Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@23:03:58 GMT

میانگین عمر مربیگری در لیگ برتر چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۴۶۷۳۸

در تحقیقی به بررسی میانگین عمر مربیگری در لیگ برتر ایران پرداخته شده و در پایان مشخص شده که این رقم چیزی در لیگ برتر ایران حدود نیم فصل است.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ شانزدهم در شرایطی به پایان رسید که پنج تیم سیاه جامگان، ذوب آهن، سپاهان، ماشین سازی و صنعت نفت آبادان در میانه های راه دست به تغییر در کادر فنی خود زدند و ممکن بود این اتفاق برای تیم استقلال تهران در ابتدای فصل، سایپا، صبای قم و پدیده مشهد در ادامه مسابقات نیز رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دوره های قبلی نیز کم شاهد تغییر مربیان لیگ برتری نبوده ایم و از همین رو می توان عدم امنیت شغلی را یکی از دغدغه های اصلی مربیان دانست. یکی از بزرگترین معضلات فوتبال ایران به زعم برخی کارشناسان فوتبال، عمر کوتاه مربیگری در تیم های فوتبال است که به طور میانگین طی تاریخ 16 ساله لیگ برتر 17 هفته برآورد شده است.


روش محاسبه این عدد به صورت زیر است:

تعداد کل هفته‌ها ضربدر تعداد کل‌تیم‌ها
تعداد کل مربیان هر فصل برابر متوسط عمر مربیگری (تعداد کل مربیان + تعداد تغییرات ایجاد شده)
مثال: در لیگ 16 تیمی سیزدهم که 12 تغییر مربی در آن داشته‌ایم این فرمول به این صورت است که :
30ضربدر 16 تقسیم (12+16) برابر است با 17.1.


با توجه به نوسان تعداد تیم‌ها در لیگ متوجه می‌شویم که در دوره‌هایی که لیگ با 18 تیم برگزار می‌شده است متوسط عمر مربیگری در فوتبال ایران حدود نیم فصل بوده و هم اکنون که لیگ با 16 تیم برگزار می شود این عدد کمی بیشتر است. بر اساس فرمول فوق، متوسط عمر مربیگری در فوتبال ایران به صورت کلی عدد 17.5 هفته است.


این عدد در لیگ‌های 18 تیمی حدود نیم‌فصل و در لیگ‌های 16 تیمی کمی بیشتر از نیم‌فصل بوده و آمار تامل برانگیزی است.

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز شنبه در حاشیه برگزاری همایش آموزشی - توجیهی حج تمتع ۱۴۰۳ استان تهران، از زائران خواست رفتارشان در کشور میزبان به گونه‌ای باشد که سفیر معنوی جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران اسلامی باشند.

وی در راستای منویات مقام معظم رهبری چند توصیه به زائران سرزمین وحی ارائه کرد و گفت: حجاج ایرانی نخست اخلاق حسنه را سرلوحه کار خود کنند و در این سفر اصلاح رفتاری داشته باشند. همچنین این عزیزان نسبت به وحدت بین مسلمانان اهتمام داشته باشند و قرآن محوری را در رأس فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار بدهند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه همواره تغییراتی در حج اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله برنامه‌هایی در سرزمین وحی و کشور خودمان برگزار می‌شود و شرایط نیز متناسب با آن تغییر می‌یابد به عنوان مثال کاهش تعداد کارگزاران و در مقابل افزایش تعداد حجاج از تغییراتی است که امسال نیز بار دیگر در حج تمتع شاهد آن هستیم.

به گفته مسئولان حوزه حج و زیارت، در حج تمتع گذشته به تعداد ۵ کاروان از عوامل و خادمان کاسته و به تعداد زائران افزوده شد و در ادامه این روند امسال نیز ۲ کاروان با ظرفیت ۲۲۰ نفر به تعداد زائران افزوده شد.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • شوک باورنکردنی؛ خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا