Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:06:27 GMT

گردشگری ابزاری مهم در دیپلماسی فرهنگی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۵۴۸۳۱

گردشگری ابزاری مهم در دیپلماسی فرهنگی

مطبوعات کشور به طور روزانه مهمترین و برجسته ترین رخدادهای داخلی و خارجی را پوشش می دهند. این در حالی است که بخش زیادی از خبرها، یادداشت ها، گزارش ها، گفت و گوها و ... به انعکاس شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه اختصاص می یابد؛ موضوعی که توجه ویژه به آن اهمیتی فزاینده دارد.

گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ موضوع های یادشده را که انعکاس قابل توجهی در روزنامه های صبح یکشنبه هفتم خرداد 1396 داشت؛ با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** نقش گردشگری در تقویت و بهبود انسجام ملی
گردشگر و میزبان دارای فرهنگ و الگوهای اجتماعی متفاوتی هستند و در زمان گردش با هم تعاملاتی دارند. گردشگری نقش مهمی در ایجاد تغییرات فرهنگی دارد که اهمیت این موضوع سبب شد تا روزنامه های امروز در گزارش ها و یادداشت هایی به آن بپردازند.

روزنامه«دنیای اقتصاد» با درج گزارشی با عنوان«قوانین ترامپ بر تبادل گردشگر میان ایران و آمریکا» نوشت: گردشگران آمریکایی یکی از سه گروه گردشگرانی هستند که بیشترین هزینه‌ها را حین سفر دارند و از این رو بسیاری از کشورهای مقصد گردشگری سعی می‌کنند برای این بازار هدف برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند. با این‌همه برخی کارشناسان قوانین و محدودیت ‌های نژادپرستانه ترامپ علیه ایران را عاملی برای کاهش گردشگران آمریکایی ورودی به کشورمان می‌دانند.

در ادامه آمده است: درحالی که قوانین و محدودیت ‌های ترامپ درباره ورود شهروندان ایرانی به آمریکا در کش و قوس تایید و رد شدن در دادگاه‌های این کشور است، معاون رئیس‌جمهوری ایران از سفرهای خوب و پُرتعداد اتباع آمریکایی‌ به کشورمان خبر داده و تاکید کرده است قوانین وضع ‌شده از سوی رئیس‌ جمهوری آمریکا در تعداد سفر آمریکایی به ایران تاثیر منفی نداشته است. هر گردشگری که به کشورمان سفر کند محترم و میهمان ما است. با وجود اینکه رئیس جمهوری آمریکا محدودیت ‌هایی ایجاد کرد، ولی ما کاری با این محدودیت ‌ها نداریم؛ چراکه ایران کشوری است که درهای آن به روی گردشگران دنیا باز است، به ‌جز آن معدود کشورهایی که از لحاظ مباحث خاصی برای حضور اتباع‌شان محدودیت داریم. آمریکایی ‌هایی که هم‌اکنون نیز به ایران سفر می‌کنند به نسبت پرتعداد هستند و بحث ‌های ترامپ نیز در تعداد سفر اتباع آمریکایی به ایران موجب کاهش نشده است.

این روزنامه همچنین در یادداشتی با عنوان«توریسم اتساین انتقال از محصول ‌محوری به مشتری ‌محوری» که به قلم شکیبا محمدی‌پور کارشناس ارشد گردشگری نگاشته شد،‌آورد: امروزه یکی از اتفاقات مهمی‌که در شرکت ‌ها رخ می‌دهد، انتقال از استراتژی کسب و کار محصول‌محور به استراتژی مشتری‌محور است. از طرف دیگر افزایش رقابت میان شرکت‌ها و افزایش هنگفت جذب مشتریان جدید، باعت شده شرکت‌ها بیشتر از آنکه به دنبال جذب مشتریان جدید باشند. صنعت گسترده و منفعت‌زای گردشگری، همانند دیگر صنایع از تحولات گسترده‌ای که در تمام ابعاد رخ می‌دهد مستثنی نیست؛ بنابراین بهبود کیفیت باید پیوسته در همه عرصه‌ ها و ارکان و اجزای تشکیل‌دهنده آن مانند حمل ‌ونقل، میهمان ‌پذیری و میهمانداری، محل اقامت و خدمات قابل ارائه باشد. در‌این راستا از فناوری‌ های اطلاعاتی مبتنی بر رویکرد مشتری‌گرایی و مشتری‌مداری به‌عنوان ابزارهایی برای بهبود کیفیت استفاده می‌شود.

روزنامه«تجارت» با انتخاب گزارشی با عنوان«بهبود شاخص‌های ایران در صنعت گردشگری» آورده است: مجمع جهانی اقتصاد در گزارش دوسالانه 2017 خود صنعت گردشگری را یکی از زمینه‌های مطلوب ایجاد اشتغال در کشورها عنوان و اعلام کرده است به ازای ورود 30 گردشگر، یک شغل ایجاد می‌شود. صنعت گردشگری در ایران پس از امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم‌های هسته‌ای رشد مثبتی را تجربه کرد. براساس شاخص «در اولویت قرار داشتن صنعت گردشگری» مجمع جهانی اقتصاد، رتبه ایران در بین 136 کشور، از 130 در سال گذشته میلادی به 117 در سال 2017میلادی (سال آینده) ارتقا پیدا کرده است.

در ادامه این مطلب می خوانیم: در مقایسه با 2 سال گذشته، اکنون ایران برای گردشگری اهمیت بیشتری قائل است. در حالی که براساس شاخص کلی قابلیت رقابت‌پذیری در صنعت سفر و گردشگری، ایران نود و سومین کشور در بین 136 کشور جهان است، برخی کشورهای منطقه خاورمیانه وضعیت بهتری نسبت به ایران دارند. این در حالی است که ایران نیز می‌تواند با توجه به لغو تحریم‌ها، با اولویت‌بخشی به گسترش صنعت گردشگری، برای توسعه آن در سال‌های آینده هدفگذاری کند.

روزنامه«کسب و کار» در یادداشتی با عنوان«آمارنامه، ابزاری برای کشف فرصت های گردشگری» که به قلم بهروز نصر آزادانی نگاشته شد، آورد:‌ مدیریت شهر و حکمرانی خوب شهری بدون شک با بهره گیری خردورزانه از دانش و اطلاعات به روز و کارآمد محقق می شود ، در همین ارتباط نیز بند 11 سیاست‌های کلی تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی هم بر «شفاف سازی و به هنگام‌سازی و تسهیل دسترسی به آمار و اطلاعات و نیز اطلاع رسانی در مورد ابعاد و فرصت های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف» تاکید می‌کند.

در ادامه این یادداشت می خوانیم: اما آنچه اهمیت ویژه دارد، بهره‌گیری از آمار و اطلاعات ارائه شده در جهت رشد و توسعه در همه ابعاد شهر است. از همین رو شهروندان و جویندگان مشاغل ، به خصوص کارآفرینان باید بتوانند با مراجعه به آن از این مجموعه در زمینه کشف فرصت‌های شغلی ویژه که شاید از چشم مدیران و سرمایه‌گذاران و فعالان کسب و کار پنهان مانده بهره‌برداری کرده و در جهت ایجاد کسب و کار و به تبع آن رشد شهری استفاده کنند.به عنوان نمونه در حوزه گردشگری و تمرکز بر گردشگری خارجی، آمارها از ورود 150هزار گردشگر خارجی طی سال 94 سخن می گوید.

** نقش و تاثیر فضای مجازی بر جنبش های اجتماعی
شبکه های اجتماعی مجازی گونه ای از رسانه های اجتماعی هستند که بیشترین شباهت را به جامعه انسانی دارند. ظهور و گسترش ارتباطات مجازی و به تبع آن کاربرد شبکه های اجتماعی، تعامل های اجتماعی را دچار تحول شگرفی کرده است.
نمی توان نقش شبکه های اجتماعی را در شکل دهی به افکار عمومی و تاثیر آن را در مشارکت های سیاسی دنیای کنونی نادیده گرفت. اهمیت این موضوع سبب شد تا روزنامه های صبح امروز در یادداشت ها و گزارش هایی این مطلب را بازتاب دهند.

روزنامه«ایران» در گزارشی با عنوان«چرا مطالبه‌گری بحث داغ این روزهای فضای مجازی است؟» نوشت: کافی است جست و‌جویی کوتاه در شبکه‌های مجازی کنید تا سؤال متداول خیلی از مردم را در این باره بخوانید. در توئیتر اگر هشتگ مطالبه‌گری را جست‌و‌جو کنید، خیلی زود با حجم انبوهی سؤال و مطلب مواجه می‌شوید. سؤالاتی مثل اینها: «چطور باید مطالبه‌مان را پیگیری کنیم؟»، «راه‌های پیگیری مطالبه‌مان کدام است؟»، «اصلا کدام موضوع‌ها مهم‌تر است؟» یا عباراتی از این دست که «کار ما تازه شروع شده، مطالبه‌گری حق ماست»، «بنشینیم دورهم فکر کنیم و راه‌های برآورده شدن مطالبات‌مان را پیدا کنیم.» و...

در ادامه این گزارش آمده است: این روزها در فضای مجازی کم نیستند کسانی که مطالبه‌گری از رئیس ‌جمهوری منتخب را به همه توصیه می‌کنند. آنها می‌گویند زمان شیفته بودن و تعریف و تمجید سر آمده و از این به بعد باید مطالبه‌گر بود و منتقد. یکی از کاربران در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «اگر بتوانیم جلوی توجیه بی‌جای عده‌ای را بگیریم، فضا خود به خود برای مطالبه‌گری باز می‌شود. درست است که باید از فردای پیروزی مطالبه‌گر باشیم و نه شیفته و توجیه‌کننده اما نمی‌شود هم پشتیبان بود و هم مطالبه‌گر؟» بسیاری در این شبکه‌های اجتماعی به فعالان مدنی و روزنامه نگاران توصیه می‌کنند مطالبه گر باشند و اعتماد مردم را نابود نکنند، همان طور که زمان انتخابات فعال بودند با مطالبه‌گری هم دولت بهتری بسازند.

روزنامه«ابتکار» با اشاره به عنوان«به دنبال فالوئر با شایعه بیماری» نوشت: در چند سال اخیر اما تبی شناخته شده که از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود؛ «تب کریمه کنگو»! با بروز یک بیماری در کشور ضمن تکذیب اولیه مسئولان، شبکه‌های اجتماعی با انتشار اخبار ناموثق به ترسی که همراه با بیماری می‌آید، دامن می‌زنند. اطلاعاتی مانند تعداد مبتلایان و یا کشته‌ها، آگاهی‌های بهداشتی که در مقابل بیماری کارساز نیست و بسیاری دیگر که نه تنها کمکی به رفع و دفع بیماری در کشور نمی‌کند، بلکه به موجب ایجاد یک ترس عمومی نیز می شود.

در ادامه می خوانیم: حتی بیماری هم باعث نشد تا عده ای از فکر افزایش «فالوور» و «ممبر» غافل شوند، پیام های بهداشتی پوچ برخی اکانت ها، پیچ ها و کانال ها دست به دست می شد و تنها به ترس مردم دامن می زد. با بروز هر نوع بیماری شبکه های مجازی فعالیتشان دوچندان می شود؛ هرچند افرادی هستند که صرفاً هدفشان اطلاع رسانی است اما در این بین برخی نیز به دنبال جذب فالوور دست به انتشار مطالب کذب می زنند از آمارهای اشتباه در ارتباط با کشته ها گرفته تا تولید پیام های بهداشتی که موجب ایجاد رعب و وحشت در زمان شیوع یک بیماری می شود. مردم و اعضای صفحات مجازی این افراد هم این مطالب را دست به دست می کنند تا فرآیند ترس از بیماری در میان مردم کامل شود.

روزنامه«شهروند» با درج گزارشی با عنوان«رستاخیز «تلگرام»» آورده است: کاربران شبکه های اجتماعی دست به دست هم دادند تا با جمع کردن پول، یک دانشجوی نخبه را از رفتن به زندان نجات دهند. ساعت از یک ظهر گذشته و دانشجویان پراکنده شده‌اند، خیرانی که برای مراسم گلریزان آمده‌اند، ازمسئولان برگزاری گلریزان می‌خواهند تا مبلغ مورد نیاز و شماره حساب اعلام شود. یکی از آنها زن میانسالی است که لباس‌های روشنی تنش کرده: «پسر خودم دانشجوی همین دانشگاه بود و ازطریق مادرانی که دریک گروه تلگرامی هستیم، از ماجرا با خبر شدم. شاید یک ‌ساعت است که خبردار شدم و سریع خودم را به مراسم رساندم تا کمکی کنم.»

در ادامه این مطلب آمده است: او می‌گوید: بیشتر کسانی که برای کمک به این جوان دور هم جمع شده‌اند، ازطریق تلگرام از مراسم باخبر شده‌اند. چند قدم آن‌طرف‌تر، زنی با شال سبز، اسم‌اش را در دفتری وارد می‌کند. تازه پولش را واریز کرده: «من سه روز پیش ازموضوع باخبر شدم، یکی در تلگرام به من پیغام داد و من هم عضو گروه شدم. همه آنهایی که درهفته گذشته ١٥٠‌میلیون تومان را تأمین کردند، ازطریق تلگرام جذب گروه شدند.» تمام آنها که برای شرکت درمراسم گلریزان آمده بودند یا ازطریق تلگرام زمان و مکان مراسم را فهمیده‌اند یا به همان گروه تلگرامی اعتماد کرده، کمک مالی‌شان را واریز کرده و حالا برای حمایت‌های بیشتر آمده‌اند.

** نقش مهارت های زندگی در پیشگیری از معضل اعتیاد
اعتیاد یک بیماری اصلی و مزمن است که در مدارهای پاداش، انگیزه و حافظه و دیگر اجزای مربوط مغز اختلال ایجاد می کند. آموزش مهارت های زندگی یکی از موفق ترین طرح های سازمان ملل متحد در کاهش معضل اعتیاد در دو دهه اخیر بوده و در این میان مهارت حل مساله به عنوان کارآمدترین و موثرترین مهارت درکاهش آسیب های اجتماعی ارزیابی شده است. موضوعی که روزنامه های صبح امروز در یادداشت ها و گزارش هایی به بازتاب آن پرداختند.

روزنامه «اطلاعات»‌ با انتخاب گزارشی با عنوان «تاثیر اعتیاد والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» نوشت:‌ اعتیاد چیست ؟ اعتیاد یک بیماری اصلی، پیش رونده و کشنده است. این عارضه، نوعی ارتباط تسکین دهنده با یک مادۀ روان گردان یا تأثیر گزار بر ذهن یا رفتاری که مارا در برابر میل بیش از حد، ناتوان می کند است. اعتیاد به عنوان حالتی که در آن بدن انسان برای انجام فعالیت های عادی خود به یک ماده یا یک رفتار خاص وابسته می شود ، تعریف شده است. زمانی که که ماده مورد نیاز در اختیار بدن قرار نمی گیرد یا انجام رفتاری که شخص معتاد بدان وابسته شده است امکان پذیر نمی باشد، نتیجه کار بروز علائم خماری یا محرومیت است. اعتیاد را می توان اجبار به انجام کاری تعریف کرد که فرد از پی آمدهای زیانبار آن آگاه است.

در ادامه این گزارش می خوانیم: حتی والدین، همسر و دیگر نزدیکان فرد معتاد به راحتی این واقعیت را که اعتیاد نوعی بیماری است نمی پذیرند. علت این امر آن است که این افراد نیز از لحاظ احساسی درفرایند بیماری فرد معتاد درگیر هستند. با آنکه از واژه اعتیاد اغلب در اشاره به وابستگی به مواد مخدر یا مشروبات الکلی استفاده شده و تحت عنوان اعتیاد به مواد نیز از آن یاد می شود ، این احتمال نیز وجود دارد که انسان به فعالیت های دیگری چون قمار، پرخوری، روابط جنسی، تماشای تصاویر مستهجن یا حتی خریدهای بی مورد و بیش از اندازه معتادشود. این گونه اعتیاد ها تحت عنوان اعتیاد های رفتار یا فرایندی نام برده می شوند.

روزنامه آرمان با درج گزارشی با عنوان«پایان‌ خدمت به شرط آموزش پیشگیری از اعتیاد»‌ آورد: آمارهای ضد و نقیضی در مورد تعداد معتادان در کشور وجود دارد و آمار دقیقی از تعداد آنها در دسترس نیست. کارشناسان حوزه اعتیاد بر این باورند که تنها راه کنترل و کاهش این معضل خانمانسوز آموزش و فرهنگسازی در همه سنین و با استفاده از امکانات و ابزار‌های مختلف است. رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر رویکرد جدیدی است که در سال‌های اخیر در پیش گرفته شده است. در این میان ارائه آموزش‌های مختلف در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر اماکنی که در آن امکان آموزش و فرهنگسازی وجود دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است. صدور کارت پایان خدمت به شرط گذراندن دوره‌های آموزشی اجباری پیشگیری از اعتیاد می‌تواند گام مهمی در این زمینه باشد، به شرط آنکه این آموزش‌ها صوری نبوده و از سرفصل‌ها و آموزگاران خوبی برخوردار باشد.

در ادامه آمده است: از جمله عوامل موثر در تغییر الگوی مصرف، ارزانی قیمت موادصنعتی، گرانی و کاهش عرضه موادسنتی، تنوع در محصولات و سهولت مصرف مواد‌صنعتی، ناآگاهی نسبت به عوارض موادصنعتی و شیمیایی و تاثیر تبلیغات اغواگرایانه مواد صنعتی بر معتادان است. سن آغاز مصرف موادمخدر از جوانی به نوجوانی کاهش یافته و اگر در تراز ملی، عزم مسئولان برای پیشگیری از وقوع این آسیب و مداخله در آن جزم نباشد، آمار 3.1 ‌میلیون معتاد در سالیان آتی بیش از دو برابر افزایش می‌یابد. به گفته برخی مددکاران اجتماعی سن اعتیاد اکنون از 23 به 15 سال کاهش یافته است. شیوع اعتیاد در زنان از چهار‌درصد به 10‌درصد رسیده است و اعتیاد به سمت زنانه‌شدن پیش می‌رود.

روزنامه«جوان» با انتخاب مطلبی با عنوان«سطحی نگری، آفت دستگاه‌های متولی مبارزه با اعتیاد» آورده است: افزایش آسیب‌های اجتماعی از یکسو و دست روی دست گذاشتن دولت و دستگاه‌های متولی از سوی دیگر سبب شده است تا تبعات آسیب‌های اجتماعی به لایه‌های مختلف جامعه نفوذ کند و اقدامات پیشگیرانه نیز تا حد زیادی بی‌نتیجه باقی بماند. در حوزه موادمخدر مهم‌ترین بحث مقابله با سازندگان و افراد مبادرت‌کننده به حمل و توزیع موادمخدر است، بنابراین طبق تأکیدات گذشته در خصوص مقابله باید با سرشاخه‌های اصلی و ریشه‌های فساد و باندها درحوزه موادمخدر برخورد شود.

در ادامه می خوانیم: علی بختیار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این باره می گوید؛ برخوردها و مقابله‌ها در استان تهران و تنها با خرده‌فروشان و افراد فرعی صورت می‌گیرد، همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف نهادهای اجتماعی و حمایتی در این خصوص موضوع آگاهی‌بخشی و پیشگیری و درمان است؛ بنابراین باید در مقاطع مختلف سنی در مدارس و دانشگاه‌ها خطرات استفاده از موادمخدر صنعتی به افراد آموزش داده شود. آموزش‌های لازم باید به افراد در زمان ایجاد یک کسب و کار داده شود، یعنی تنها با مقابله نمی‌توان با موادمخدر و اعتیاد مبارزه کرد، همچنین یکی از موارد مهم دیگر بحث درمان اعتیاد است، متأسفانه بسیاری از افراد معتاد برای درمان امکان دسترسی کامل به مراکز درمانی مختص این افراد وجود ندارد. توزیع وسیع موادمخدر در اماکن عمومی و محل‌های شلوغ و پرتردد سبب شده است تا در کمتر از چند دقیقه مصرف‌کنندگان بتوانند به مواد مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مریم همتی**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9117**9131

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به استان کردستان سفر کرده‌اند که از این میزان سه میلیون نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، منصور مهرزاد شامگاه _سه‌شنبه بیست‌وهشتم_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌های برتر کشور در ایام نوروز بود و به عنوان سومین استان مقصد گردشگری کشور معرفی شد.

وی افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به استان کردستان سفر کرده‌اند که از این میزان سه میلیون نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: در مدت مذکور ۶۱۵ هزار نفر نیز در استان اقامت داشته‌اند که شاهد رشد خوبی در این بخش بودیم.

مهرزاد با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی فعال در کردستان، اضافه کرد: میزان اسکان استان را تا ۴۱ هزار نفر نیز می‌توانیم افزایش دهیم‌.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کردستان در بخش زیرساخت‌های اقامتی و اسکان دارای کمبودهایی است سرمایه‌گذاری در این بخش فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران و توسعه گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تصریح کرد: امسال شاهد کاهش ورود مسافر حتی تا ۲۵ درصد نیز در استان‌های همجوار خود بودیم اما این کاهش در کردستان سه درصد بود.

مهرزاد از وجود یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی در استان خبر داد و گفت: منظر فرهنگی هورامان یک اثر ثبت جهانی استان کردستان است و درصدد ثبت جهانی روستای پالنگان و غار کرفتو دیواندره نیز هستیم.

وی افزود: در این راستا مراسم هزار دف روستای پالنگان کامیاران قرار است ساعت چهار بعدازظهر روز جمعه ۳۱ فروردین برگزار شود که برای سنوات آتی نیز این مراسم هر سال در این روز به صورت ثابت برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان به ثبت ملی پنج رویداد فرهنگی استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای، نوروز پالنگان، نوروز سنندج و جشنواره توت فرنگی شیان سال قبل ثبت ملی شدند.

مهرزاد خاطرنشان کرد: ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی نیز به صنعتگران فعال استان پرداخت شده است که این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 745273

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران نماد اعتماد و آرامش اجتماعی است
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • سیاستگذاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع بینانه خواهد بود.
  • ایمانی پور: سیاستگذاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع بینانه خواهد بود.
  • دانش بنیان کردن، راه‌حل حذف نگاه‌های سطحی از دیپلماسی فرهنگی
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد