Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.

عبدالمحمد نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با بیان اینکه هر سال در ماه رمضان طرح نظارتی به طور جدی دنبال می‌شود، اظهار داشت: نظارت و بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه محصولات و فرآورده‌های خام دامی از ابتدای ماه رمضان آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نظارت و بازرسی از سوی دامپزشکی استان و شبکه‌های تابعه با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله قصابی‌ها، فروشگاه‌های مرغ و ماهی، رستوران‌ها و طباخی‌ها، خودرو‌های حمل فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های دام و طیور افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی نظارت‌های بهداشتی در 2 شیفت صبح و بعد از ظهر از طریق نظارت بر چرخه تولید تا مصرف فرآورده‌های خام دامی با تشکیل 10 اکیپ بازرسی سیار و 2 اکیپ ثابت از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان با حضور 22 نفر پرسنل دامپزشکی انجام می‌شود.

نجاتی با بیان اینکه در صورت مشاهده هر گونه تخلف در محل مربوطه به تخلفات رسیدگی می‌شود، گفت: بازرسان دامپزشکی با رصد تمام جوانب بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هر گونه تخلفی را بلافاصله در محل رسیدگی و با موارد تخلف برخورد قانونی می‌کنند.

وی از مردم خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن‌های 8-33339007 و تلفن گویای 1512 اداره کل را مطلع و در شهرستان‌ها نیز با شبکه‌های دامپزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام/

R41350/P1357/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری