Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم فوتبال جوانان کشورمان که بارها و بارها با سرمربي تيم ملي جلسه گذاشت، نتوانست تيمي با خط دفاعي مستحکم به سبک او بسازد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشي خبرگزاري ميزان، تيم فوتبال جوانان ايران پس از 16 سال موفق شد به جام جهاني رده سني خود صعود کند تا فوتبال‌دوستان اميدوار به شکل‌گيري نسل طلايي ديگري باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاگردان اميرحسين پيرواني که با اميد فراوان و برگزاري مراسم بدرقه مفصلي به کره جنوبي سفر کردند، موفق شدند در اولين ديدار خود مقابل کاستاريکا که در گروه C مسابقات جام جهاني 2017 برگزار شد، دو طلسم را بشکنند.


تيم فوتبال جوانان ايران پس از 40 سال در اين مسابقات هم گل زد و هم به پيروزي رسيد. اولين و آخرين پيروزي ايران در جام جهاني 1977 جوانان مقابل ساحل عاج رقم خورده بود. هر چند جوانان زير 20 سال ايران در سال 2001 هم به جام جهاني رسيدند اما با قبول 3 شکست پياپي و ناتواني در ثبت حتي يک گل به خانه بازگشتند.

اين بار اما شرايط متفاوت بود. چندين بازيکن از جمع شاگردان پيرواني تجربه حضور در مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران را داشتند و فدراسيون فوتبال هم چندين اردوي برون‌مرزي براي اين تيم تدارک ديده بود.

اميد نورافکن، کاپيتان تيم جوانان، هافبک فيکس استقلال در نيم‌فصل دوم بود، مهران درخشان‌مهر توانست مهرداد قنبري، مدافع چپ ذوب‌آهن که سابقه دعوت به اردوي تيم ملي را هم داشت، نيمکت‌نشين کند، رضا شکاري از ذوب‌آهن به روستوف روسيه رفت، محمد سلطاني‌مهر، مهاجم سايپا در فهرست 60 استعداد برتر دنيا قرار گرفت و ديگر بازيکنان اين تيم هم ميادين داخلي و خارجي را ديده بودند.

تيم فوتبال جوانان ايران کار خود را با پيروزي شروع کرد و در اولين گام کاستاريکا را از پيش رو داشت. در بازي دوم شاگردان پيرواني موفق شدند زامبيا را بازنده به رختکن بفرستند اما از دقيقه 54 ورق برگشت تا اميرحسين پيرواني از عرش به فرش برسد.

تيمي که نيمه اول را با نتيجه 2 بر صفر پيروز شده بود، در نيمه دوم 4 گل دريافت کرد. تساوي پرتغال و کاستاريکا در ديگر بازي گروه، جوانان ايران را اميدوار نگه داشت چون شاگردان پيرواني با يک تساوي هم به دور بعد مي‌رسيدند. حتي سوم شدن در گروه هم براي ايران بد نبود چون باز هم شانس صعود داشت اما در روز آخر همه چيز به ضرر ايران تمام شد.

شاگردان پيرواني مقابل پرتغال باز هم برنده به رختکن رفتند و باز هم در نيمه دوم نتيجه را واگذار کردند. پيروزي کاستاريکا مقابل زامبيا باعث شد ايران در گروه 4 تيمي، چهارم شود و از صعود به دور بعد باز بماند.

پيرواني که رزومه چندان سنگيني در مربيگري ندارد و کارنامه او به سرمربيگري در پارسه و داماش و دستياري در ابومسلم، سايپا و گهر خلاصه مي‌شود و البته مردم او را بيشتر به عنوان يک کارشناس فوتبال مي‌شناسند، بعد از حذف، به سبک مربيان ايراني، عدم برگزاري اردوهاي طولاني‌مدت را دليل عدم نتيجه‌گيري تيمش دانست.

اين مربي در آستانه حضور در جام جهاني روي نام چندين بازيکن از جمله رضا کرملاچعب، کاپيتان تيمش خط قرمز کشيد و عدم حضور هافبک پرسپوليس در اردوها را هم دليل اين موضوع عنوان کرد اما بازيکناني که در فهرست او جاي داشتند هم به جز چند بازيکن نتوانستند عملکرد درخشاني به نمايش بگذارند.

اين در حالي است که تيم او دقيقا در نيمه مربيان، نتوانست برتري را حفظ کند و بخش اعظمي از مسئوليت شکست و حذف تيمش متوجه خود اوست. پيرواني که بارها و بارها با کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي جلسه گذاشت، نتوانست تيمي با خط دفاعي مستحکم به سبک او بسازد و حالا جواناني که فرصتي براي درخشش و لژيونر شدن داشتند، بايد به خانه‌هاي خود برگردند.

انتهاي پيام/




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند

شاگردان جهان‌نجاتی در تیم فوتبال دختران زیر ۱۸ سال در دیدار برابر تاجیکستان با ۵ گل پیروز شدند.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های فوتبال دختران زیر 18 سال ایران و تاجیکستان در تورنمنت کافا برگزار شد که شاگردان جهان‌نجاتی با نتیجه 5 بر صفر پیروز میدان شدند.

گل‌های ایران را مریم دینی (2 بار)، سمیه اسماعیلی (2 بار) و تانیا جهانشاهی به ثمر رساندند. تانیا جهانشاهی بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

دیگر خبرها

  • فرار بزرگ شاگردان آلونسو از باخت؛ ادامه شکست ناپذیری لورکوزن
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • رونمایی از ۸ تیم پایانی جام‌حذفی
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • بزرگ‌ترین برد فوتبال: کامبک پشت کامبک!
  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • هاکی روی یخ جوانان آسیا؛ نمایندگان کشورمان نتیجه را مقابل تایلند واگذار کردند
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟