Web Analytics Made Easy - Statcounter

قشم - مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۹۳ لاک‌پشت برای تخم‌گذاری وارد سواحل روستای شیب دراز قشم شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منطقه آزاد قشم، سید محمد هاشم داخته بیان داشت: سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی در روستای شیب دراز جزیره قشم امشب میزبان «جشن اقیانوس ها» و رها سازی بچه لاک پشت ها در آب های نیلگون خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشم داخته با بیان اینکه ۹۳ لاک پشت ماده اسفند ماه سال گذشته با ورود به سواحل روستای شیب دراز اقدام به تخم گذاری در این سایت کرده اند، گفت: از اواسط اردیبهشت امسال بخشی از بچه لاک پشت های متولد شده در این سایت با کمک ناطوران خمیس (گروه محافظان) و کارشناسان حفاظت محیط زیست سازمان در آب های خلیج فارس رها شدند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از لاک پشت های ماده در هر مرحله بین ۷۰ تا ۱۰۰ تخم از خود به جا می گذارند، ادامه داد: با کمک بومیان روستای شیب دراز بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تخم لاک پشت پوزه عقابی در لانه های ایجاد شده در سایت ویژه این جانوران نگهداری شده است.

به گفته مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، همه ساله تخم های سالم این جانوران با هدف حفاظت از گزند جانوران مختلف، توسط گروهی از بومیان جزیره با عنوان "ناطوران خمیس" و کارشناسان حفاظت محیط زیست سازمان در محل حفاظت شده نگهداری می شود.

وی بیان داشت: برای نخستین بار در کشور از سال ۸۱ طرح حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی با همکاری JEF/SGP (برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی) در جزیره قشم آغاز شد.

داخته گفت: طرح حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی در قشم نیز با کمک مردم روستای شیب دراز از سال ۸۴ به عنوان یکی از موفق ترین طرح های حفاظتی کشور و در سال ۸۸ به عنوان یکی از۱۰ طرح برتر بنیاد توسعه و محیط زیست آسیای اقیانوسیه در ژاپن شناخته شده است.

به گفته او، بهمن ماه سال ۱۳۹۰ نیز با حمایت برنامه تسهیلات محیط زیست جهانی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ساحل ۶۰ هکتاری تخم گذاری لاک پشت ها در قشم به عنوان اثر طبیعی به ثبت رسید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت استاندار خراسان شمالی در انتهای نشست شورای عالی محیط زیست اظهار کرد: پرونده‌های اکتشاف و بهره‌برداری معدن آلبلاغ با پیش شرط موافقت شورای عالی حفاظت محیط صادر شده بود.

محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: در جلسه شورای علی حفاظت محیط زیست با صدور مجوز موافقت شد و این اتفاق علاوه بر به عمران و آبادانی باعث درآمد مردم منطقه خواهد شد.

کد خبر 6095380

دیگر خبرها

  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی