Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، یک متخصص طب سنتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با ارائه توصیه‌های طب سنتی برای ماه رمضان اظهار داشت: نوشیدن چای در ماه رمضان باید با احتیاط بیشتری صورت پذیرد و می‌توان از نوشیدنی‌های بهتری چون ماءالشعیر طبیعی استفاده کرد که برای جلوگیری از عطش بسیار مفید است و می‌توان این نوع ماءالشعیر را به‌صورت خانگی درست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوادامه داد: بسیاری از افراد پس از پایان ماه رمضان دچار مشکلات گوارشی می‌شوند، زیرا روهم‌خوری، درهم‌خوری و باهم‌خوری دارند، مثلاً حتی خوردن ماست نیز با یک غذای دیگری به‌عنوان روهم‌خوری محسوب می‌شود چون ماست به‌طور مستقل یک غذای جداگانه است، بنابراین با توجه به زمان محدود بین افطار تا سحر افراد باید در روش غذا خوردن دقت بیشتری کنند تا هم غذا به‌درستی هضم شود و هم خواب مناسب داشته باشند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: افراد باید افطار خود را با آب گرم به‌همراه خاک‌شیر باز کنند و بعد از فاصله‌ای از افطار؛ غذای اصلی را میل کنند و در نهایت بعد از دو ساعت نوشیدنی و میوه‌هایی مانند کاهو را که رطوبت‌بخش است مصرف کنند، به‌طوری که می‌توانند از سالاد کاهو، هویج و زیتون استفاده کنند ولی با رعایت همان ترتیب غذا خوردن، و در نهایت یک ساعت بعد از مصرف این نوشیدنی‌ها و سالاد بخوابند تا بتوانند در ساعات سحر بدون مشکل بیدار شوند یعنی حتماً فاصله بین آخرین غذا و خواب قرار دهند.

اوبا تأکید بر اینکه افراد در ماه رمضان از فضاهای مجازی بین زمان خوابیدن و سحر خودداری کنند، عنوان کرد‌: چیزهای که افراد می‌توانند همراه با غذا مصرف کنند بیشتر سبزیجات، خرما، البته بدون افراط در مصرف، و زیتون پرورده است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: افرادی هم که اهل ورزش هستند نیز در ماه رمضان مدت ورزش خود را کم کنند ولی قطع نکنند و از ورزش‌های سنگین نیز پرهیز کنند و زمان ورزش خود را در اوقات شب انجام دهند.

او درباره توصیه‌های به بیماران دیابتی نیز عنوان کرد: بیماران مبتلا به دیابت حتماً در ماه رمضان با پزشک خود مشورت‌های لازم را انجام دهند، زیرا برخی بیماران دیابتی پُرخطر به هیچ عنوان نباید روزه بگیرند زیرا شرع مقدس نیز در برخی مواقع برخی اعمالی را که ثواب دارد نیز در صورتی که به بدن آسیب وارد شود گناه عنوان کرده است.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی دیروز همراه همسرش از خط تولید یک نوشیدنی هیدراته جدید دیدن کرد. 

ستاره اینتر میامی یکی از کسانی است که در تولید نوشیدنی هیدراتاسیون جدید از برند آنتونی برندز، نقش دارد. محصولی که در تابستان (16 ژوئن) رونمایی خواهد شد. شرکت معروف تولید کننده نوشیدنی که حالا لیونل مسی را نیز با خود دارد. مسی سال هاست که برای پپسی نیز تبلیغ می کند.

او با انتشار ویدیویی از خود در کارخانه نوشت: «ما سخت در حال آماده شدن برای راه اندازی نوشیدنی هیدراتاسیون جدید خود هستیم زیرا هیدراتاسیون برای همه بسیار مهم است و می خواهیم مطمئن شویم که آن را به درستی دریافت می کنیم. ما به تازگی از تأسیساتی که در آن پیشرفت پروژه مشخص بود، برگشتیم و به خوبی فهمیدیم که نسل بعدی نوشیدنی هیدراتاسیون من چگونه ساخته می شود.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟