Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم‌های طنز که این روز‌ها روی پرده نقره‌ای قرار دارد یکی از دیگری ضعیف‌تر و بی محتوا‌تر است! گویی عده‌ای از کارگردانان در تلاشند در ارائه فیلم‌های کم ارزش از هم سبقت بگیرند! به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ این روز‌ها فیلم‌هایی روی پرده سینما‌ها قرار دارد که واژه «شو» برای تعدادی از آن‌ها مناسب‌تر از فیلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قصه، نقاط عطف، ساختار سینمایی، فرم و... حداقل‌های یک فیلم است که بعضی از آثاری که در حال اکران هستند از آن‌ها بی بهره اند.
برای مثال یکی از فیلم هایی که اتفاقا این روز‌ها صدر نشین گیشه است نه سر دارد و نه ته!بسیاری از اتفاقاتی که در فیلم می‌افتد اگر حذف شود هیچ لطمه‌ای به فیلم نمی‌زند، چون فیلم قصه‌ای یک خطی دارد که کارگردان در دو فیلم سینمایی کشش داده است؛ و از آنجایی که دست کارگردان در ایجاد موقعیت‌های کمدی خالی بوده است، دست به دامان الفاظ، بازی‌های بازیگران و ترانه‌های نامتعارف شده است تا در برهوت امید در سینما با موسیقی‌های دم دستی و دیالوگ‌های سطحی خنده را به لب مخاطب بیاورد.
تنها نقطه قوت این فیلم گریم و لباس بازیگران است؛ حتی بازیگرانی که معمولا در کار‌های قبلی خوش درخشیدند در این فیلم ضعیف ظاهر شده‌اند و شاید اصلی‌ترین دلیل آن همان فیلمنامه ضعیف باشد.
این اولین فیلم کمدی ضعیفی نیست که در سال ۹۶ به اکران در آمده و با وجود اینکه کمتر از سه ماه از شروع سال گذشته است، پنج فیلم کمدی به نمایش در آمده که هیچکدام جای دفاع ندارند.
انگار پس از اکران چند فیلمی که با شوخی‌های سطحی و طنز کلام به فروش خوبی دست پیدا کرده اند تهیه کنندگان و کارگردانان دیگر علاقه‌ای به سخت کردن کار خود با ساختن کمدی‌های ارزشمند ندارند و با استفاده از یک فرمول مشخص فیلم هایی می‌سازند که گا‌ها در شان نام کارگردان و مخاطبان هنر هفتم نیست.
مردم هم که از هیاهوی بیرون به صندلی‌های آرام سینما‌ها پناه می‌آورند تا فضای جدیدی را تجربه کنند؛ در نبود کمدی ارزشمند چاره‌ای جز دیدن اینگونه فیلم‌ها ندارند و عوامل فیلم فکر می‌کنند دلیل فروش بالا کیفیت فیلمشان بوده است و باز هم اینگونه فیلم‌ها را می‌سازند.
این یک حقیقت است که دل سینما دوستان برای «مومیایی ۳»، «نان، عشق، موتور ۱۰۰۰»، «لیلی با من است» و ده‌ها کمدی دیگری که افزون بر شاد کردن مردم، آن‌ها را از نظر فکری دست خالی به بیرون سینما نمی‌فرستاد تنگ شده است و منتظر بازگشت طنز حکیمانه به سینما هستند.
از آنجایی که همواره فیلم‌های کمدی مخاطبان زیادی دارند ساخته شدن فیلم هایی بی کیفیت و سطح پایین در این گونه می‌تواند با ذائقه سازی در مخاطبان ضربه عمیقی به سینما بزند.
یادداشت از: سحر قناعتی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود

آتیلا پسیانی که با بازی در «محله بر و بیا» خالق خاطرات دوست‌داشتنی برای دهه شصتی‌ها بود، در تمامی سال‌های بلند فعالیت هنری خود در گونه‌های رنگارنگِ جدی تا کمدی به ایفای نقش پرداخت، نقش‌هایی که نمود آن‌ها در فیلم‌های بسیاری پیدا بود.

«کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز» و «روز شیطان» از جمله آثاری بود که او از میانه دهه شصت تا سال ۷۳ در آن‌ها نقش‌آفرینی کرد. تا بعد از آن نوبت به همکاری با رسول ملاقلی‌پور و تهمینه میلانی در فیلم‌هایی چون «هیوا»، «دو زن» و «نسل سوخته» برسد. بعد از آن بود که در حوالی سال ۸۰ نوبت به همکاری‌اش برای بازی در آثار فریدون جیرانی و کمال تبریزی در فیلم‌های «آب و آتش»، «شام آخر» و «گاهی به آسمان نگاه کن» رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرزاد موتمن که آتیلا پسیانی سابقه بازی در دو فیلم او به نام‌های «آخرین‌بار کی سحر را دیدی» و «صداها» را دارد، بازی این هنرمند عرصه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون را تکنیکی و با تمرکزی بالا در صحنه می‌خواند که قادر بود نقش‌های پیچیده و روان‌شناختی را به گونه‌ای ادراک‌پذیر ایفا کند.

گرچه «کما»‌ی آرش معیریان فیلمی در ژانر کمدی به‌شمار می‌رفت، اما پسیانی ایفاگر نقش جدی در آن بود تا در «اسپاگتی در ۸ دقیقه» توانایی‌های بازی در زمینه کمدی را نیز به رخ بکشد. بازی در «آتش بس»، «پاداش سکوت»، «یک عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «غلامرضا تختی» و «سیانور» را از جمله دیگر نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی این بازیگر فقید می‌توان خواند.

آتیلا پسیانی که آخرین نقش‌آفرینی او بازی در مجموعه «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی بود، بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان، در میانه نخستین ماه پاییزی سال ۱۴۰۲ دیده از سرای ناپایدار فرو بست.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی