Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به اختیارات قانونی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قبال حریم راه‌ها به مدیران‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم راه‌های استان زنجان برخورد می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، ایرج دست‌نشان صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: قانون امکان برخورد و جلوگیری از ساخت ‌و سازهای غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١٠٠ متری پس از حریم راه‌ها را لحاظ کرده است و به همین دلیل، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان می‌توانند از طریق مراجع قانونی، مجوزهای لازم را برای جمع‌آوری و تخریب سازه‌های غیرقانونی در این محدوده‌ها کسب و اقدامات لازم را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر رویکرد اصلی این اداره‌کل مبنی بر توسعه ایمنی جاده‌ها و حفظ حریم راه‌ها، اظهار کرد: حفاظت از حریم راه و نوار قانونی پس از حریم از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و ما باید با توجه به این موضوع، نسبت به ایمن‌سازی حریم راه‌ها نیز دقت لازم را به‌کار گیریم و بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت ‌و ساز حاشیه راه‌ها به سازمان و به تبع آن ادارات‌کل راهداری محول شده است، امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١٠٠ متری پس از حریم راه‌ها را فراهم کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پارسال 111 مورد رفع تجاوز و پاکسازی حریم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در خصوص ساخت تأسیسات خارج از حریم جاده‌ها تا محدوده ١٠٠ متر بعد از حریم مصوب، هیچ مرجعی نمی‌تواند نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کند و این امر تنها از سوی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای اعتبار قانونی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حامد نصیرایی از حذف نقطه حادثه خیز کیلومتر ۳۵ محور روستایی بشرویه- کرند از ابتدای سال خبرداد و گفت: با احداث ۳ دستگاه ابنیه فنی و زیرسازی و آسفالت ۳۰۰ متر واریانت پیچ تند و نقطه حادثه خیز این محور اصلاح شد.

وی گفت: برای این طرح بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه با اشاره به اینکه نگهداری و ارتقا ایمنی راه‌ها یکی از وظایف اصلی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است گفت:  تقلیل میزان خرابی رویه راه‌ها وحذف نقاط حادثه خیز، کاهش تصادفات و خطرات جاده‌ای را بدنبال دارد. 

دیگر خبرها

  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟