Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از آغاز سنجش سلامت بیش از ۳۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان از ۲۰ خردادماه سال جاری خبر داد.

خدانظر دریکوند در گفت و گو با خبرنگار مهر، از آغاز سنجش سلامت بیش از ۳۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان از ۲۰ خرداد ماه سال جاری به مدت ۲ ماه در ۲۳ پایگاه ثابت و سیار خبر داد و اظهار داشت: هدف از اجرای برنامه سنجش سلامت، تشخیص و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت های ثانویه، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان، شناسایی کودکان با نیاز های ویژه آموزشی و کسب اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان بدو ورود به دبستان استو

وی افزود: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از جمله اهداف دیگری است که در این برنامه دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت دقت در ارزیابی و لزوم آرامش، تمرکز و عدم اضطراب نوآموز و برای رفاه حال والدین و نوآموزان در هر کدام از پایگاه ها تمهیداتی چون ایستگاه نقاشی، پخش برنامه های کودک و ایستگاه مطالعه در نظر گرفته شده است.

دریکوند تاکید کرد: این برنامه ملی در دو مرحله اولیه (غربال گری) و تخصصی اجرا می شود و نتایج حاصل از ارزیابی ها در سامانه برنامه سنجش که متصل به سامانه سناد است ثبت می شود.

وی ادامه داد: امسال حدود ۲۰۰ نفرعوامل اجرایی کار ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان را در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشت فردی مورد ارزیابی قرار می گیرند و چنانچه مشکلاتی مشاهده شود به پایگاه های تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

دریکوند مدارک مورد نیاز برای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس، شناسنامه نو آموز و والدین، معرفینامه از دبستان محل ثبت نام و پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال از طریق کارت های بانکی و به وسیله دستگاه pc- pos اعلام کرد و گفت: زمانبندی مراجعه والدین به مراکز سنجش به گونه ای طراحی شده تا خانواده ها با آرامش و در کمترین زمان ممکن بتوانند کار سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد

سخنگوی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.

به گزارش ایسنا، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در مورد شایعات مربوط به باشگاه‌داری شهرداری تهران نوشت: «با احترام به دو تیم محبوب پایتخت و همه هواداران فوتبال، شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.

در عین حال به وظایف خود در ورزش همگانی، حمایت از استعدادهای برتر و همچنین حمایت کلان از تیم‌های باشگاهی و ملی پایبند است.»

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ورود سامانه بارشی جدید به لرستان
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد