Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال واکنش‌های گسترده مردم و علمای فارس در خصوص ابهامات فراوان در نحوه تایید صلاحیت برخی افراد راه‌یافته به شورای شهر شیراز که صلاحیت آنان از سوی مراجع چهارگانه رد شده بود، دبیر جامعه روحانیت شیراز هم خواستار رسیدگی به این موضوع شد. به گزارش جنوب نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری دبیر اجرایی جامعه روحانیت مبارز شیراز طی نامه‌ای به آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، خواستار پیگیری موضوع تأیید صلاحیت‌ برخی افراد در انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این نامه ضمن اشاره به نامه مکتوب و مخالفت هیات نظارت بر انتخابات استان فارس نسبت به تایید صلاحیت 9 نفر از افراد راه یافته به شورای شهر شیراز آمده است:

حسب اطلاعات واصله از افراد موثق و معتمد و اقشار مختلف مبنی بر بروز تخلفات در روز اخذ رای در سطح شهر شیراز و با اطلاع از نامه شماره 501/ن/ه مورخ 96/2/18 هیات نظارت بر انتخابات استان خطاب به هیات اجرایی شهرستان شیراز که نهایتا با بی‌توجهی ایشان مواجه و منجر به انتشار آگهی اسامی کاندیداها با قید اسامی افراد فاقد صلاحیت شده، از آنجا که اکنون در بین منتخبین فعلی نام برخی از افراد رد صلاحیت شده مشاهده می‌شود نگرانی جدی نسبت به صحت انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز و وجود سوء جریانی در روند برگزاری آن وجود دارد و این امر موجب مراجعات متعدد متدینین و اقشار مختلف مردم از اساتید دانشگاه، جامعه حقوقی، پزشکان، مهندسین، اصناف و بازاریان و .... گردیده است.

در ادامه این نامه می‌خوانیم: لذا موضوع فوق در جلسه مورخ 96/3/3 جامعه روحانیت شیراز که با حضور اکثریت اعضاء تشکیل گردید مطرح و به اتفاق آرا مقرر گردید از حضورتان تقاضا گردد به منظور شفاف شدن موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق و آراء مردم شریف و متدینین شهر دستور فرمایید از طریق مراجع ذیصلاح قضایی، بازرسی و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی پیگیری و نتیجه نهایی به اطلاع همگان برسد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه انتظار ما در دور اول انتخابات مجلس بابت مشارکت مردم برآورده نشد اظهار کرد: ما می‌خواستیم مانند مجلس پنجم، فراکسیون‌های مختلفی از هر کدام از جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل شکل بگیرد و مجلس از حالت یک‌دستی خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدواریم در دور دوم انتخابات، مشارکت خوبی رقم بخورد و افراد با رأی بالا وارد مجلس بشوند.

حشمتیان اضافه کرد: ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت امور کشور و تقویت نظام، با پشتیبانی از غیورمردان سپاه و ارتش پای صندوق رأی بیایند و این تعداد نماینده باقی‌مانده را با رأی بیشتر به مجلس بفرستند؛ این مشارکت به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران همچنین با تاکید بر توجه و حمایت از سپاه و حمایت از نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر توجه‌ها عمدتاً به عملیات نیروهای مسلح است و فضای کشور متوجه انتخابات پیش‌رو نیست.

وی افزود: از این رو، رسانه‌ها خصوصاً سازمان صداوسیما با برگزاری مناظره و گفت‌وگو و با دعوت از هر چهار گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و اعتدالگرا می‌تواند این فضاسازی را انجام بدهد تا مردم با آگاهی بیشتر، کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و تورم مساله اصلی مردم است اظهار کرد: علاوه بر کاهش تورم و گرانی‌ها باید حقوق برخی اقشار جامعه افزایش یابد تا از زیر خط قرمز خارج شوند و تحقق این امر، مستلزم تلاش است؛ متأسفانه با وجود اینکه نیروهای مسلخ خوب عمل می‌کنند، مسؤولین در بدنه دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران اضافه کرد: مجلس آینده باید بتواند دولت را به تحرک بیشتر وادار کند و نافرمانی‌ها در بدنه دولت را از بین ببرد؛ همچنین رئیس‌جمهور محترم باید از وزرا بخواهد اولویت اول خود را توجه به معیشت مردم و اقتصاد قرار بدهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6080138

دیگر خبرها

  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • نتایج آزمون‌های مرکز تایید صلاحیت ایران مورد پذیرش جامعه جهانی
  • تایید واگن‌ها باید جهادی باشد تا مردم متضرر نشوند
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود