Web Analytics Made Easy - Statcounter


پنجمین جلسه‌ نخستین مجمع سالانه انجمن موسیقی ایران با حضور روسای انجمن استان‌های خوزستان، شهرکرد، البرز، یزد، و قم در محل این انجمن برگزار شد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، پنجمین جلسه‌ نخستین مجمع سالانه انجمن موسیقی ایران با حضور بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، رضا دادویی معاون اجرایی انجمن موسیقی ایران، عقیل آقایی رییس انجمن موسیقی استان قم، سهیلی‌زاده رییس انجمن موسیقی استان یزد، معتمدیان عضو هیات‌ مدیره‌ انجمن موسیقی شهرکرد، کوراوند رییس انجمن موسیقی استان خوزستان، باستانی‌نژاد رییس انجمن موسیقی استان البرز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این دیدار بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به ضرورت توسعه‌ روابط شعب استانی با تدوین شیوه‌نامه‌ اجرایی همکاری‌های مشترک، تعامل هرچه بیشتر شعب استانیِ انجمن را خواستار شد و با مهم خواندن سرمایه‌های موسیقی استان‌ها، معرفی هنرمندان جوان و فعال در بخش‌های مختلف موسیقی و توجه به پیشکسوتان موسیقی نواحی کشور را به عنوان اصلی‌ترین دارایی‌های موسیقی در سطح کشور دانست و لزوم توجه و حمایت از آن‌ها باجذب مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی در برنامه‌های سالانه را مهم‌ترین وظیفه شعب استانی برشمرد.

در ادامه هر یک از رؤسای شعب استانی در دو نوبت صبح و عصر ضمن تشریح گزارش عملکردِ سال ۹۵ به ارائه‌ برنامه‌های خود در سال ۹۶ پرداختند و از برگزاری نخستین مجمع سالانه انجمن موسیقی ایران که در این دوره از فعالیت انجمن برای اولین‌بار اتفاق افتاده است ابراز خرسندی کردند.

جایگاه حقوقی انجمن های موسیقی در شهرستان ها مشخص شود

عقیل آقایی رییس انجمن موسیقی استان قم درباره اهمیت برگزاری این جلسه گفت: در سال‌های گذشته این اولین‌بار هست که این ارتباط بین شعب مختلف انجمن موسیقی صورت می‌گیرد. یکی از مواردی که جناب جمالی در این جلسه مطرح کرد بحث مدیریت انجمن استان‌ها به صورت یک مدیریت فعال و هوشمند بود که بسیار مهم است. همچنین در این جلسه مدیران انجمن‌ها با جایگاه حقوقی، و امکانات حقوقی‌ای که قانون برای آن در نظر گرفته تا حدود زیادی آشنا شدند.

وی ادامه داد: مساله مهم این است که انجمن‌ها روابط‌شان را با هنرمندان منطقه‌ خود بیشتر و بهتر کنند. راهکار را جناب جمالی در همین جلسه مطرح کردند و آن بحث جایگاه حقوقی و لزوم هویت‌بخشی انجمن‌ها بود که اگر این مورد حل شود خودبه‌خود بحث روابط به‌راحتی مرتفع می‌شود.

علی باستانی‌نژاد رییس انجمن موسیقی استان البرز با ابراز خرسندی از این جلسات بیان کرد: خیلی از مواردی که قبلاً به‌عنوان سوال برای بیشتر روسای انجمن‌ها مطرح بود در این جلسه روشنگری شد و خیلی از ابهامات برطرف شد و راه‌های حرکت به سمت اهداف انجمن موسیقی ایران با تفصیل بیشتری از سوی مدیرعامل انجمن بررسی شد.

وی ادامه داد: ما از طریق نهادهای مردمی ارتباطاتمان را گسترش می‌دهیم و مقداری از درون‌دولتی بیرون خواهیم آمد. مهم‌ترین اقدامی هم که امسال انجام شد بحث ثبت انجمن‌ها بود که جناب جمالی به‌موقع و خیلی خوب در این زمینه عمل کردند.

هیچ کاری عملی نمی شود مگر ...

کاوه معتمدیان عضو هیات مدیره انجمن موسیقی شهرکرد هم گفت: اگر انجمن‌ها اختیارات لازم و این توانایی را داشته باشند که بتوانند کارهایی را به‌صورت مستقیم اما با توجه به مسائل قانونی پیش ببرند خیلی خوب و مفید خواهد بود.

وی افزود: همان‌طور که جناب جمالی فرمودند روسای انجمن‌ها می‌بایست تمام تلاش‌شان را برای به‌رسمیت شناساندن انجمن استان‌شان انجام دهند وگرنه صرف اینکه انجمنی شکل بگیرد هیچ عملی برای پیشبرد فرهنگ موسیقی در آن منطقه صورت نمی‌گیرد.

سهیلی‌زاده رییس انجمن موسیقی استان یزد هم درباره محتوای این جلسه توضیح داد: آشنایی با مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و روسای دیگر انجمن‌های موسیقی و آشنایی با تجارب آنها یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در این جلسه میسر شد. طرح‌هایی که آقای جمالی مطرح کردند بسیار خوب بود، به هر حال استفاده از تجربیات چهره‌های فاخر و تجلیل از آنها، بحث جوانان در عرصه‌ موسیقی، نشر آثار موسیقی، سایت کنسرت آفلاین برای معرفی هنرمندان در سطح کشور و موارد زیاد دیگری که در رویکرد انجمن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان سرود بیمه می‌شوند

مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی ارشاد از پیگیری برای حل مشکل بیمه اهالی سرود خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حامد جلیلی مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری که همراه با مدیرکل دفتر موسیقی به استان فارس و شهر شیراز داشتند، درباره ظرفیت‌های این استان در حوزه سرود گفت: استان فارس و شهرستان‌های اطراف آن ظرفیت ویژه‌ای در بحث سرود دارند و بسیاری از گروه‌های درجه یک کشوری ما در این استان حضور دارند. ظرفیت بسیار خوبی است و به جرات می‌توان گفت استان فارس یکی از قطب‌های سرود کشور است.

داوران مرحله استانی جشنواره سرود فجر معرفی شدند

او در ادامه به جلسه‌ای که با هنرمندان استان فارس داشتند اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که با اساتید و هنرمندان هنر موسیقی استان فارس با مدیرکل دفتر موسیقی داشتیم، فعالان حوزه سرود نیز حضور داشتند و دغدغه‌ها و مشکلات خود را بیان کردند. ما تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا موانع و مشکلات این دوستان را به زودی برطرف کنیم.

مسئول دفتر اداره کل موسیقی ارشاد همچنین گفت: بحث آموزش نیز در این جلسه مطرح شد که به زودی در کلیه مقاطع مختلف گروه‌های سنی این امر فعال خواهد شد. علاوه بر این ازآنجایی که معمولا گروه‌های سرود در هیچ رسته‌ای از هنر جای داده نمی‌شوند، لذا پیگیری‌هایی برای حل مشکل بیمه آنها صورت گرفته و در سال جاری بیمه اهالی سرود نیز انجام خواهد شد.

جلیلی در پایان تصریح کرد: بحث حمایت از گروه‌ها در امر تولید نیز در این جلسه عنوان شد که به زودی طی پروتکلی آن را آماده می‌کنیم و در سال 1403 در سیستم دفتر سرود اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد