Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:22:32 GMT

مردهاي ايرادگير، زن هاي افسرده

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۵۶۸۰۰

خبرگزاري آريا -

 
 

 
انسان ها هميشه دوست دارند در چشم ديگران بهترين باشند و پيوسته در تلاشند تا در اين مورد موفقشوند. زن و مرد چون فکر مي کنند براي هم بهترين اند با هم ازدواج مي کنند و بعد از ازدواج نيز در تلاشند تا اين تفکر را حفظ کنند. از آنجا که دو فکر و شخصيت متفاوت و از دو جنس مختلف امکان ندارد اختلاف سليقه نداشته باشند، مدتي که از زندگي زناشويي مي گذرد، زن و مرد تازه به اختلاف سليقه هايي که با هم دارند، پي مي برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اينجا همه چيز طبيعي است و براي همه زوج ها پيش مي آيد، اما بعضي از زوج ها مي توانند از پس اين اختلاف سليقه ها بر بيايند و بعضي ها نه. در اين ميان بعضي مردها شخصيت بدبين و ايرادگيري دارند که مي خواهيم به بررسي تاثير رفتار آنها روي همسران شان بپردازيم و ببينيم وقتي مرد ايرادگير باشد، در زن چه تاثيري مي گذارد.

 

مردهاي ايرادگير معمولا در حال ايراد گرفتن هستند و تمام مشکلات زندگي را به همسرشان ربط مي دهند. آنها نقاط مثبت همسر خود را نمي بينند يا ناديده مي گيرند و دايم نقاط ضعف او را به رخش مي کشند. اين مردها وقتي بندرت به همسران شان محبت مي کنند، آن را لطف به حساب مي آورند و سر همسرشان منت مي گذارند. در مقاطعي از زندگي، ممکن است مرد به دليل بروز مشکلي، ايرادگير شود اما وقتي مشکل ريشه يابي و حل شود، اين ايرادگيري نيز بايد تمام شود. در واقع گاهي نارضايتي هاي مقطعي باعث ايرادگيري هاي مقطعي مي شود. اما مردهايي که کلا شخصيت ايرادگير دارند، طوري نشان مي دهند که انگار از زندگي زناشويي شان راضي نيستند اما وقتي از آنها مي پرسي، ابراز رضايت مي کنند. اين شخصيت ها به ايراد گرفتن و نديدن خوبي ها عادت کرده اند و فکر مي کنند اگر از همسرشان تعريف کنند، ديگر خوب عمل نمي کند و رفتارش بد مي شود. اين افراد ياد گرفته اند که هميشه غر بزنند، ايراد بگيرند و نقاط ضعف خود را پشت نقاط ضعف ديگران پنهان کنند.

 

● تاثير مردهاي ايرادگير بر همسران شان

 

زناني که با همسران ايرادگير مواجه مي شوند، معمولا دو نوع برخورد از خود نشان مي دهند: دسته اي از آنها در برابر اين ايراد گرفتن ها عکس العمل تند نشان مي دهند يا مقابله به مثل مي کنند که معمولا با دعواهاي زناشويي همراه است و گاهي براي مدت طولاني قهر مي کنند که ممکن است به جدايي ختم شود. دسته اي ديگر، وقتي با ايرادگيري هاي همسرشان مواجه مي شوند، سعي مي کنند ايرادهاي خود را برطرف کنند اما هيچ وقت نمي توانند براي همسرشان کامل شوند، چون هيچ کس کامل نيست. پس بعد از مدتي همه تلاش ها را بي نتيجه مي بينند و زير بار ايرادگيري هاي همسرشان روحيه خود را مي بازند.

 

بسياري از اين زن ها اعتماد به نفس شان را از دست مي دهند و دچار افسردگي هاي مزمن مي شوند. اين زن ها يک عصبانيت نهفته هميشگي از همسرشان دارند که به طور مستقيم در روابط زناشويي شان تاثير منفي دارد. وقتي کسي دايم در حال شمردن نقاط ضعف شما باشد و از همه چيز شما ايراد بگيرد و وقتي شما همه تلاش تان را انجام دهيد تا همه چيز درست و سر جاي خود باشد اما باز هم با ايرادگيري مواجه شويد، انگيزه خود را براي زندگي از دست مي دهيد. مردهاي ايرادگير جلو پيشرفت همسران شان را مي گيرند، چه از لحاظ روحي و اخلاقي و چه از لحاظ مادي و جسمي، چون هيچ پيشرفتي بدون تشويق حاصل نمي شود و همان طور که گفتيم، زن ها اعتماد به نفس کمي دارند و انگيزه پيشرفت در آنها از بين مي رود. احساس مي کنند کسي را ندارند که به خاطر او پيشرفت کنند و حتي خود را فراموش مي کنند و اميد به زندگي در آنها کاهش مي يابد. اين زن ها مادران خوبي نيز نخواهند شد، چون با اين همه مشکل روحي و عدم رضايتي که از زندگي زناشويي خود دارند، نمي توانند راحت و درست به وظايف مادري خود عمل کنند.

 

● سخني با مردهاي ايرادگير

 

خوشبختي در زندگي زناشويي يک امر دوطرفه است؛ يعني اگر يکي از زن و شوهر احساس خوشبختي نکند، آن ديگري نيز نمي تواند خوشبخت باشد. نيمي از خوشبختي، ايجاد اين احساس در همسرتان است. اگر نتوانيد به همسرتان در زندگي آرامش بدهيد و از روح و جسم او محافظت کنيد، نتوانسته ايد به وظايف شوهر بودن خود عمل کنيد. علاوه بر اينکه خوشبختي را با اين رفتار از همسرتان و خودتان دريغ مي کنيد؛ بلکه به او ضربه هم مي زنيد. وقتي همسر شما در برابر ايرادگيري هاي شما سکوت مي کند، دليلش اين نيست که ناراحت نمي شود. شايد دوست ندارد درگير جر و بحث هاي تکراري و بي نتيجه شود. پس سکوت همسرتان را پاي رضايت او نگذاريد.

 

بدون اينکه منتظر اعتراض باشيد، خود را ارزيابي کنيد و قبل از اينکه ايرادها و نقاط ضعف همسرتان را ببينيد، ايرادهاي خود را بشماريد تا ببينيد کامل نيستيد و شما نيز فهرستي از ايرادها داريد که مي شود هر روز آنها را تکرار کرد و بهانه گرفت. همسر شما نبايد آن طوري باشد که شما مي خواهيد. شما بايد او را همان طور که هست، بپذيريد و البته مي توانيد هر دو در تغيير برخي رفتارها که به نظرتان خوب نيست، تلاش کنيد؛ اما نبايد همديگر را آزار دهيد. اگر همسرتان ايرادي دارد که شما نمي توانيد آن را بپذيريد با آرامش و مهرباني و حفظ احترام با او حرف بزنيد و برايش دليل بياوريد. اگر قانع نشد، از او خواهش کنيد که ايرادش را برطرف کند، نه اينکه با پرخاش و تحقير بخواهيد از او ايراد بگيريد و دايم تکرار کنيد. يک فهرست هم از نقاط مثبت همسرتان تهيه کنيد و هر روز بخوانيد و کامل کنيد. ببينيد که همسرتان فقط داراي نقاط منفي نيست و چه بسا نقاط مثبت او بيشتر باشد.
منبع: sharghnewspaper.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • پیش بینی جو پایدار در استان سمنان
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • پیش بینی جو پایدار در سمنان
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟