Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز یکشنبه در آیین بهره برداری از سیستم تصفیه خانه دامداری صنعتی شهرستان پیشوا افزود: کشاورزی در ایران از ارزشی حیاتی برخوردار است، از یک طرف مهم ترین منبع ایجاد رشد اقتصادی و فرصت های شغلی پایدار و از طرفی تأمین کننده امنیت غذایی همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: اگر به آینده ای روشن برای کشور و اقتصاد پویا و مقاوم می اندیشیم، باید به بخش کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشیم.
ابتکار با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم و شخص رییس جمهوری به مسائل زیست محیطی تصریح کرد: دولت یازدهم با هدف بهبود شاخص های اقتصادی و همچنین حفظ محیط زیست، اقتصاد سبز را در دستور کار خود قرار داد.
معاون رییس جمهوری گفت: در نگاه تلفیقی به مسائل زیست محیطی می باید فعالیت های اقتصادی به گونه ای رشد و توسعه پیدا کند که به محیط زیست آسیب کمتری وارد شود.
وی با اشاره به اینکه مدیریت سبز منجر به رفع آلودگی ها در محیط زیست می شود افزود: مسئولان باید با مدیریتی علمی، بهره گیری از تجربیات سایر کشورها و استفاده صحیح از دانش سنتی و بومی، اقتصاد را با محیط زیست سازگار کنند و این همان رویکردی است که در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز به دلیل تولید گازهای گلخانه ای شاهد تغییر اقلیم و افزایش 1.8 درجه ای دمای هوا در جهان هستیم و شرایط ایران در منطقه غرب آسیا نیز بسیار سخت و دشوار است.
وی با اشاره به کاهش بارندگی و سطح منابع آبی همزمان با تغییرات اقلیم در کشور اظهار کرد: دولت یازدهم به منظور مقابله با این پدیده، فعالیت های موثری در حوزه کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای و سازگاری با این تغییر اقلیم انجام داده که نتیجه این اقدامات منجر به مصرف بهینه انرژی و سازگاری اقتصاد با تغییر اقلیم شده است.
معاون رئیس جمهوری با تأکید بر مدیریت پسماند در بخش های مختلف تولیدی به ویژه کشاورزی گفت: اگر مدیریت پسماند و بازیافت مجدد پسماند در واحدهای تولیدی انجام شود، صرفه جویی و توجیه مالی و اقتصادی از تولید نیز نصیب تولید کنندگان و سرمایه گذاران می شود.
به گفته وی، دولت برنامه ریزی جامع و مناسبی در حوزه مسائل زیست محیطی دارد و به طور قطع سیاست ها و برنامه های عملیاتی دولت در حوزه محیط زیست با توجه و تاکید ویژه ای پیگیری و اجرا خواهند شد.
به گزارش ایرنا، تصفیه خانه مرکز دامپروری صنعتی شهرستان پیشوا امروز طی مراسمی با حضور رییس سازمان محیط زیست و وزیر جهادکشاورزی به بهره برداری رسید.
برای اجرا و بهره برداری از این تصفیه خانه در مجموع 16 میلیارد ریال هزینه شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات اقتصادی توانست حجم صادرات نفت را افزایش دهد.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم‌ها اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت نسبت به تقویت و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به گذشته  فعال‌تر و پویاتر شده و گشایش‌های مطلوبی در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفته است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: ملت ایران مقابل تحریم‌های آمریکا با سربلندی مقاومت کرده است و این تحریم‌ها نتوانست آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند و دولت سیزدهم نیز با توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، اقتصاد را به مسئله برجام گره نزد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آثار تحریمی برای دانشمندان و اقتصاد کشور به فرصت تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از اکتشاف‌ها و نوآوری‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ها از دستاورد فرصت تحریمی است که نشان داد دشمنان ملت ایران در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

طهماسبی اظهار کرد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت همکاری‌های اقتصادی توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.  

دیگر خبرها

  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • شاخص فضای کسب‌وکار در استان بوشهر مناسب نیست
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است