Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیاه دارویی مورد در هرمزگان به گل نشست. مورد گیاهی درختچه‌ای، همیشه سبز و معطر با ساقه‌های بسیار متعدد، منشعب، شاخه‌های دارای برگ‌های نزدیک به هم و متراکم با پوشش خاکستری رنگ است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز خلیج فارس؛ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: رویشگاه این گونه در استان در ارتفاعات بارزین در هماگ و بخون در منطقه فارغان حاجی آباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پور بلیغی افزود: برداشت این گیاه دارویی به صورت محلی است.
برگهای این گیاه متقابل، بدون دمبرگ، تخم مرغی و سر نیزه‌ای بوده و گل‌ها سفید رنگ، معطر، تقریبا بدون دمبرگ، تخم مرغی و سر نیزه‌ای گل‌ها سفید رنگ معطر تقریبا بزرگ دارای دم گل و پرچم‌های متعدد است.
میوه این گیاه تخم مرغی به رنگ آبی تیره است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: دم کرده این گیاه برای بهبود سرفه و سینوزیت استفاده می‌شود.
پور بلیغی افزود: اسانس مورد در محصولات بهداشتی مانند شامپو و صابون استفاده می‌شود میوه آن برای التیام زخم و خونریزی‌ها استفاده می‌شود همچنین به عنوان مقوی معده و رفع ورم و اسهال و خونریزی کاربرد دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها

پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در اقدامی نوآورانه برای مبارزه با پدیده مخرب ریزگردها همسو با اجرای مسئولیت‌ اجتماعی، طرح کشت تحقیقاتی و پایلوت ۱۰ هزار بوته گیاه کاپاریس در منطقه پیرامون را انجام داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، این طرح که با هدف مقابله با ریزگردها اجرا شده، نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر پالایشگاه برای استفاده از راهکارهای نوآورانه محیط‌زیستی به‌منظور بهبود شرایط اکولوژیک منطقه است.

گیاه کاپاریس به‌دلیل تحمل زیاد در برابر خشکی و شوری، به‌عنوان گزینه‌ای ایدئال برای کاشت در مناطق بیابانی و خشک انتخاب شده است. این گیاه نه‌تنها در مقابله با ریزگردها مؤثر است، بلکه به‌دلیل داشتن خواص دارویی، می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد پایدار برای کشاورزان منطقه نیز عمل کند.

موفقیت این طرح می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق شهرستان سرخس باشد و گامی بزرگ برای حفاظت محیط‌زیست و توسعه پایدار تلقی شود. امید است با توسعه این نوع کشت‌ها، شاهد کاهش قابل توجهی در مشکلات ناشی از ریزگردها در منطقه باشیم.

دیگر خبرها

  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان