Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، فاطمه سعیدی با اشاره به رعایت نشدن الگوی شهریه مدارس غیردولتی در پایتخت، اظهار داشت: معاونت مشارکت‌ها و مدارس غیردولتی باید دستورالعمل دریافت شهریه را به مدارس اعلام کند تا مشخص شود بر اساس چه درصدی و بر چه مبنا و دلیلی می‌توانند شهریه را اضافه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با انتقاد از اینکه برخی از مدارس به خاطر کلاس‌های فوق برنامه شهریه‌ها را بالا می ‌برند، تصریح کرد: برخی از مدارس به دانش‌آموزان فشار آورده و حتی زمان تفریح و استراحت آنها را می ‌گیرند و جای سوال است که این کلاس‌ها چقدر می ‌تواند در ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان موثر باشد که به بهانه این کلاس‌ها، شهریه‌ها افزایش می یابد.
دبیر کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد افزایش شهریه‌ها در مدارس غیردولتی تصریح کرد: سال گذشته بسیاری از اولیا به افزایش شهریه‌ها معترض بودند که وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این مساله ورود کرد و حتی برخی از شهریه‌ها برگردانده شد.
سعیدی با تاکید بر اینکه امسال اجازه نخواهیم داد که شهریه‌ها بی ‌رویه و بی ‌دلیل اضافه شود، خاطرنشان کرد: اگر شهریه مدارس غیردولتی بالا رود، به طور قطع معاونت مشارکت‌ها این مساله را ابلاغ خواهد کرد و رسانه‌ ای و اعلام عمومی می ‌شود تا خانواده‌ها متضرر نشوند.
وی خطاب به خانواده‌های دانش‌آموزان گفت: برخی از کلاس‌هایی که فرزندان خود را ثبت‌ نام کرده و بابت آن پول پرداخت می کنید ضرورتی ندارد چرا که محتوای کتاب ‌های درسی و معلمان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش جذب مدارس غیردولتی هستند و برگزاری هر نوع کلاسی باید دلیلی داشته باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس به خانواده ها اطمینان خاطر داد که جلوی شهریه گرفتن‌های بی ‌رویه و برگزاری برخی از کلاس‌ها و اردوها گرفته خواهد شد.
سعیدی با بیان اینکه درصد افزایش کلاس‌ها و شهریه‌های مدارس غیردولتی در تهران بیشتر از شهرستان‌ها است، تصریح کرد: کمیسیون آموزش مجلس و وزارت آموزش و پرورش تنها بر تخلفات اینچنینی در پایتخت تمرکز نمی ‌کند و اگر در شهرستان‌ها نیز تخلفی انجام شود بی تردید با آن برخورد می ‌شود.
فراهنگ**1883**1055
دریافت: مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر
برای اطلاع از اخبار متنوع فرهنگی و هنری، با کانال فرهنگی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
https://t.me/irnaf

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فتحی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خیران از اصلی‌ترین بازوهای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اصفهان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته خیران ۹۸۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه پراخت کردند.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ بیش از نیمی از تعهد خیران در سال گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد خیران مدرسه ساز استان اصفهان یک هزار و ۷۰۰ نفر است که در کنار ۱۰۰ نفر پرسنل اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس استان بهره برداری از ۴۵۰ طرح آموزشی و پرورشی را در دستور کار دارند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به سهم بسیار خیران در ساخت مدارس استان اصفهان افزود: می‌توان گفت ۸۰ درصد از مدارس استان اصفهان به صورت مشارکت صد در صدی خیران ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری نیز ابراز کرد: ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که بسیاری از این طرح‌ها در پروژه‌های مسکن مهر و مناطق پر جمعیت ساخته خواهد شد.

کد خبر 6098034

دیگر خبرها

  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند