Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به اینکه شرایط جدید تمدید کارت هوشمند خودروهای حمل کالا و مسافر اعلام شده است، رانندگان براساس زمان دریافت کارت یک سال گذشته خود نسبت به تمدید این کارت اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا آقاخانی افزود: همه رانندگانی که در حمل و نقل کالا و مسافر در جاده ها فعالیت دارند باید دارای کارت هوشمند باشند چرا که لازمه صدور بارنامه و صورت وضعیت مستلزم داشتن این کارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: رانندگانی که دارای کارت هوشمند هستند، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و نصف هزینه های پرداختی بیمه توسط دولت انجام می شود.


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مدت زمان کارتهای هوشمند یک ساله است و رانندگان حمل و نقل مسافر و کالا موظف به تمدید سالانه آن هستند.


آقاخانی یادآورشد: هر راننده ای باید براساس تاریخ دریافت کارت هوشمند سال گذشته خود نسبت به تمدید آن اقدام کنند.


وی تاکید کرد: در دستورالعمل جدید شرایط تمدید کارت هوشمند رانندگان، دارابودن 18 فقره کارکرد رسید شده به صاحبان کالا به همراه حداقل طی هفت هزار و 500 کیلومتر مسافت با بارنامه طی یک سال به منظور احراز فعالیت حرفه ای در بخش حمل و نقل عمومی برای رانندگان حمل و نقل کالاهای برون شهری به استثنای رانندگان ناوگان فوق سنگین لحاظ می شود.


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: داشتن 35 فقره کارکرد صورت وضعیت برای رانندگان حمل و نقل بخش مسافری به همراه حداقل طی سه هزار کیلومتر مسافت، با صورت وضعیت طی یکسال برای رانندگان مینی بوس، صورت وضعیت مسافری با حداقل چهار هزار و 500 کیلومتر طی مسافت با صورت وضعیت یک ساله برای رانندگان بخش سواری کرایه ضروری است.


آقاخانی افزود: 18 فقره کارکرد بارنامه و یا پنج فقره راهنامه (CMR) رسید شده در بخش حمل و نقل بین المللی نیز از شرایط جدید تمدید کارت هوشمند رانندگان است.


وی یادآورشد: در گذشته شرایط تمدید کارت هوشمند صورت وضعیت 24 فقره بود که در شرایط فعلی به 35 مورد افزایش و بارنامه نیز 12 مورد بود که در شرایط جدید به 18 فقره افزیاش یافته است.


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان حمل ونقل روستایی نیز حداقل باید 18 کارکرد و همین میزان صورت وضعیت مسافری به همراه حداقل طی 2 هزار و 500 کیلومتر با صورت وضعیت طی یک سال ضروری است.


به گزارش ایرنا، 182 دستگاه اتوبوس، 335 مینی بوس و 613 دستگاه سواری برای مسافران در استان زنجان خدمات شبانه روزی ارائه می دهند.


این استان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگ راه، راه های اصلی، فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده چالوس لغزنده است/ خطر سقوط سنگ

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان کرمی از بارش باران در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال در محدوده استان البرز خبر داد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

وی با اشاره به لغزندگی جاده کرج - چالوس بیان کرد: رانندگان باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز و در زمان ناپایداری جوی قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند.

رئیس پلیس راه البرز افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو و به همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا موجب حوادث احتمالی نشود.

سرهنگ کرمی به همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی را از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان دانست و تاکید کرد: رانندگان رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را نیز مد نظر قرار دهند.

کد خبر 6086188

دیگر خبرها

  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • لغزندگی جاده چالوس و احتمال سقوط سنگ
  • جاده چالوس لغزنده است/احتمال سقوط سنگ
  • جاده چالوس لغزنده است/ خطر سقوط سنگ