Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:23:00 GMT

رمضان، فرصتی برای خودسازی و تربیت نفس

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۵۱۴۴۵

رمضان، فرصتی برای خودسازی و تربیت نفس

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،حجت‌الاسلام حسن پرورش امروز در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: احادیث و روایاتی که در خصوص ماه مبارک رمضان وارد شده است، به بهترین شکل ممکن و در نهایت زیبایی به بیان عظمت این ماه پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به این طیف از آیات و روایات را یکی از راه‌های ایجاد شوق و اشتیاق به بهره‌مندی از برکات این ماه قلمداد کرد و افزود: در این خصوص می‌توان به احادیثی از پیامبر اکرم(ص) و امام سجاد(ع) اشاره کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای خودسازی و تربیت نفس قلمداد و عنوان کرد: کسانی که عزم و اراده جدی در تربیت نفس خود دارند شروع ماه رمضان را به عنوان شروع یک سال تربیتی برای خود قلمداد کرده و سعی می‌کنند با بهره‌مندی از فرصت‌های آن به ارتقای مقامات معنوی خود پرداخته و آن را تا سال آینده در خود حفظ کنند.

وی توفیق بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی ماه رمضان را سعادتی بزرگ قلمداد کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم با عبارت «و ان تصوموا خیر لکم...» «و اگر روزه بگیرید برای شما بهتر است...» ما را دعوت به روزه می‌کند.

پرورش با بیان اینکه روزه‌ دارای فواید بسیار جسمی و روحی است، مطرح کرد: برکات روحی و معنوی روزه به قدری است که برای ما درک تمام حقیقت آن قابل فهم نیست.

وی تمرین و تقویت اراده و یادگیری نظم و انضباط را یکی دیگر از برکات این ماه دانست و ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) در خطبه معروفی که در پایان ماه شعبان ایراد فرمودند به بیان بخشی از ویژگی‌های عظیم ماه رمضان پرداخته‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه، خوشبختی واقعی را از آن کسانی دانست که از مدت‌ها قبل خود را برای ورود به این ماه عظیم آماده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بیان ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) آمده است که ایشان مدت‌ها قبل از ماه رمضان به چله‌نشینی پرداخته و سعی می‌کردند از امور مربوط به حکومت به جز مسائل بسیار با اهمیت، دوری کنند.

پرورش وجود چنین حالات معنوی در حضرت امام(ره) را زمینه‌ساز مدیرت فوق‌العاده ‌ایشان در سخت‌ترین شرایط آن روزها قلمداد کرد و اضافه کرد: ما نیز اگر می‌خواهیم در برابر مشکلات، ایستادگی کرده و با صبر و استقامت بر مشکلات فائق شویم باید در امورات معنوی خود را تقویت کنیم که ماه رمضان یکی از فرصت‌های ناب برای ایجاد این آمادگی است.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص عظمت روزه اشاره و اذعان کرد: در این حدیث آمده است که «برای خدا سفره‌ای است که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و بر قلب هیچ بشری خطور نکرده است، هیچ‌کس بر سر این سفره نمی‌نشیند مگر کسانی که روزه دارند».

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانیبا تأکید بر حدیث مذکور، شرط استفاده از فرصت‌های معنوی ماه مبارک رمضان را روزه‌داری به معنای حقیقی خود قلمداد کرد و ادامه داد: خسران واقعی نصیب کسانی است که با رعایت نکردن این شرط بسیار کلیدی و مهم یعنی روزه‌داری در ماه رمضان، خود را از تمام برکات این ماه محروم می‌کنند و قطعاً در یوم‌الحشر حسرت فرصت‌های از دست رفته را خواهند خورد.

وی در ادامه اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در حدیث دیگری فرمودند که خداوند پنج چیز به امت من عطا کرده که به هیچ یک از امت‌های قبل عنایت نکرده است.

پرورش با توجه به متن حدیث مذکور گفت: نخستین چیز مهم که مختص امت پیامبر اکرم(ص) است نظر لطف خداوند به بندگان خود در ماه مبارک رمضان است.

وی در این خصوص با اشاره به حکایتی که در مورد حضرت شعیب و جوان گناهکار بیان شده است، افزود: نظر لطف خداوند یک نظر ویژه و سرشار از برکات مادی و معنوی است و بسیاری از دعاها از ائمه معصومین(ع) دارای این مضمون است که خداوندا برای لحظه‌ای هم ما را به حال خود وانگذار.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانیدر بیان دومین ویژگی خاص امت پیامبر اکرم(ص)، اضافه کرد: بنابراین حدیث تمام ملائک برای بندگان خوب خدا و روزه‌داران دعا می‌کنند.

وی در این خصوص در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اینکه در احادیثی آمده است که در این ماه شیطان در غل و زنجیر است، بعضی در این ماه علاوه بر اینکه روزه نمی‌گیرند به انجام گناهان نیز می‌پردازند؟، ابراز داشت: منظور از به غل و زنجیر کشیده شدن شیطان این است که شرایطی برای انسان‌های مؤمن مهیاست که می‌توانند با استفاده از این فرصت‌ها، خود را از افتادن در دام شیطان در امان بدارند.

پرورش تصریح کرد: کسانی که از فرصت‌ها استفاده نکنند قطعاً راه را برای شیطان و نقش‌آفرینی او در گمراهی خود باز گذاشته‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی چهارمین ویژگی امت پیامبر اکرم (ص) را آمرزش گناهان در ماه رمضان قلمداد و عنوان کرد: باید از چنین فرصتی برای استغفار گناهان بهره برد.

وی در بیان پنجمین ویژگی گفت: طبق این روایت در ماه مبارک رمضان، بوی بد دهان روزه‌دار نزد خداوند از بوی مشک و عنبر نیز ارزشمندتر است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود

به نقل از شهرداری قم،محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه منطقه یک شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است که ۶۵۰ میلیارد تومان به اقدامات عمرانی اختصاص پیدا کرده و از این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک اراضی است. 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد تملکی در این منطقه، افزود: در حیطه اقدامات اجرایی، تملک یکی از دشوارترین کار‌ها است، چراکه کسب رضایت شهروندان و رعایت قانون در آن بسیار اهمیت دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سه ایستگاه مترو در فاز دو خط A متروی قم برای این منطقه تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: ابتدای میدان پلیس، نزدیکی بیمارستان نکویی و ابتدای کوی درخت پیر مکان‌هایی است که برای ایستگاه مترو تعریف‌شده است. 

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه تملک معبر ۱۶ متری پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) برای سال ۱۴۰۳ تعریف‌شده است، اضافه کرد: ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) حدود ۶ یا ۷ پلاک از سنوات قبل تملک باقی‌مانده که در دستور کار امسال است.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تملک در بلوار نوبهار و محتشم کاشانی، اذعان کرد: تملک باغ اشراقی از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، همچنین یک پارکینگ در خیابان شهید فاطمی بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پیش‌بینی‌شده است که برای تملک آن اقدام خواهیم کرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری قم در خصوص بحث عملکرد این منطقه در تملک در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۶۰ میلیارد تومان کل بودجه منطقه برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بود و قسمت اعظم آن یعنی ۲۶۰ میلیارد به تملکات اختصاص داشت.

 علی‌اکبری افزود: سرآمد این موضوع آزادسازی خیابان شهدای دروازه ری بود که ۳۴ پلاک در این پروژه تملک و آزادسازی شد و اواخر سال به‌موازات تسریع کار عملیات عمرانی و جدول‌گذاری آغاز شد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع پروژه ساماندهی محله دروازه ری یادآور شد: برای سال جدید تلاش ما تملک باقی پلاک‌ها است تا حلاوت کار با بهره‌برداری برای مردم حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار را در اولویت قرار دهید
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند