افشای راز دومین رمان مخفی «هارپر لی»
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۵۶۸۳۹
به گزارش بولتن نیوز، «دیلی میل» نوشت: «هارپر لی» نویسنده سرشناس آمریکایی بعد از موفقیت کتاب «کشتن مرغ مقلد» به خودش قول داد که دیگر رمان ننویسد. اما هواداران او دو سال پیش شگفتزده شدند وقتی فهمیدند او رمان دومی با عنوان «برو یک نگهبان بگمار» را در دست چاپ دارد، و حالا پس از مرگ این نویسنده خبر رسیده رمان سومی هم در کار بوده که متاسفانه در آتش سوخته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این اتفاق زمانی افتاد که «کشتن مرغ مقلد» در دهه ۱۹۶۰ به موفقیتی غیرقابل پیشبینی رسید و «هارپر لی» با یک رمان به نویسندهای سرشناس تبدیل شد. این کتاب پس از مدتی مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت و به شهرتی بیش از پیش دست پیدا کرد.
«جورج مالکو» همسایه «لی» در منهتن درباره این اتفاق گفت: او بعد از «کشتن مرغ مقلد» هم مینوشت، اما نه به قصد چاپ کردن. یک شب که «لی» به خاطر نوشیدن حالش دست خودش نبود، در خانه ما را زد. او بعد از مکالمهای کوتاه، به من گفت: همین الان ۳۰۰ صفحه از یک دستنوشته را در زبالهسوز انداختم.
«مالکو» که خود فیلمنامهنویس است و ۸۱ سال سن دارد، تا زمان مرگ این نویسنده با او در ارتباط بوده است. او میگوید: «لی» بعدها هم از حرکتی که آن شب انجام داده بود، ابراز ناراحتی نکرد. من حس میکردم او نمیخواست هیچ اثر دیگری چاپ کند.
«نل هارپر لی» ۲۸ آوریل ۱۹۲۶ در آلاباما متولد شد. او در سال ۱۹۶۰ با کتاب «کشتن مرغ مقلد» که با موضوع نژادپرستی نوشته شد، جایزه مطرح «پولیتزر» را به دست آورد. همچنین با نوشتن این کتاب و به خاطر تلاشهایش در زمینه ادبی، مدال آزادی ریاستجمهوری آمریکا را در سال ۲۰۰۷ دریافت کرد. از زمان اولین چاپ «کشتن مرغ مقلد»، این کتاب تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه فروش داشته و به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است. این رمان از زبان دختری به نام «اسکات فینچ» روایت میشود که دختر وکیل سفیدپوستی به نام «اتیکوس فینچ» است. «اتیکوس» دفاع از جوان سیاهپوستی به نام «تام رابینسون» را که به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در شهر کوچکی به نام «میکوم» آلاباما محاکمه میشود، به عهده میگیرد. مردم این شهر در رمان مردمی خودپسند و نژادپرست توصیف شدهاند.
در سال ۱۹۶۲ میلادی، «رابرت مولیگان» کارگردان سرشناس هالیوود فیلمی را با همین نام با اقتباس از این اثر ادبی ساخت. در نظرخواهیهای عمومی، همواره از فیلم «کشتن مرغ مقلد» به عنوان یکی از محبوبترین فیلمهای تمام عمر تماشاگران سینما نام برده میشود.
«هارپر لی» اما دو سال پیش، اعلام کرد پس از گذشت ۵۵ سال از انتشار «کشتن مرغ مقلد»، تصمیم گرفته دنباله آن را روانه بازار کتاب کند. او گفت که دستنوشته «برو یک نگهبان بگمار» توسط دوست و وکیلش در یک گاوصندوق قدیمی پیدا شده است. این نویسنده عنوان دومین رمانش را از خطی در انجیل قرض گرفته، این کتاب در دهه ۱۹۵۰ به نگارش درآمده، اما ناشر به او پیشنهاد کرده داستان را در کتابی دیگر از زاویه دید «اسکوت» روایت کند.
داستان این رمان که سالها هیچ کس از وجودش خبر نداشت و به طور همزمان در جولای ۲۰۱۵ روی پیشخان کتابفروشیهای ۷۰ کشور دنیا قرار گرفت، ۲۰ سال پس از رویدادهای «کشتن مرغ مقلد» اتفاق میافتد، زمانی که دختر «آتیکوس فینچ» برای دیدن پدرش به آلاباما سفر میکند.
«هارپر لی» که نویسندهای منزوی بود و همیشه از مصاحبه با رسانهها دوری میکرد، حدود شش ماه پس از انتشار دومین کتابش در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
منبع: بولتن نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایشهای طنز رادیو
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اجرای نمایشهای طنز یکی از بخشهای مراسم آغازین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک بود.
آقای حمید پارسا، نویسنده و بازیگر رادیو با حضور در استودیوی شبکه خبر گفت: من و آقای عضد در اسفند ماه سال گذشته نمایش کوتاهی را به مناسبت سالگرد تاسیس رادیو جوان اجرا کردیم که با استقبال ویژه مخاطبان و مسئولانی که در آن مراسم حضور داشتند؛ مواجه شد که در افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک از ما درخواست کردند که دوباره آن نمایش را اجرا کنیم، با توجه به مهمانهای آن مراسم مدل کار و شوخیها را تغییر دادیم و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کار را تغییر دادیم که مجدد در آن مراسم با استقبال مدیران و مخاطبان روبرو شد.
وی ادامه داد: نوشتن بسیار سختتر از اجرا کردن است، چوت پایه اولیه کار با نویسنده است و اگر کار خوب از کار در نیاید، نویسنده را مقصرمی دانند و مثلا نمیگویند بازیگرها به درستی کار نکردند ویا کارگردان خوب کارگردانی نکرده و همه آن را به متن تعمیم میدهند، متن اگر خوب باشد کار خوب پیش میرود (نویسندگی عرق ریزان مغز است) و نویسنده همیشه نمیتواند بلافاصله بنویسد و به این شکل نیست که بتوان در لحظه نوشت و همین طور باید بگویم که نوشتن طنز هم به مراتب سختتر است، چون در طنز باید نویسنده کاری کند که مخاطبان بخندند.
پارسا افزود: بازیگری طنز هم سخت است، من سعی میکنم که تیپ نگیرم، چون من خودم را بازی میکنم و همین طور بازیگری طنز هم سختتر است از بازی جدی، چون در طنز باز شما باید بتوانید لبخند و خنده را بر لبان مخاطبان بیاورید، یک نکته دیگری که باید بگویم این است که من فقط متنی که خودم نوشته باشم اجرا میکنم، چون کار باید از جنس ما باشد و از شوخیهای خودمان فقط استفاده کنیم و همین طور بهتر است که بازیگر خودش نویسنده باشد یا شم نویسندگی داشته باشد.
وی ادامه داد: من و آقای امیر عضد خیلی سال است که با هم کار میکنیم و در برنامههای مختلف رادیویی با هم کار کردیم، تهیه کنندهها متوجه شدند که ما میتوانیم به عنوان یک زوج کارهای طنز انجام دهیم و الان چند سالی است که با هم کار میکنیم و یک تیم هستیم.
این نویسنده و بازیگر طنز رادیو در خصوص طنز و هجو گفت: هجو هم نیاز است، ولی متنی از حالت هجو در میآید که هدفی پشت آن باشد و یک تلنگری به جایی بزند، کلا طنز شکلی از شوخ طبعی است و یک مفهومی در درون خودش دارد و کار طنز نویس اصلاح نیست بلکه قصدش اصلاح است.
وی ادامه داد: من برای نوشتن بسیار مطالعه میکنم و علاوه بر کتاب روزنامه هم خیلی مطالعه میکنم و از دل آنها سوژه در میآورم و باید بگویم که روزنامه خیلی بیشتر از کتاب به کار ما کمک میکند.
پارسا در پایان گفت: دوران رادیو نگذشته و تازه شروع شده، رادیو همچنان رسانه گرم است و مردم اغلب صبحها که به سر کار میروند و بعد ازظهرها که از سر کار برمی گردند، اغلب به رادیو گوش میدهند و برنامههای رادیو همچنان طرفداران خودش را دارد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی