Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان طرح خادمین سلامت در ۴۰۰ مسجد شاخص پایتخت اجرا خواهد شد، گفت:برنامه‌های گردشگری در خیابان سی تیر از افطار تا سحر دایر است.

به گزارش بی‌باک،مجتبی عبداللهی در نشست خبری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان اظهارکرد: در برنامه های امسال چهارعنصر مسجدمحوری، توجه ویژه به خانواده محور بودن برنامه ها، توجه به ارزش های دینی و مذهبی و ارتقای نشاط شهروندان مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای برنامه های عطرافشانی مساجد با همکاری ائمه جماعات، نمازگزاران و شهرداری تهران گفت: پیش بینی کرده ایم تا در ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی گسترده ای در مساجد، حسینیه ها و مراکز قرانی با حضور قاریان برجسته برگزار شود. همچنین با راه اندازی مهدهای قرانی یا غنچه های باغ طوبا در برخی ازمساجد خاص تلاش کردیم تا خردسالان نیز با موضوعات قرآنی آشنا شده و از برکات این ماه بهره ببرند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برپایی نمایشگاه قرانی شمیم وحی در بوستان گفتگو در دهه سوم ماه مبارک رمضان را ازدیگر برنامه های ماه رمضان امسال معرفی و عنوان کرد : قرار است تا درقالب این نمایشگاه به مدت یک هفته از دو هزارو ۷۵۰ مجموعه قرآنی، موسسات قرآنی، خانه های قرآن، دارالقران ها، جلسات شاخص قرآنی و... حمایت شود.

آماده سازی فضای شهر به عنوان سبک زندگی قرآنی، تعویض قرآن های کهنه و نو از دیگر برنامه هایی که با همکاری شهرداری تهران درسطح شهرانجام می شود .

عبداللهی در ادامه این نشست به اجرای طرح خادمین سلامت در چهارمسجد شاخص تهران و ارایه خدمات پزشکی پرداخت و گفت: یکی از مهمترین اولویت های ما در رمضان امسال مانند سال های گذشته رسیدگی به ایتام محرومین و نیازمندان است. دراین راستا امسال برنامه سفره مهربانی با هدف شناسایی و تکریم محرومان، توجه به مددسراها مراکز بهاران، مدارس پرتو و ... اجرا می شود. همچنین با همکاری کمیته امداد در قالب طرح اکرام و محسنین بسته های افطاری در ۲۲ ایستگاه مترو در اختیار شهروندان عزیز قرار می گیرد.

عبداللهی با تاکید بر برپایی ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف شهر بیان کرد: شهرداری زیرساخت این ایستگاه ها را فراهم می کند تا تشکل های مختلف وموسسات خیریه با فراهم کردن افطاری بسته های غذا را در میان متقاضیان توزیع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مراسم ویژه دعای کمیل و نوحه سرایی در جوار مزار شهدای گمنام درشب های جمعه پرداخت و تصریح کرد: در نظر داریم تا دراین فضاها امکان توزیع بسته های افطاری ساده را میان مردم و زائرین فراهم کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اجرای مسابقات ورزشی جام رمضان را ازدیگر برنامه های مهم امسال معرفی و عنوان کرد: در نظر داریم تا امسال با برگزاری جشنواره های تفریحی و ورزشی و ارایه صد نوع فعالیت در چهارصد مجموعه امکان حضور شهروندان را از افطار تا سحر فراهم آوریم. ضمن اینکه با حضور ۵هزارو ۵۰۰ تیم، مسابقات فوتسال جام رمضان در۶۰۰ زمین چمن برگزار می شود.

شهرداری تهران درنظردارد در ماه رمضان امسال در ۱۲ نقطه از شهر پردیس های فرهنگی را شامل غرفه های فرهنگی، صنایع دستی و ... برپا کند. این پردیس ها از تاریخ سوم تا ۱۷ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸ تا ۲۴ میزبان شهروندان خواهند بود.

عبداللهی درادامه این نشست به مهمترین اماکن برگزاری برنامه های ماه رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: بوستان ملت، اراضی عباس آباد. ، دریاچه خلیج فارس، بوستان نرگس، اندیشه، میعاد، بوستان قیطریه، آزادگان، ولایت، بهمن، باغ موزه قصر و باغ موزه دفاع مقدس از مهمترین اماکن برگزاری جشن ها و برنامه های معنوی و ارزشی در ماه مبارک رمضان هستند.

وی در پایان گفت: در نظرداریم تا با اجرای برنامه های گردشگری در خیابان سی تیر این فرصت را فراهم آوریم تا شهروندان از افطار تاسحر در این رینگ گردشگری حضور پیدا کنند و از برنامه های متنوع آن بهره ببرند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد

شهردار منطقه ۱۳تهران ضمن تشریح رویکرد و برنامه‌های این منطقه در سال جاری، از بوستان جنگلی سرخه‌حصار و پایانه شرق تهران به عنوان فرصت‌های آینده شرق تهران نام برد.

به گزارش ایسنا، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران، توجه به مشارکت عمومی و بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه برای تدبیر مسائل شهر را ۲ رویکرد مهم در شهرداری این منطقه برشمرد و اظهار کرد: در این میان، بافت فرسوده، امکانات رفاهی و تفریحی، بوستان‌های محلی، مناطق مسکونی فشرده در حوالی دوشان تپه و پایانه قدیم مسافربری شرق از جمله موارد دارای اهمیت در سال‌های گذشته بوده است.

وی گفت: در راستای غلبه بر برخی از مشکلات قدیمی و تحقق خدمت به شهروندان، با دستور شهردار تهران و پیگیری های مستمر شهرداری منطقه۱۳، توافق بزرگ دوشان تپه به زودی به نتیجه می رسد و با انجام این توافق، خیابان دماوند به پیروزی می رسد و بسیاری از مشکلات این محدوده در شرق تهران کاهش می یابد.

علی‌احمدی افزود: همچنین پایانه جدید شرق (پردیس مسافری شهر تهران) با دستور شهردار تهران، با محوریت سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران و پیگیری‌های مکرر منطقه ۱۳ بعد از وقفه طولانی در تکمیل، در این دوره مدیریت شهری فعال و جهت ارتقای کیفیت حمل و نقل و کاهش ترافیک در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد. مجموعه سرخه حصار نیز که در محدوده شهرداری این منطقه قرار دارد، ظرفیت و فضایی مناسب برای شهروندان است و می‌تواند در توسعه گردشگری در شرق پایتخت موثر باشد.

به گفته شهردار منطقه۱۳؛ از مهم‌ترین پروژه‌های غیر مستمر احداثی شهرداری منطقه۱۳ در سال ۱۴۰۳ می‌توان به توسعه فضای تفریحی گردشگری سرخه حصار، احداث سوله چند منظوره شهید دوران، بهسازی معابر اراضی دوشان تپه، احداث رفیوژمیانی خیابان پیروزی، احداث پیاده راه افضلی، احداث اسکان کارگری نواحی دو و سه و اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و احداث مرکز فوریت‌های امدادی در بوستان جنگلی سرخه حصار، ادامه بازسازی و تغییر کاربری ساختمان‌های اراضی ساصد اشاره کرد.

علی احمدی تصریح کرد: همچنین طرح "من شهردارم" نیز نقش تعیین کننده‌ای در بودجه ۱۴۰۳ منطقه۱۳ دارد که در این راستا ۱۲۸ پروژه در حوزه‌های خدمات شهری، ترافیک، فنی و عمرانی، اجتماعی و فرهنگی با مشارکت شهروندان اجرایی می‌شود.  علاوه بر این ۴۰ برنامه مناقصه و کمیسیون نیز در قالب انعقاد قرارداد نواحی و چاپ مناقصه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته، فرصت‌های مستعد رشد در محلات مختلف منطقه شناسایی شده که در نظر داریم با استفاده از ظرفیت سازمان‌های دخیل، سازوکارهای لازم برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان فراهم کنیم که در این زمینه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های منطقه۱۳ این نیازها را شناسایی و پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است