Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: آزمونى در فصل بهار برگزار خواهد شد که ثبت نام متقاضیان آن از هفته آینده آغاز می‌شود.

جمشید انصارى رئیس سازمان ادارى و استخدامى کشور، درباره برنامه دولت به منظور کاهش سن مدیریت و بکارگیری نیروهای جوان‌تر در مدیریت کشور اظهار داشت: در نظام ادارى کشور به دلیل تعداد کثیر کارمندان در ادارات و محدود بودن موقعیت‌های سرپرستی و مدیریت، انتخاب مدیران با پیچیدگی و دشواری همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وى افزود: اگر بخواهیم از میان کارمندان یک اداره باتجربه‌ترین افراد را بعنوان مدیر انتخاب کنیم طبیعتا سن مدیران هم براى اداره بهتر دستگاه‌ها در سطح بالاترى قرار می‌گیرد.

انصارى ادامه داد: براى کاستن از سن مدیریت و فرصت دادن به نیروهای جوان‌تر برای نقش آفرینی در مدیریت کشور و ایجاد نشاط و انرژی جدید در نظام اداری باید برنامه ریزى جامعى انجام گیرد و با اصلاح شرایط احراز مشاغل مدیریتى، امکان انتخاب افراد از بین کارشناسان و کارشناسان مسئول بطور مستقیم براى مشاغل سرپرستى و مدیریت فراهم شود و با ایجاد پستهای مشاور از تجارب مدیران پا به سن گذاشته به عنوان مشاوران مجرب در کنار مدیران جوان‌تر استفاده و جریان انتقال تجارب مدیریتی را ساماندهی کرد.

رئیس سازمان ادارى و استخدامى گفت: خوشبختانه اصلاح شرایط احراز مدیریت و سرپرستی و تعیین چارچوب این سیاست در مراحل نهایى قرار دارد که امیدواریم بتوانیم پس از طرح آن در شورایعالى ادارى این چارچوب را تصویب و ابلاغ کنیم.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور بر کاهش سن مدیریت در کشور تاکید دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سن مدیریت حدود ٤٥ تا ٤٨ سال است که امیدواریم بتوانیم این سن را به ٤٠ تا ٤٣ سال کاهش دهیم.

انصاری درباره استخدام جوانان در نظام اداری کشور تصریح کرد: اساسا استخدام نیروى انسانی در دستگاه‌های اجرایی از بین جوانان و با شرایط سنى خاصى انجام می‌شود براین اساس افراد با سنین کمتر از ٣٥ سال با مدرک کارشناسى و افراد داراى مدرک کارشناسی ارشد با حداکثر سن ٤٠ سال در دستگاه‌های اجرایی استخدام می‌شوند.

رئیس سازمان ادارى و استخدامى اضافه کرد: متقاضیان استخدام، جوانان فارغ التحصیل و پذیرفته شدگان در آزمونهاى استخدامى هستند همانطور که می‌دانید اساسا غیر از جوانان فارغ التحصیل استخدامی صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: آزمونى در فصل بهار برگزار خواهد شد که ثبت نام متقاضیان آن از هفته آینده آغاز می‌شود. در این آزمون حدودا براى استخدام ١٠ هزار نفر مجوز استخدامى در نظر گرفته شده است همچنین مرحله دیگرى از آزمون استخدامى در آذرماه برگزار می‌شود که متناسب با خروجى نیروى انسانى دستگاهها، ظرفیت این آزمون نیز مشخص خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، انصاری اظهار داشت: معمولا در نظام ادارى سالانه حدود ٣ درصد از نیروى انسانى بازنشسته و از دولت خارج می‌شوند لذا متناسب با طرح کوچک سازى دولت حدود یک سوم از خروجى کارکنان دولت سالانه استخدام خواهند شد که بین ٣٠ تا ٣٥ هزار نفر را شامل می‌شود. این استخدام به صورت برگزاری آزمون بوده و هرکسی که متقاضی استخدام در ادارات دولتی باشد باید در آزمون شرکت و حد نصاب لازم را کسب کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی

به گزارش «تابناک»، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز چهارشنبه و پنجشنبه برای برخی از استان‌های کشور بیان کرد: برای روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، تحت تأثیر سامانه جوی و هشدارهای سطح نارنجی خواهند بود.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای روز پنجشنبه نیز برای استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هشدار سطح نارنجی اعلام شد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی را برای استان‌های ذکر شده پیش‌بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی را توصیه کرد.

دیگر خبرها

  • کمبود معلم در مهر امسال چگونه جبران می‌شود؛ معلمان را به اضافه کار تشویق می‌کنیم!
  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی
  • صحرایی: امسال ۱۰۰ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی صندوق تامین خسارت های بدنی
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده