Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به انتشار اخبار مختلف درباره تخریب خانه تاریخی پاسال افزود: نمی‌دانم اخبار مرتبط با تخریب این کاخ چگونه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، در‌حالیکه مالک برای ساخت مکان اقامتی و فرهنگی در قسمتی از این کاخ با حفظ حریم تعهد کتبی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: صحبت‌های مهدی چمران در شورای شهر درست نیست، زیرا اکنون با توافقی که با مالک این بنا صورت گرفته مقرر شده تا در قسمت غربی این بنا یک مکان اقامتی و فرهنگی با حفظ حریم بنای اصلی که واجد ارزش معماری است احداث شود.
خسروآبادی ادامه داد: دو سال پیش موضوع تخریب این بنا مطرح شد که با نامه‌نگاری با شهرداری موفق به جلوگیری از تخریب این بنا شدیم و بعد از آن نیز با دعوت از مالک و رایزنی و برگزاری جلسه با او مقرر شد یک مکان اقامتی و فرهنگی در قسمت غربی این بنا احداث شود.
مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان تهران افزود: این طرح اکنون روی میز و در نوبت اخذ مجوز از شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران است، ضمن اینکه کمیته سرمایه‌گذاری نیز در حال بررسی موضوع برای احداث مکان اقامتی در قسمت غربی این بناست.
خسرو آبادی ادامه داد: همزمان که درحال مذاکره با مالک هستیم، برخی خبرها درباره تخریب این بنا منتشر می‌شود که براساس اظهارنظر رئیس شورای شهر است، درحالیکه این صحبت‌ها در تضاد با مذاکره ما با مالک است.
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص ثبت‌ ملی این بنا نیز گفت: با روندی که دارد طی می‌شود نیازی به ثبت‌ ملی نیست، چون با تعهدی که مالک داده، اصل این بنا و حریم آن حفظ می‌شود و اصلاً موضوع تخریب و ساخت مسجد یا مجتمع تجاری مطرح نیست.
خانه تاریخی «ثابت ‌پاسال» یا همان «قصر سنگی»، که به «کاخ ورسای» معروف است، متعلق به دوره پهلوی دوم است و 11 و 543 مترمربع مساحت دارد و در ابتدای بلوار آفریقا واقع شده است.
بنیاد مستضعفان این خانه تاریخی را بعد از انقلاب مصادره کرد و اکنون علی انصاری مدیر‌عامل بانک آینده مالک این بنای تاریخی است.
چند روز پیش مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در سخنانی گفت: این کاخ ارزش معماری و میراثی ندارد و به مالک آن پیشنهاد ساخت مسجد و مرکز تجاری برای تأمین هزینه‌های مسجد داده شده است.
فراهنگ ** 3079 ** دریافت کننده: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

به گزارش قدس خراسان، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت: که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالاً سرقت باطری توسط این نرم‌افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
سید مرتضی میرزایی افزود: ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با ردیابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت: ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم‌افزار متصل شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر