Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازساری،دکتر شهلا یزدانی گفت: بسیاری از خانم هایی که سزارین شده اند، می توانند در بارداری بعدی زایمان طبیعی داشته باشند و افرادی را که کاندیدا‌های مناسب هستند، را باید شناسایی کرد و به آنها اجازه زایمان طبیعی داد.

وی افزود: با توجه به پیشرفت های چشمگیر در روش جراحی این امکان فراهم گردیده است که بسیاری از خانم هایی که سزارین شده اند، بتوانند زایمان طبیعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی گفت: باور عوام براین است که پس از انجام جراحی سزارین دیگر نمی توان زایمان طبیعی داشت، در حالیکه این باور نادرست است.

وی افزود: اگر خانم باردار تنگی لگن، سابقه عمل جراحی دیگر مثل خارج کردن فیبروم و سایر علل مامایی و پزشکی برای انجام سزارین را نداشته باشد، بانظر پزشک متخصص زنان و رضایت مادر، این امکان وجود دارد که بعد از عمل سزارین، زایمان بعدی بیمار به طریقه طبیعی آنهم در یک بیمارستان مجهز صورت گیرد.

این متخصص گفت: خانم باردار 34 ساله اهل بهنمیر در بارداری دوم با دردهای خفیف زایمان به این مرکز مراجعه کرد و چون سابقه یکبار سزارین داشت به وی در مورد اینکه امکان زایمان طبیعی بعد از یکبار سزارین وجود دارد توضیح داده شد و مادر تمایل خود را به انجام زایمان طبیعی اعلام کرد و نهایتا نوزاد پسر خود را با زایمان طبیعی به سلامت به دنیا آورد.

متخصص زنان و زایمان افزود: خوشبختانه در این بیمارستان با بهره گیری از پزشکان مجرب زنان و زایمان و تجهیزات پیشرفته، زایمان طبیعی بعد از سزارین با نظر پزشک معالج زنان انجام می شود و در این مرکز آمادگی تداوم چنین امر مهمی وجود دارد.

یزدانی گفت: با توجه به سیاستهای دولت در خصوص ازدیاد جمعیت و نیز افزایش آمارزایمان طبیعی در این خصوص کلاسهای مشاوره برای زایمان طبیعی به دنبال سزارین روزهای سه شنبه صبح برای مادران باردار در بیمارستان آیت ا.. روحانی برگزار می شود.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان روحانی(ره) بابل گفت: با توجه به موارد موفقیت آمیز اینگونه زایمان در این مرکز آمادگی خود را جهت انجام زایمان طبیعی به دنبال سزارین و سرویس دهی به این مادران در تمام ساعات شبانه روز اعلام می دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ براساس اعلام مقامات بهداشتی فلسطین تقریباً ۴۰۰ پیکر از گور جمعی در بیمارستان ناصر کشف شد که اغلب دست بسته بودند و در میان آنها پزشک، زن و کودک دیده می‌شود.

دیگر خبرها

  • متخصص بیمارستان شریعتی تهران خودکشی کرد
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان