Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زماني قمي در نشست شوراي اداري استان گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات مسير اعتدال و عقلانيت را تداوم بخشيد.به گزارش خبرگزاري آريا ؛ زماني قمي استاندار مرکزي ضمن تبريک سالروز فتح خرمشهر و حماسه 29 ارديبهشت ، اظهار کرد: انتخابات عرصه اعمال اراده ملت براي اعمال حاکميت و اداره کشور است و مردم با حضور گسترده و پرشور در انتخابات بخوبي به تکليف خود عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در برگزاري انتخابات آنچه از طرف مقابل ديده مي شد اين بود که مي خواستند روحاني به هيچ قيمتي نباشد، وعده هاي غير واقعي، سوء استفاده از دين ، اعزام مبلغين و رفتارهايي که در روستاها با مردم داشتند که مستند همه موارد موجود است. هر کاري که توانستند انجام دادند ولي ملت مردانه به ميدان آمدند و به آن ها، نه گفتند.
زماني قمي افزود: منظور از مبلغ، روحانيت نيست، علما و روحانيون شايسته ترين قشر کشورند، در استان هم محور وحدت حضرت آيت اله دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اراک است و همه ائمه جمعه ، نمايندگان و سلايق مورد احترام مي باشند.
استاندار مرکزي با اشاره به اينکه تفاوت دکتر روحاني با خيلي ها مثل تفاوت استاد شجريان با تتلو است، گفت: متاسفانه برخي از اقداماتي که دوره تبليغات انتخابات براي راي آوري انجام شد از تبليغ گذشته بود و از تمام مقدسات در اين زمينه بهره گيري شده بود.
زماني قمي با بيان اينکه بايد خودمان را براي خدمت بيشتر آماده کنيم، گفت: دولت دوازدهم در اين راستا برنامه و تصميمات متفاوتي خواهد داشت و حتما بخشي از مديران تغيير خواهند کرد.
وي افزود: نمي شود در دولتي کار کنيم و اقدامات و دستاوردهاي آن را براي مردم بازگو نکينم، چه اشکالي داشت که از خدمات دولت براي مردم بگوئيم ، دولت دوازدهم حتماً در اين بخش از کار برنامه خواهد داشت .
استاندار مرکزي گفت: دکتر روحاني تاکيد دارند که در دولت دوازدهم متفاوت عمل مي کنيم، پاسخگوتر هستيم و به مطالبات مردم توجه جدي تر داريم که اگر بخواهيم اينگونه عمل کنيم بايد از مديراني استفاده کنيم که اين ويژگي ها را داشته باشند.

زماني قمي گفت: به فرمانداران اعلام کرده ايم که خدمت بيشتر به مردم را جدي تر بگيرند، ما از هيچ جريان و جناحي چيزي به دل نداريم و از همه دعوت به همکاري مي کنيم، اما وقتي مسيري طي شد و مردم اينگونه به آن پاسخ دادند چرا بايد همان مسير را ادامه داد درحاليکه مي دانيم دوباره همان نتيجه را خواهد داشت.
استاندار مرکزي با اشاره به اينکه با آوردن پادزهر پوپوليسم مسير آن را مي بنديم، ادامه داد: با برنامه مسير لشگرگيري و سرباز گيري از محرومين و سوء استفاده از مشکلات مردم را مي بنديم ، بايد برنامه پادزهر پوپوليسم را اعمال کنيم .
زماني قمي گفت: در حوزه و عرضه دين تلاش مي کنيم تا با معرفي چهره رحماني دين، انقلاب اسلامي و منويات مقام معظم رهبري اين مسير را بيشتر معرفي کنيم و سوء استفاده از اين مسير را کاهش دهيم .
وي گفت: امروز فصل همکاري و معاضدت براي خدمت بيشتر به مردم است ما علاقه داريم اين مسير شکل بگيرد اگر خداي ناکرده مسير قبلي ادامه پيدا کند باز هم همان نتيجه 29 ارديبهشت را خواهند گرفت و شرايط تفاوت نخواهد کرد چرا که ماهيت مردم و کشور ما همان چيزي است که مشاهده شد.
استاندار مرکزي گفت: ما هم با برنامه دقيق تر و مراقبت بيشتر همه مسيرهاي نفوذ جرياني که بخواهد غير واقعي حرف بزند را شناسائي مي کنيم، اين مسيرها بايد با برنامه ريزي و تصميم سازي درست به نفع انقلاب تضعيف شود.
وي با بيان اينکه نبايد به خود جرات و اجازه داد که وارد روستاها شد و از فقر مردم سوء استفاده کرد، ادامه داد: ايجاد اشتغال در روستاها که در اين زمينه اقداماتي انجام شده و ادامه خواهد يافت، همچنين برنامه هاي رفاه اجتماعي براي بخشها و دهک هاي پائين جامعه همانند کشورهاي توسعه يافته که با اين روش اعتلاي کشورشان را تقويت کردند ، از برنامه هاي اصلي دولت دوازدهم است.
زماني قمي افزود: در دولت دوازدهم سعي ما دوري از از شعار زدگي و عوام فريبي است و خود را محتاج راهنمائي همه مي دانيم امروز روحاني رييس جمهور همه مردم است، ما به رقبا احترام مي گذاريم در عرصه انتخابات دو گفتمان و دو روش وجود داشت که يکي راي آورد و اکنون همه بايد به دولت مستقر کمک کنند.
استاندار مرکزي گفت: هدف ما ادامه حيات جمهوري اسلامي و اعتلاي انقلاب اسلامي است عقبه ما هم انقلاب اسلامي است اين را همه گروه ها و جريانات توجه کنند، دولت دوازدهم مانند دولت يازدهم و مثل همه بخشهاي کشور به دنبال عزت و اعتلاي انقلاب اسلامي و عزت بيشتر ايران سربلند و هدفهاي متعالي انقلاب است وقرار نيست چيزي غير از اين اتفاق بيافتد و اتقافات بگونه اي پيش خواهد رفت که از اعمال روش هايي که پسنديده نيست جلوگيري خواهد شد.
زماني قمي با اشاره به تخريب هايي که عليه دولت يازدهم در برخي نشستها انجام شد، گفت: برخي مطالبي که عليه دولت گفته شد انصاف نبود زيرا بسياري از نيروهاي دولت که در اين نشستها حضور داشتند افراد جبهه رفته هستند و براي استقرار انقلاب زحمت کشيده اند و همه وجودشان انقلاب اسلامي و تقويت رهبري معظم است و در حضور آنها چسباندن برخي مطالب به دولت دور از اخلاق بود.
استاندار مرکزي تصريح کرد: بيائيد به هم حرمت و احترام بگذاريم با دولت، مجلس، قوه قضائيه و همه ارکان کشور مهربان تر باشيم ،بيائيد همه با هم صحنه هايي را که مملو از محبت و عطوفت و احترام به يک ديگر و احترام به منزلت انسانها آن هم افراد مسلمان است را به نظاره بنشينيم، اين مسير درستي که نتيجه مي دهد.
زماني قمي گفت: ما دولتي هستيم که حتما ضعف ها و اشکالاتي داريم و خواهيم داشت اگر غير از اين فکر کنيم حتما افراد خودخواهي هستيم بايد از اشکالات ما انتقاد شود و راهنمائي شويم ولي تخريب و تهمت راه درستي نيست، ما در دولت دوازدهم کار خود را ادامه مي دهيم و فرهنگيان و آموزش و پرورشي هاي ما که از بهترين اقشار جامعه هستند سياستهاي دولت را در رفاه، انگيزه هاي ديني، صيانت از عفت عمومي خواهند ديد کما اينکه قبلا هم ديده اند و همه ما يک هدف داريم و آن هدف متعالي انقلاب اسلامي و اجراي منويات مقام معظم رهبري است.
استاندار مرکزي تاکيد کرد: در سال جديد مديران بر اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي و توليد و اشتغال اهتمام جدي داشته باشند، تمام سياستهاي دولت لازم الاجرا است به خصوص درحوزه اقتصاد مقاومتي و تعيين اين محورها و سياستها با استاندار است، تکليف مجموعه دولت در استان را نماينده عالي دولت و استانداري تعيين مي کند.
وي افزود: حتما بايد براي اجراي سياستهاي اقتصادي و تحول در اقتصاد کار خود را جدي تر از دولت يازدهم ادامه دهيم مشکل مردم زياد است مردم در پاي صندوق هاي راي گفتند که چه مي خواهند و ما بايد چه کنيم، ما از آنها متشکر هستيم و دستان آنها را مي بوسيم.
زماني قمي بيان کرد: فرمانداران و مديران به خصوص در بخشهاي اقتصادي برنامه هاي سال 95 را تکرار نکنند ، در اين زمينه خواسته ما کار بسياري جدي تر و با برنامه است ،بايد با تمام توان وارد شويد همه همکاران را بکار بگيريد ، ما در انجام کار جدي هستيم و از هفته هاي آينده خواهيد ديد که از دستگاه ها بازديد و با دقت کار همه مديران را پيگيري و قضاوت و داوري خواهيم کرد.
استاندار مرکزي همچنين در اين نشست از حضور پرشور مردم استان مرکزي در انتخابات، از رئيس ستاد انتخابات استان، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، ائمه جمعه و جماعات، علما و روحانيون، دست اندرکاران و عوامل اجرائي و نظارتي، اعضاي شوراي تامين استان، نيروهاي نظامي و انتظامي، همکاران و مديريت اداره کل اطلاعات استان، فرهنگيان و پرسنل آموزش و پرورش استان، کليه فرمانداران، بخشداران، معاونين فرماندار، صدا و سيما، رسانه ها، گروه ها، جناح ها ، تشکل ها و ستادهاي انتخاباتي که شور انتخاباتي را موجب شدند ،تقدير و تشکر کرد.
زماني قمي از رسانه هايي هم که دولت را تخريب کردند ، تشکر کرد به گفته وي اين رسانه ها مبلغان خوبي بودند و تفاوت بين گفتمان ها را نشان دادند که به نوعي خدمت به نظام و انقلاب اسلامي بود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان همانند ساير نقاط کشور در امنيت، آرامش و بدون هيچ مشکلي برگزار شد.
شکرالله حسن بيگي افزود: در اين دوره 41 ميليون و 220 هزار 131 نفر در انتخابات رياست جمهوري شرکت کردند و حماسه سياسي ديگري در کشور و انقلاب به يادگار گذاشتند.
وي ادامه داد: حسن روحاني با 23 ميليون و 549 هزار و 616 راي اکثريت (57 درصد) آرا را کسب کرده و به عنوان رئيس جمهوري منتخب مردم معرفي شد، ابراهيم رئيسي نيز 15 ميليون و 786 هزار و 449 راي (38.5 درصد آرا )، سيد مصطفي ميرسليم 478 هزار و 215 راي و سيد مصطفي هاشمي طبا 215 هزار و 450 راي را کسب کردند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري استان مرکزي گفت: مردم با حضور در انتخابات راه اعتدال را برگزيدند و آراي معنا داري را در صندوق هاي راي ريختند که پيام روشني داشت.
حسن بيگي خاطر نشان کرد: چهار ميليون نفر در کل کشور موفق نشدند آراي خود را به صندوق راي بريزند که ضمن عذر خواهي ستاد انتخابات از مردم تجربه اي شد تا در هنگام انتخابات تعداد شعب راي را افزايش دهيم.
وي ادامه داد: بر اساس آخرين سرشماري نفوس و مسکن سال 95 يک ميليون و ٥٣ هزار و ٩٥٦ نفر واجد شرايط راي دادن در استان مرکزي وجود دارد که از اين تعداد ٧٨٨ هزار و ١٣٠ نفر برابر با ٧٤ و ٧٨ صدم درصد در پاي صندوق هاي راي حاضر شدند.
رئيس ستاد انتخابات استان مرکزي بيان کرد: از اين تعداد ٣٧٦ هزار و ٩٠٥ نفر برابر با ٤٨ و ٩٦ صدم درصد به دکتر حسن روحاني و ٣٧٧ هزار و ٩٨ نفر معادل ٤٨ و ٩٨ صدم درصد به ابراهيم رئيسي راي دادند.
حسن بيگي افزود: در اين دوره از انتخابات ١١ هزار و ٤٤٩ راي معادل يک و ٤٩ صدم درصد به مصطفي ميرسليم و چهار هزار و ٤٣٧ راي برابر با ٥٨ صدم درصد به مصطفي هاشمي طبا اختصاص يافت.
وي افزود: از نظر سني بيشترين افراد حضور يافته در پاي صندوق هاي راي را افراد بين 26 تا 35 سال تشکيل مي دهند که مفهوم اين مهم آن است که با وجود همه مشکلات ازدواج، مسکن و اشتغال به يارانه و کارانه پيشنهادي برخي افراد نه گفته اند.
وي ادامه داد: با تحليل آراي انتخابات سال 92 و سال 96 دکتر روحاني در سال 92، 323 هزار و 601 راي معادل 44 و 28 صدم درصد آرا را در استان مرکزي به دست آورد و پنج رقيب دولت يازدهم با 57 هزار و 129 راي بيشتر 380 هزار و 760 راي را به خود اختصاص دادند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري استان مرکزي گفت: امسال دکتر روحاني تعداد ٣٧٦ هزار و ٩٠٥ راي يعني حدود پنج درصد بيشتر از سال 92 را به خود اختصاص داد و حجت الاسلام رئيسي ٣٧٧ هزار و ٩٨ راي به خود اختصاص داده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مرکزي نيز در اين نشست گفت: حضور حداکثري مردم در انتخابات وظيفه مسئولان را براي خدمت هرچه بيشتر به کشور، نظام و ملت سنگين تر کرده است.
ظفر افشون افزود: امام خميني(ره)تاکيد داشت حضور مردم براي کشور اقتدار ايجاد مي کند و نياز است مسئولان زمينه حضور مردم را تقويت کنند.







بيشتر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به برگزاری این رویداد‌ها باید ابتدا رویداد«عارضه‌یابی عدم حضور دانشجویان در این همایش‌ها و برنامه‌ها» را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید بخشی از استقبال کمرنگ دانشجویان به خاطر عدم عمل‌گرایی مسئولان در تحقق وعده‌ها بوده، افزود: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان است که در استان همدان نیز روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با طرح این سؤال که با وجود ایجاد اشتغال در استان و رشد در این زمینه چرا این اتفاق در جامعه محسوس نیست، گفت: یکی از دلایل این موضوع عمده ایجاد اشتغال برای جامعه غیردانشگاهی بوده و انتظار بیشتر نیز از سوی این قشر است.در سال جاری ۴۲ درصد تسهیلات و تعهد اشتغالزایی در استان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهیم داد در همین راستا از ۱۷ هزار و ۶۹۹ مورد تعهد اشتغال برای قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان استان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

حسینی روح رویداد صدرا را نقطه اتصال دانشگاه و صنعت عنوان کرد و با طرح این سؤال که دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چقدر کارایی داشته، تأکید کرد: باید چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم. آموزش؛ کارآفرینی و اشتغال سه مؤلفه رشد جامعه بوده و دنیای امروز عصر دانش است و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال. نمی‌توان مفاهیم سال‌های پیش را به دانشجو آموزش داد و انتظار تحول داشت.

وی با بیان اینکه باید به‌روز بود و رویکرد آینده‌پژوهی داشت، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های فناورانه؛ برخورداری از خلاقیت، تکنیک حل مسئله و تفکر خارج از چارچوب اداری برای تحول باید مدنظر باشد امروز دیگر وقت آزمون‌وخطا نیست. تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به‌واسطه سونامی فناوری برخی مشاغل از دست خواهد رفت؛ بنابراین حتماً باید نوآور و به‌روز باشیم؛ البته به لطف دانشگاه در بسیاری از علوم فناورانه پیشرو هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند و از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند و آموزش‌ها کاملاً عملیاتی شود.
حسینی بر لزوم برگزاری«ایده بازار» در دانشگاه تأکید کرد و توضیح داد: برای مشارکت مردم در اقتصاد ایده‌ها به جد پیگیری می‌شود؛ در استانداری نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای نحوه واگذاری به مردم را احصا کرده‌ایم ضمن اینکه اقناع‌سازی مردم برای مشارکت با تضمین سود لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • تشییع پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده با حضور پرشور مردم ایلام
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند