاده کردند تا اثر آن را روی سرعت سیستم مشاهده کنند.

تأثیر این کار بسیار خوب و جالب بود. زمان بوت سیستم که 30 تا 60 ثانیه بود، به کمتر از 10 ثانیه کاهش یافت و میزان پاسخ‌دهی ویندوز 10 به شکلی فوق‌العاده افزایش یافت. نتیجه اینکه سیستم فوراً قابل استفاده شد و تمام این کارها بدون از بین بردن حتی یک مگابایت از فایل‌های موجود بر روی سیستم، انجام شد.
همچنین به نظر کارشناسان امر، استفاده از اس.اس.دی‌ها نیز می‌تواند در افزایش سرعت کامپیوتری نقشی مؤثر را ایفا نماید.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آبفای مرکزی از اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حشمت‌الله عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع اب شهر خمین اظهار داشت: کنتور‌های فرسوده مشترکین آب، یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد است. در این راستا 150 عدد کنتور خراب مشترکین خمین در راستای مدیریت مصرف آب تعویض و به‌روزرسانی شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد حوادث پیش آمده بر اثر فرسودگی شبکه آب و همچنین تغییر قطر لوله به دلیل افزایش مصرف آب‌ و در راستای تاب‌آوری در شرایط بحرانی و افزایش قدرت مانور و بهبود فشار شبکه نیز 550 متر از شبکه توزیع آب شهر خمین اصلاح و توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از واگذاری بیش از 3 هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی خبرداد و گفت: شرکت آبفای استان مرکزی 197 هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد، به طوری که 3 هزار و 316 فقره  انشعاب جدید فاضلاب طی سال گذشته در  استان مرکزی به مشترکان واگذار شد. 

عباسی تصریح کرد: امسال نصب و واگذاری 4 هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است. این در حالی است که نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی