Web Analytics Made Easy - Statcounter

امپرسیونیسم شیوه ای مبتنی بر نشان دادن دریافت و برداشت مستقیم هنرمند از دیده های زودگذر با به کار بردن لخته رنگ های تجزیه شده و تابناک برای نمایش لرزش های نور خورشید است.
اکسپرسیونیسم نیز شیوه ای نوین از بیان تجسمی است که در آن هنرمند برای القای هیجانات شدید خود از رنگ های تند و اشکال کج و معوج و خطوط زمخت بهره می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد صادق نیک نهاد صاحب این مجموعه عکس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه 10 اثر در اندازه 200 در 130 سانتی متر روی بوم چاپ و در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به معرض تماشا قرار دادم.
وی افزود: در آثار عکس در این نمایشگاه ردپای فلسفه و عرفان با مسایل عرفانی و فلسفی اسلامی را تبدیل به تابلو کردم .
نیک نهاد هدف از برگزاری این نمایشگاه عکس را چنین شرح داد:هدف این بود که نشان دهم مفاهیم می توانند تبدیل به اثر تجسمی شوند و نشان دهم که ذهنیت را می توان به تجسم در آورد همچنین از محدودیت های عکاسی عبور کرد و نشان داد که یک رویکرد جدید در عکاسی می توان باز کرد.
هنرمند عکاس افزود: روش شناسی رسیدن به این آثار شامل مطالعات فلسفی و عرفانی بوده است؛ به طوری که هر کدام از این آثار مفهومی از فلسفه یا عرفان ایرانی و اسلامی را در خود داشته و نشان دهند.
وی با اشاره به اینکه عکس ها از طبیعت در ایران گرفته شده است افزود: به نظرم این عکس ها ظرفیت آن را دارند و می توانند در رشته عکاسی از طرف ایران به جهان معرفی شوند چون حرف برای گفتن دارند و می توانند عکاسی ایران را بشناسانند.
نیک نهاد بیان داد: با توجه به استعدادهایی که در ایران است در عکاسی خبری، عکاس خوب زیاد داریم اما عکاس هنری خوبی نداریم. که می خواستم ایران در این زمینه نیز مطرح کنم .
علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه عکس می توانند تا 15 خرداد ماه به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) مراجعه نمایند.
فراهنگ**9338**خبرنگار: صدیقه بهارلو**انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) طرح نور باید باشد تا ظهور

(عکس) طرح نور باید باشد تا ظهور

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • (عکس) طرح نور باید باشد تا ظهور
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • درخشش گنجی از لاهور
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد